Skip to main content
HIFI apparatuur

AG9006 AG9000 en EL6401 op nieuwe AD5032 set bevindingen

Meer
25 okt 2014 12:32 - 25 okt 2014 12:34 #47501 door Huub
Ja de oren gaan achter uit voor de hoogten
Maar ook was de plaat opnamens anders in 58.
ook de muziek van die tijd .
Dus er zijn nu meer verschillen ook
En wat er nu op aangesloten is als toen in 58. ?
Huub
Laatst bewerkt 25 okt 2014 12:34 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 okt 2014 12:23 #47500 door hoevenfa
Ben de 1e eigenaar geweest van de 5032/9006 combinatie sinds 1958. Wanneer ik het geluid (in gedachte en gevoel) vergelijk van toen met nu kan ik zeggen dat de kwaliteit van de oren en leeftijd een heel grote rol spelen in de beoordeling van de set. Laatst gehoord eind 2013, daarna aan Jon verkocht),dus 56 jaar later, klonk het systeem qua hoge frequenties veel minder. Waarvan akte dus.

Frans

Meer
05 okt 2014 16:35 #46996 door Bapaktua
Misschien buiten de orde, maar op MP staat het volgende aangboden.
ruud PA0ROJ

Beschrijving
Professionele Microfoon op statief +Buizenversterker.
Merk:Philips.
Bouwjaar:eind jaren 50.
Type versterker:EL6400.
Type microfoon:EL6030.
Staat:heeft altijd gewerkt,20 jaar niet gebruikt,moet wel gecleand worden.
Altijd professioneel gebruikt:optredens,mode-shows etc.

Meer
17 sep 2014 22:26 #46662 door Bert Kn
We dwalen af in dit bericht door verder te discussiëren over stereo en mono elementen en het gebruik daarvan met de eventuele gevolgen.

Afgelopen maandag heb ik het bij Jon mogen beluisteren op zijn gereviseerde AG9006 versterker en dat kwam bij mij veel losser en opener over als destijds op de demo.

Van de persoon die de demo destijds gaf had ik toen vernomen dat het reviseren van een AG9007 totaal totaal niet nodig is en zover ik weet is dat op een C na ook niet gebeurd.
Op dat moment had ik geen referentie en ging van zijn verhaal uit en dacht dat op de demo het optimale ten gehore werd gebracht uit de AD 5032 set wat overigens goed klonk.

Inmiddels heb ik zelf een tweetal van deze versterker sets gereviseerd, zie het verslag van een van deze eerder op dit forum.

Wat een ander ervan vindt prima.
Ik ben ervan overtuigd dat deze set na een gedegen revisie veel beter presteert dan wat ik toen hoorde.
Als de set niet los wil komen heb ik geen meubel hal nodig om een luisterhoek in te richten.

Mvg.
Bert

Meer
17 sep 2014 09:46 - 17 sep 2014 09:48 #46646 door Huub
Voorhet ronette TO 284 opclip diamand naald in smallen ronette doesjes
Destijds gekocht bij de weergever orcieneel ronette
Bezit ik ook goed kleurige exemplare diamand naalden
Met deze speel ijkook stereo mono afspeel Lp,s
Maar geen teken van grijs Maar echt ook de tafel met veder licht arm maakt uit
Na het afspelen zit er ook geen vuil opde naald punt
Nee de garrard HF 4 paardekar gebruik ik ook niet
Deze heb ik genoeg gehad Maar voor gebruik MONO met ronette of anders element
Zeer goed Colaro is ook zoo we zoo slecht zie maar naar de laatste nummer van de plaat mono
het afslag heven houd te veel tegen zoo zijn er wel meer tafels .
Met een KLOP met stillen passaces in het derede laatse nummes van bvb de Lp,s
Dat soorje verstel ik soms de afslang zoo wat op het etieket
De philips wisselaars daar is het gewoon PERFEKT precies bij het etieket
deze zijn ook stil geen afslag klop dat hoorbaar is bij zachte muziek passaces .
Huub
Laatst bewerkt 17 sep 2014 09:48 door Huub.

Meer
17 sep 2014 08:20 #46643 door Rene Daemen
Huub ,
Het is een bewezen feit dat mono elementen stereo platen vernielen ook met de dunnere naalden
Of je het element is een dure Lenco met bvb s arm heb zitten of een oude collaro
De TX 88 gaf bij mij sporen op een plaat die was gelukkig wat beschadigd
Stereo ook mono afspeelbaar wil zeggen een stereo element op een mono koffer grammofoon zoals de philipsen
Uit de jaren zestig die dmv kabeltje naar een radio kon voor tweede kanaal
De logge armen zo als je vaak op hamert zijn niet slecht lopen op kogeltjes Garrard en collaro
Een momo element is lomp en stug en hakt in de stereomgroef meer uitslingeringen
En zet deze voor de gein op een ktel plaat 10 nummers op 1 kant je ziet de groeven wijder worden
En je plaat grijs.
En een stereo element kun je door links en rechts doorverbinden naar een mono versterker
Je kan dan stereo platen draaien zonder informatie verlies want de kanalen komen samen.
Dus dan wordt zoals op etiket plaat stereo ook mono afspeelbaar de groef is gewoon stereo
Maar omdat men een stereo element in een mono koffer had bleef de plaat goed en kon je bij de buurman met stereo installatie ook luisteren.
Een stereo element loslaten op een mono plaat kan geen kwaad alleen iets meer ruis slijtage plaat. Door de dikke 45 t naald 25 micron
Bij nu 15 micron.
Dat tonar ds. opzet omdat de naalden mal alleen nog 15 micron naalden stanst en geen 25 meer
Maar wil niet zeggen dat je nu stereo platen op af kan. Draaien het ronette element is en blijft stug
Dus op je Lenco een TX 88 voor alleen mono platen en 78 t en voor stereo zet je een tweede headshell met een stereo element
Daar draai je uitsluitend je stereo platen mee mono kan alleen wat meer bij geluiden ruis spetters.
Maar goed het dwaald wel van de draad af

René Daemen

Gemaakt door Kunena