Skip to main content
HIFI apparatuur

Stereo bevindingen met 2x AG9007.

Meer
16 dec 2013 12:29 #39010 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Stereo bevindingen met 2x AG9007.
Henk,
De speakers waar jij voor je OTL versterker(s) mee bezig bent (2x een 9710AM) waarbij hoog en laag gescheiden worden aangesloten spreken mij wel aan, zelf ben ik niet zo'n voorstander van een systeem met scheidings filter.

Het liefst zou ik met een goede breedband speaker willen werken maar qua vermogen ga ik dat niet redden met de AG9007's.

De speakers AD5046 zijn hier zeker te licht voor.
Ik ga dan ook zeer spaarzaam met de volume regelaar om.

Na de feestdagen ga ik samen met Aloys twee systemen bouwen, een mono systeem gelijksoortig aan dat van H.M. met een verschil dat er voorlopig in plaats van de bombardons andere speakers in de baskast komen.

Daarnaast nog een systeem voor stereo weergave wat dat precies gaat worden ben ik nog niet helemaal uit maar denk aan een wat forsere uitvoering van de AD5055.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
16 dec 2013 08:18 #39009 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Stereo bevindingen met 2x AG9007.
Bert,

Mooi resultaat, was wel te verwachten, zijn je boxen hier niet wat te licht voor? Voor mijn OTL versterker heb ik nu een box met 2 x een 9710Am. De bovenste is afgedekt met een fruitschaal en een wattendeken. De dometweeter zat er in en heeft geen functie meer. De kasten zijn via, via van H.M. bij mij gekomen, toen zat er nog 1x9710AM, laagohmig in.

Ik heb geen filters in de kast en hoog en laag wordt gescheiden aangesloten.

Bijlagen:

Meer
16 dec 2013 00:42 - 16 dec 2013 00:49 #39008 door Bert Kn
Naast een drietal Philips stereo hifi versterkers de AG9014/9015 en de 9018 welke allen top gereviseerd zijn en super presteren het volgende.
Na langdurig beluisteren kan ik maar een ding concluderen.
De twee AG9007's in combinatie met de Dynaco PAT-4 stereo voorversterker wint het wat mij betreft op alle fronten.
Dat is zowel met de diverse tuners, mijn Philips CD spelers en de Lenco L70 met Shure MD44-7 en Ronette TX88 elemet zo.
Natuurlijk geen authentieke combinatie maar het klinkt als een klok.
: bedtime

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 16 dec 2013 00:49 door Bert Kn.

Gemaakt door Kunena