HIFI apparatuur
Is Quad nou zo bisonder type 33. vvst en 303 eind trap ?
15 jul 2020 17:59 #84596
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Is Quad nou zo bisonder type 33. vvst en 303 eindtrap?
PMPO is een fantasieparameter. Peak Maximum Power Output. Dit is daadwerkelijk te meten. Je moet dan beide kanalen bij elkaar optellen (uiteraard meet je maar één), je zorgt dat je voedingselco's helemaal zijn opgeladen (of je zorgt voor een externe, harde voeding), je geeft één periode van een sinus en je neemt daarvan de piekwaarde. De waarde die je dan krijgt is 8-10 keer zo hoog als de RMS waarde. Dus zeg eens 12-15 W RMS per kanaal...Franc schreef : Kwam je bv tegen 120 watt P.M.P.O.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 jul 2020 17:50 #84595
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Is Quad nou zo bisonder type 33. vvst en 303 eind trap ?
Huub,
Deze?
Sherwood A1-2110R?
Die is 2 keer 60 watt.
Groet Frank
Deze?
Sherwood A1-2110R?
Die is 2 keer 60 watt.
Groet Frank
15 jul 2020 17:48 #84594
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Is Quad nou zo bisonder type 33. vvst en 303 eind trap ?
Huub,
Deze?
Deze?
15 jul 2020 17:27 #84593
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Is Quad nou zo bisonder type 33. vvst en 303 eind trap ?
Franc Sherwood type A1_211.OR
huub
huub
15 jul 2020 15:26 - 15 jul 2020 15:37 #84590
door Franc
Huub,
Even het typenr. noemen, dan kan je zo opzoeken wat voor versterker het is.
430 watt zegt weinig, dat is het opgenomen vermogen met daarbij opgeteld soms ook nog het max vermogen van aangesloten apparatuur mits er 220V uitgangen erbij zitten.
Ik heb zelf ooit een Pioneer SA608 gekocht met 2 keer 45 watt volgens de folders.
Ik meen dat het vermogen aan de achterzijde iets van 450 watt aangegeven stond.
Er konden 3 stekkers ingeplugd worden voor 220V.
Ik zie dat Cees me al voor was:lol:.
Andersom zie je de laatste jaren meer en meer; opgenomen vermogen bv 60 watt en dat werd dan verkocht als zijnde wel 300 watt, wouw!
En ook daarbij lukte het veel mensen om daar met hun grote klompen in te gaan staan.
Of die bekende stereotorens uit de 80 en 90 er jaren waarbij alle apparatuur samengesmolten in 1 doos samengebracht was.
Kwam je bv tegen 120 watt P.M.P.O..
Helemaal verlekkerd gaan ze dan die plastic doos kopen en verrek, er zitten nog 3-Way boxen bij ook! Een klein breedbandertje, een blikken plaatje en een gaatje met een alu randje eromheen.
Terwijl het hele ding compleet zo iets van 6kg woog.
Denk je meer vermogen te hebben dan je buurman met de oude Quad 303, ha-ha, die is maar 90 watt!! Wat een tobbert, die buurman!
Groet Frank
Even het typenr. noemen, dan kan je zo opzoeken wat voor versterker het is.
430 watt zegt weinig, dat is het opgenomen vermogen met daarbij opgeteld soms ook nog het max vermogen van aangesloten apparatuur mits er 220V uitgangen erbij zitten.
Ik heb zelf ooit een Pioneer SA608 gekocht met 2 keer 45 watt volgens de folders.
Ik meen dat het vermogen aan de achterzijde iets van 450 watt aangegeven stond.
Er konden 3 stekkers ingeplugd worden voor 220V.
Ik zie dat Cees me al voor was:lol:.
Andersom zie je de laatste jaren meer en meer; opgenomen vermogen bv 60 watt en dat werd dan verkocht als zijnde wel 300 watt, wouw!
En ook daarbij lukte het veel mensen om daar met hun grote klompen in te gaan staan.
Of die bekende stereotorens uit de 80 en 90 er jaren waarbij alle apparatuur samengesmolten in 1 doos samengebracht was.
Kwam je bv tegen 120 watt P.M.P.O..
Helemaal verlekkerd gaan ze dan die plastic doos kopen en verrek, er zitten nog 3-Way boxen bij ook! Een klein breedbandertje, een blikken plaatje en een gaatje met een alu randje eromheen.
Terwijl het hele ding compleet zo iets van 6kg woog.
Denk je meer vermogen te hebben dan je buurman met de oude Quad 303, ha-ha, die is maar 90 watt!! Wat een tobbert, die buurman!
Groet Frank
Laatst bewerkt 15 jul 2020 15:37 door Franc.
15 jul 2020 15:24 #84589
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Is Quad nou zo bisonder type 33. vvst en 303 eindtrap?
Fijn dat je het zo goed opneemt 
Technisch weet ik niets over hoe die dingen in elkaar zitten en wat de problemen zijn die vaak voorkomen.
Qua geluid voor klassieke of lichte muziek klinken ze echt geweldig Huub neem dat van mij aan dat is echt wel een beleving.
Zelf luister ik graag muziek op behoorlijk volume .
Als bassist wil ik ook de echte (strakke) bastonen horen.
Daarvoor is de quad denk ik ook minder geschikt.
Voor gebruik op huiskamer volume echt uitzonderlijk goed hoor .
Groet Ben
Technisch weet ik niets over hoe die dingen in elkaar zitten en wat de problemen zijn die vaak voorkomen.
Qua geluid voor klassieke of lichte muziek klinken ze echt geweldig Huub neem dat van mij aan dat is echt wel een beleving.
Zelf luister ik graag muziek op behoorlijk volume .
Als bassist wil ik ook de echte (strakke) bastonen horen.
Daarvoor is de quad denk ik ook minder geschikt.
Voor gebruik op huiskamer volume echt uitzonderlijk goed hoor .
Groet Ben
Handtekening