Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips AG9015

Meer
09 jul 2020 13:31 - 09 jul 2020 13:34 #84494 door Gerben
Beantwoord door Gerben in topic Philips AG9015
I hoop dat het gelukt is, ik krijg de potmeter zelf niet goed op de foto. De weerstanden linksonder de potmeter zijn de losgesoldeerde.
Laatst bewerkt 09 jul 2020 13:34 door Gerben. Reden: Foto's zitten er niet bij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 jul 2020 00:40 #84479 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AG9015

Als eerste een AG9015, Uiterlijk mooie staat, niet helemaal origineel; de volume potmeter is niet origineel en helaas het asje gebroken. Die probeer ik nu te lijmen. Ook zag ik dat er een aantal weerstanden los gesoldeerd zijn. Elders heb ik gelezen dat dat wel meer gedaan wordt om het geluid wat te verbeteren en/ of bepaalde circuits af te koppelen.

Dag Gerben,
Als eerste welkom hier.
Plaats even wat afbeeldingen van de volume potmeter en de los gesoldeerde weerstanden.
Kan zijn dat de volumeregelaar die er nu inzit geen aftakking voor de loudness heeft en die weerstanden nu los liggen.

Mvg.
Bert

Meer
07 jul 2020 23:46 #84478 door Gerben
Philips AG9015 werd gestart door Gerben
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post sinds mijn aanmelding, mede door deze site is mijn interesse in wat oudere hifi apparatuur gewekt, en dan met name de Philips versterkers en luidsprekers van eind 50 en jaren 60.
Ik werd erg benieuwd naar de prestaties van de vroege HIFI (stereo) en ging op zoek naar apparatuur en speakers. Door de corona crisis heb ik 4,5 maand vast aan boord gezeten en tijd genoeg gehad om al een leuke verzameling spullen te vergaren, soms zelfs dubbel. Nu is het tijd om te testen....
Als eerste een AG9015, Uiterlijk mooie staat, niet helemaal origineel; de volume potmeter is niet origineel en helaas het asje gebroken. Die probeer ik nu te lijmen. Ook zag ik dat er een aantal weerstanden los gesoldeerd zijn. Elders heb ik gelezen dat dat wel meer gedaan word om het geluid wat te verbeteren en/ of bepaalde circuits af te koppelen. De Philips aansluitingen zijn verwijderd en vervangen voor cinch aansluitingen. Luidspreker aansluitingen lijken mij origineel. Mocht mijn lijmactie lukken, zijn er verder nog dingen die ik moet controleren? Als ik een nieuwe volume potmeter nodig heb, wat moeten de specificaties zijn?
Ik heb trouwens een tweede exemplaar weten te bemachtigen die volgens mij nog origineel is.

Met vriendelijke groet,

Gerben

Gemaakt door Kunena