HIFI apparatuur
De goede weergave was van korte duur ,AG9004 defect
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 dec 2013 18:13 #38987
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic De goede weergave was van korte duur ,AG9004 defect
Hallo Bert,
Bedankt voor het antwoord.
Dit viel me al eerder op dat het relais al na het inschakelen aantrekt , maar hier heb ik nooit acht op gegeven totdat ik afgelopen vrijdag nogmaals in de doc keek.
Dus het hoort waarschijnlijk zo dat hij vlak na het inschakelen al aantrekt.
Ik maakte namelijk op uit de doc. dat dit pas zou gebeuren bij een te hoge uitgangsspanning.
Dit bracht me aan het twijfelen , vandaar mijn vraag.
Gelukkig blijkt het dus in orde te zijn.
Gr Bjorn
Bedankt voor het antwoord.
Dit viel me al eerder op dat het relais al na het inschakelen aantrekt , maar hier heb ik nooit acht op gegeven totdat ik afgelopen vrijdag nogmaals in de doc keek.
Dus het hoort waarschijnlijk zo dat hij vlak na het inschakelen al aantrekt.
Ik maakte namelijk op uit de doc. dat dit pas zou gebeuren bij een te hoge uitgangsspanning.
Dit bracht me aan het twijfelen , vandaar mijn vraag.
Gelukkig blijkt het dus in orde te zijn.
Gr Bjorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 dec 2013 23:21 - 15 dec 2013 00:01 #38979
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic De goede weergave was van korte duur ,AG9004 defect
Bjorn schreef
Bij normaal bedrijf na inschakelen wordt het relais na korte tijd aangetrokken en gaat het linker lampje branden van boven gezien in plaats van het rechter lampje.
Bij teveel signaal denk ik dat het relais dan afvalt, heb ik verder niet getest.
Mogelijk dat het relais wat snel inkomt maar verder lijkt het me te werken zoals het hoort.
Bert,
Ik heb even bij mijn twee AG9004's gekeken.Nu is me alleen opgevallen dat het relais al aantrekt vlak nadat je de versterker aan zet terwijl in de documentatie staat dat hij pas aantrekt bij een te hoge uitgangsspanning
Bij normaal bedrijf na inschakelen wordt het relais na korte tijd aangetrokken en gaat het linker lampje branden van boven gezien in plaats van het rechter lampje.
Bij teveel signaal denk ik dat het relais dan afvalt, heb ik verder niet getest.
Mogelijk dat het relais wat snel inkomt maar verder lijkt het me te werken zoals het hoort.
Bert,
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 dec 2013 00:01 door Bert Kn.
Minder
Meer
13 dec 2013 21:31 #38958
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic De goede weergave was van korte duur ,AG9004 defect
Hoe dan ook......
Proficiat met zo'n deerntje, die worden steeds zeldzamer
Probeer vooral haar belangstelling levendig te houden!!
Nico
Proficiat met zo'n deerntje, die worden steeds zeldzamer
Probeer vooral haar belangstelling levendig te houden!!
Nico
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 dec 2013 18:24 #38952
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic De goede weergave was van korte duur ,AG9004 defect
Hallo,
De versterker geeft weer goed geluid.
Nu is me alleen opgevallen dat het relais al aantrekt vlak nadat je de versterker aan zet terwijl in de documentatie staat dat hij pas aantrekt bij een te hoge uitgangsspanning.
Nu doet ie precies het tegenovergestelde.
Dus aantrekken zonder signaal en met een te sterk signaal "laat ie los".
Op deze manier branden wel de juiste lampjes.
Maar of dit zo hoort weet ik niet.
Wie kan me vertellen hoe dit hoort te zijn.
Wat er nu precies mis was gaat Kyara jullie vertellen , want zij heeft tenslotte de versterker onderzocht.
eerst heb ik de kast open gemaakt.
kijken of er geen verbrande zwarte condensator of weerstand te zien was.
aparaat ingestoken.
de lampen er uit gehaald om te kijken waar de fout was.
dit was bij lamp 3 of daar voor.
toen de lampen terug gezet.
en toen deed hij het weer.
papa vertelde mij dat de pennetjes aan de lamp vies konden zijn geweest.
Groetjes Kyara
Dus waarschijnlijk is het gewoon een slecht contact geweest tussen buis en buisvoet.
Hij doet het nu weer prima.
Alleen hoop ik dat iemand kan vertellen of het schakelen van het relais op de juiste manier gebeurd.
Kyara begint met het open schroeven van de versterker
Kyara na reparatie bij de 9004/9007
Gr Bjorn
De versterker geeft weer goed geluid.
Nu is me alleen opgevallen dat het relais al aantrekt vlak nadat je de versterker aan zet terwijl in de documentatie staat dat hij pas aantrekt bij een te hoge uitgangsspanning.
Nu doet ie precies het tegenovergestelde.
Dus aantrekken zonder signaal en met een te sterk signaal "laat ie los".
Op deze manier branden wel de juiste lampjes.
Maar of dit zo hoort weet ik niet.
Wie kan me vertellen hoe dit hoort te zijn.
Wat er nu precies mis was gaat Kyara jullie vertellen , want zij heeft tenslotte de versterker onderzocht.
eerst heb ik de kast open gemaakt.
kijken of er geen verbrande zwarte condensator of weerstand te zien was.
aparaat ingestoken.
de lampen er uit gehaald om te kijken waar de fout was.
dit was bij lamp 3 of daar voor.
toen de lampen terug gezet.
en toen deed hij het weer.
papa vertelde mij dat de pennetjes aan de lamp vies konden zijn geweest.
Groetjes Kyara
Dus waarschijnlijk is het gewoon een slecht contact geweest tussen buis en buisvoet.
Hij doet het nu weer prima.
Alleen hoop ik dat iemand kan vertellen of het schakelen van het relais op de juiste manier gebeurd.
Kyara begint met het open schroeven van de versterker
Kyara na reparatie bij de 9004/9007
Gr Bjorn
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
13 dec 2013 11:57 #38940
door Bjorn Kusters
Hallo Nico,
Dat zeker!
Ik probeer haar zo veel mogelijk te stimuleren/motiveren om hier mee verder te gaan.
De kans is groot dat ze over een paar jaar zegt : Papa bekijk jij het met je ouwe zooi.
Maar dat probeer ik te voorkomen door haar hier actief bij te betrekken.
Gelukkig is haar interesse in techniek groot.
Zo wist ze al heel jong:
* Wat buizen zijn , voor de eenvoud noemde ik het lampen want dan kon ze een link leggen tussen het gloeien van een buis en een gloeilamp voor verlichting.
* Wat een beeldbuis is , ze groeit op met "platte" tv's dus het verbaasd me niets als de jeugd eerstdaags niet eens meer weet wat een beeldbuis is.
* Wat een stoommachine is , zo laten we het schaalmodel wat ik 12 jaar geleden nieuw kocht regelmatig lopen en bezoeken we wel eens een steenkoolmijn waar nog een stoommachine werkend te bewonderen is.
Dit is dan weliswaar op perslucht ,maar het principe blijft het zelfde.
Hoe veel kinderen weten wat een stoommachine is ,laat staan waardoor hij draait.
* Het verschil tussen gelijk en wisselspanning.
* Weerstanden en condensatoren herkennen.
* wat een stroomkring is en waneer er wel of niet een stroom loopt.
Gister verbaasde ze zelfs mij.
Ik heb hier een ITT stereo set met ultrasone AB die mijn opa en oma begin jaren 80 nieuw kochten.
Aan de hand van dit set legde ik haar het volgende uit:
Ik legde haar uit dat de eerste afstandbedieningen met kabel werkte , en daarna met geluid.
Daarna zei ik tegen haar na de AB met geluid kwam de AB met een "lichtgevende" diode , die geeft licht maar dat zien wij niet.
Daarop antwoordde zij meteen : Dat is ultraviolet licht (voluit het woord ultraviolet dus niet de afkorting UV).
Ten eerste verbaasde me dat ze iets wist over UV licht en het ook nog bij de benaming kon noemen.
Ik hoop dat deze interesse altijd blijft , en anders dat ze de interesse in techniek zo lang mogelijk houd.
En hier ziet ze dingen ,en leert ze dingen die in een gemiddeld hedendaags huishouden niet meer aan de orde zijn.
Zo heeft ze ook een eigen tv , een buizen tv maar die krijgt ze pas als ze ouder (veiligheid) en dan nog geïnteresserd is.
Gr Bjorn
Dat zeker!
Ik probeer haar zo veel mogelijk te stimuleren/motiveren om hier mee verder te gaan.
De kans is groot dat ze over een paar jaar zegt : Papa bekijk jij het met je ouwe zooi.
Maar dat probeer ik te voorkomen door haar hier actief bij te betrekken.
Gelukkig is haar interesse in techniek groot.
Zo wist ze al heel jong:
* Wat buizen zijn , voor de eenvoud noemde ik het lampen want dan kon ze een link leggen tussen het gloeien van een buis en een gloeilamp voor verlichting.
* Wat een beeldbuis is , ze groeit op met "platte" tv's dus het verbaasd me niets als de jeugd eerstdaags niet eens meer weet wat een beeldbuis is.
* Wat een stoommachine is , zo laten we het schaalmodel wat ik 12 jaar geleden nieuw kocht regelmatig lopen en bezoeken we wel eens een steenkoolmijn waar nog een stoommachine werkend te bewonderen is.
Dit is dan weliswaar op perslucht ,maar het principe blijft het zelfde.
Hoe veel kinderen weten wat een stoommachine is ,laat staan waardoor hij draait.
* Het verschil tussen gelijk en wisselspanning.
* Weerstanden en condensatoren herkennen.
* wat een stroomkring is en waneer er wel of niet een stroom loopt.
Gister verbaasde ze zelfs mij.
Ik heb hier een ITT stereo set met ultrasone AB die mijn opa en oma begin jaren 80 nieuw kochten.
Aan de hand van dit set legde ik haar het volgende uit:
Ik legde haar uit dat de eerste afstandbedieningen met kabel werkte , en daarna met geluid.
Daarna zei ik tegen haar na de AB met geluid kwam de AB met een "lichtgevende" diode , die geeft licht maar dat zien wij niet.
Daarop antwoordde zij meteen : Dat is ultraviolet licht (voluit het woord ultraviolet dus niet de afkorting UV).
Ten eerste verbaasde me dat ze iets wist over UV licht en het ook nog bij de benaming kon noemen.
Ik hoop dat deze interesse altijd blijft , en anders dat ze de interesse in techniek zo lang mogelijk houd.
En hier ziet ze dingen ,en leert ze dingen die in een gemiddeld hedendaags huishouden niet meer aan de orde zijn.
Zo heeft ze ook een eigen tv , een buizen tv maar die krijgt ze pas als ze ouder (veiligheid) en dan nog geïnteresserd is.
Gr Bjorn
Minder
Meer
13 dec 2013 11:03 #38939
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic De goede weergave was van korte duur ,AG9004 defect
Jong geleerd is oud gedaan :thumbsup: :thumbsup:
Nico
Nico