Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips AG9015

Meer
10 apr 2024 19:11 #99388 door Gerben
Beantwoord door Gerben in topic Philips AG9015
Het is alweer even geleden dat ik hier was, maar toch even een update. Mijn versterker is uiteindelijk gereviseerd waar nodig en met een originele potmeter uitgerust door een liefhebber in Lelystad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 mrt 2021 14:55 - 07 mrt 2021 15:22 #89244 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips AG9015
Pieter schreef.

Die potmeter is misschien nog wel te vinden. Als dat niet lukt en het missen van de loudness geen probleem is:

Sterker nog zonder de loudness vind ik hem zelfs beter klinken.
Niet de eerste keer dat ik dat roep.

De schakeling is 800 ohm voor de ugt daar zit de plug voor 800 ohm na de ugt 4 ohm enz.

Als je het dan zo goed weet René wijs ik je er bij deze op dat de versterker geen 4 Ohm mogelijkheid heeft, 8 en 16 Ohm.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 07 mrt 2021 15:22 door Bert Kn.

Meer
07 mrt 2021 14:14 - 07 mrt 2021 14:24 #89243 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips AG9015
Tja waar een verspreking al niet toe kan leiden. 

René, waarom moet Tante Ali er weer bij gehaald worden? Kennelijk ligt Ali Express erg gevoelig bij jou. Maar moet je dat dan weer iedere keer erbij halen?

En al die denigrerende verhalen over in jouw ogen slechte monteurs schiet Gerben ook niets mee op.
Als je iets onlogisch vindt dan ben je toch geen slechte monteur? Is voor jou dan wel alles duidelijk?
Deze versterker is een prachtig ontwerp, vooral de eindtrap.

Dan maar even over die AG9015:
Dat de pluggen gewijzigd zijn in Cinch is nog niet zo verkeerd, als het maar netjes is gedaan. Hoef je tenminste niet op zoek naar passende stekers. Tenslotte heeft zijn voorganger, de AG9014 ook Cinch aansluitingen.

Die potmeter is misschien nog wel te vinden. Als dat niet lukt en het missen van de loudness geen probleem is: Goede potmeters van 1 MOhm log zijn nog best te vinden, o.a. de uitvoering met metalen as en huis van Piher. Dat zijn prima potmeters.

Elco's: Buselco's van 47 + 47 uF 450 V. zijn te koop bij Reichelt en van 50 + 50 uF 500 V. bij Jukebox Revival. De laatste passen met de bijbehorende beugels heel mooi op de plaats van de oude bussen. De schroefelco's van Reichelt passen in de pertinax bevestigingsplaat van de oude elco's.
Laagspanningselco's zijn er ook gewoon.

Kortom: Van deze versterker is best nog wat goeds te maken, al kost het wat moeite.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 07 mrt 2021 14:24 door peter1952. Reden: Corrigeren tekst
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin, Bert Kn

Meer
07 mrt 2021 14:13 #89242 door Gerben
Beantwoord door Gerben in topic Philips AG9015
Ik bedoelde uiteraard, "niet Maastricht", 1 woordje maakt 300km verschil.
Tsja, het kunnen dan wel goede versterkers zijn. Maar de mijne heeft toch wat aandacht nodig. Ik vind mezelf niet bevoegd om er aan te werken.

Meer
07 mrt 2021 11:09 #89240 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG9015
Ja men kan zo wel van alles roepen
Het zijn gewoon goede versterkers
waar alles mee kan zo wel hoog ohmig als laag LS
goed uitgedachten versterkers .
huub

Meer
07 mrt 2021 10:32 #89237 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips AG9015
Hmm toch verkeerd aardrijkskunde gehad in de jaren 70
Ligt maastricht in friesland en leeuwarden in limburg.
Nu oo zoek naar een andere reparateur die de rommel van de prutser kan op ruimen
Als die man zo over een versterker denkt twijvel ik aan zijn kennis en is dit gewoon een prutser een eefje van tante alie soms..
De schakeling is 800 ohm voor de ugt daar zit de plug voor 800 ohm na de ugt 4 ohm enz.
Gerben ga het zelf doen leer je ervan dus 1 onderdeel eruit nieuwe erin en dat steeds aanzetten . Hoor je vanzelf verbeteren. En meten .
Of koop op markeplaats een platenspelertje bvb garrard en ga daar aan de gang met onderdelen vervangen als je dat onder de knie heb kun je de grote broers ook aan.
Iemand die zegt datbhetnonlogische schakelingen zijn is in mijn ogen gewoon een orutser zonder enige kennis van techniek.

René Daemen

Gemaakt door Kunena