HIFI apparatuur
AG9007 is binnen + revisie
07 dec 2013 22:34 #38769
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9007 is binnen + revisie
Bjorn,
Slim bedacht om die onderbreking in de isolatie te maken.
Je bent goed bezig bigfun beer
Mvg.
Bert.
Slim bedacht om die onderbreking in de isolatie te maken.
Je bent goed bezig bigfun beer
Mvg.
Bert.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 dec 2013 22:17 - 07 dec 2013 22:32 #38768
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic AG9007 is binnen + revisie
Hallo Peter en Bert
Wat ik vergeten was om te vermelden is dat binnen in de grijze isolatiekous tussen de 2 rijen elko's , de draad onderbroken is.
Hier is een stukje tussenuit geknipt.
Ik had dit vanmiddag zo uitgedacht omdat ik het orginele uiterlijk voor zover mogelijk wil benaderen.
Maar in ieder geval bedankt voor het waarschuwen , want voor het zelfde geld was het wel fout geweest.
update:
Zojuist de foto van de onderkant nogmaals bekeken en daarna eens uitvergroot.
Toch een foutje gemaakt.
De signaalkant van de elko's hangt aan de -
Dus toch maar goed dat jullie dit nog eens aanhaalden.
Het is inmiddels hersteld
Gr Bjorn
Wat ik vergeten was om te vermelden is dat binnen in de grijze isolatiekous tussen de 2 rijen elko's , de draad onderbroken is.
Hier is een stukje tussenuit geknipt.
Ik had dit vanmiddag zo uitgedacht omdat ik het orginele uiterlijk voor zover mogelijk wil benaderen.
Maar in ieder geval bedankt voor het waarschuwen , want voor het zelfde geld was het wel fout geweest.
update:
Zojuist de foto van de onderkant nogmaals bekeken en daarna eens uitvergroot.
Toch een foutje gemaakt.
De signaalkant van de elko's hangt aan de -
Dus toch maar goed dat jullie dit nog eens aanhaalden.
Het is inmiddels hersteld
Gr Bjorn
Laatst bewerkt 07 dec 2013 22:32 door Bjorn Kusters.
07 dec 2013 21:53 - 07 dec 2013 21:54 #38767
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic AG9007 is binnen + revisie
Bjorn schreef.
Bjorn lees even de bijdrage van Peter zoals je het gedaan hebt met de zes elco's klopt niet.
Persoonlijk zou ik voor de AG9007 betere C's pakken en niet de C's van de jukebox revival als ik het goed heb gezien .
Bij de voorversterker zou je dat ook nog kunnen doen.
Of het er beter door gaat klinken weet ik niet maar zit een beetje tussen mijn oren : uitroeptek .
Wat betreft de prijs hoef je het niet te laten, zoveel zitten er niet in de AG9007.
Hallo Bert
Ik heb het vanmiddag als volgt opgelost.
Bjorn lees even de bijdrage van Peter zoals je het gedaan hebt met de zes elco's klopt niet.
Persoonlijk zou ik voor de AG9007 betere C's pakken en niet de C's van de jukebox revival als ik het goed heb gezien .
Bij de voorversterker zou je dat ook nog kunnen doen.
Of het er beter door gaat klinken weet ik niet maar zit een beetje tussen mijn oren : uitroeptek .
Wat betreft de prijs hoef je het niet te laten, zoveel zitten er niet in de AG9007.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 07 dec 2013 21:54 door Bert Kn.
- Bjorn Kusters
- [Bjorn Kusters]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 dec 2013 21:35 - 07 dec 2013 21:41 #38765
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic AG9007 is binnen + revisie
Hallo René
Dit is mij bekend.
Ik zal hem gebruiken icm de 3021 van philips.
Ook zal ik zoals voorheen de Dual met gp400 of pickering element gebruiken , ik weet de afgifte is aan de lage kant , maar dit is tijdelijk.
Later ga ik nog eens op zoek naar een Lenco L70 en dan icm Shure M3D element.
Maar voor nu heeft dit grapje genoeg geld gekost hahaha.
Om terug te komen op de 9004:
Ik heb deze van een mede forumlid in onderdelen overgenomen (op mijn verzoek!)
Uiterlijk is hij niet in beste staat.
Zo zal de kap overgespoten moeten worden.
Deze is al eens overgespoten maar is nu zodanig beschadigd dat de beschadigingen door de laklaag heen zijn.
Het frontje bestaat uit 2 aan elkaar verbonden helften van "sloopfrontjes"
Hier was ik wel van op de hoogte voor de aankoop.
De 2 helften opzicht zijn vrij goed , alleen is het een zwak geheel waardoor hij weer is gaan scheuren op de breuklijn.
Nu is dit niet zo een probleem want ik heb gezien dat er aan de achterkant hier en daar nog net plaats is om hem te verstevigen met polyester.
Voordat ik dit ga doen zal ik de 2 helften weer in het juiste model moeten brengen.
Zoals het zat bij aankomst was niet juist.
De bovenste helft staat niet in lijn met de onderste helft , waardoor het "gaapt" aan de bovenkant.
Tevens heb ik gaten van de knoppen heb ik moeten ruimen omdat de onderlinge afstand niet juist was en de potmeter assen aanliepen tegen het front.
Hierdoor draaide de assen zwaar.
Maar zoals ik al zei : Voordat ik kan beginnen met schuren en plamuren moet het frontje in model gebracht , en verstevigd worden.
En als laatste wil ik vertellen dat de orginele knoppen er niet bij waren.
De verkoper heeft sterknoppen van een radio meegeleverd.
Hiervan heb ik inmiddels de gaten al opgeboord.
Dit is geen negatieve kritiek op de verkoper , ik had hier al rekening mee gehouden.
Technisch gezien is het een heel ander verhaal:
Hij is door een van de vorige eigenaren voorzien van nieuwe condensatoren.
Het enige wat ik nog ga aanpakken zijn de kleine elko's , die vervang ik ook preventief.
De buizen zijn op de tester geweest en meten zeer goed, volgens mij zijn het zelfs nieuwe.
De 9004 heeft ook al aan de 9007 gehangen.
Ik was eerst bang voor erge ruis en brom.
Maar hiervan is op de md stand na geen sprake.
Op de scoop is met open ingangen op de reserve stand het volgende te zien:
Een rimpel van 5 mV
En ruis van 2,5 mV
En er is alleen ruis hoorbaar op de MD stand , maar dan wel met de volumeregelaar bij open ingang een eindje open gedraaid.
Ik denk niet dat hier veel in te verbeteren valt omdat meerdere 9004 hier last van hebben , en dit al vaker onderzocht is door andere personen.
Verder is ie gewoon stil , op luisterafstand hoor je helemaal geen brom of ruis.
Alleen als je met je oor voor de luidspreker hangt.
Zometeen krijgen de 2 versterkers een definitieve plek en blijven daar tot de elko's hier zijn.
Bij deze wat foto's van de 9004:
Dit is mij bekend.
Ik zal hem gebruiken icm de 3021 van philips.
Ook zal ik zoals voorheen de Dual met gp400 of pickering element gebruiken , ik weet de afgifte is aan de lage kant , maar dit is tijdelijk.
Later ga ik nog eens op zoek naar een Lenco L70 en dan icm Shure M3D element.
Maar voor nu heeft dit grapje genoeg geld gekost hahaha.
Om terug te komen op de 9004:
Ik heb deze van een mede forumlid in onderdelen overgenomen (op mijn verzoek!)
Uiterlijk is hij niet in beste staat.
Zo zal de kap overgespoten moeten worden.
Deze is al eens overgespoten maar is nu zodanig beschadigd dat de beschadigingen door de laklaag heen zijn.
Het frontje bestaat uit 2 aan elkaar verbonden helften van "sloopfrontjes"
Hier was ik wel van op de hoogte voor de aankoop.
De 2 helften opzicht zijn vrij goed , alleen is het een zwak geheel waardoor hij weer is gaan scheuren op de breuklijn.
Nu is dit niet zo een probleem want ik heb gezien dat er aan de achterkant hier en daar nog net plaats is om hem te verstevigen met polyester.
Voordat ik dit ga doen zal ik de 2 helften weer in het juiste model moeten brengen.
Zoals het zat bij aankomst was niet juist.
De bovenste helft staat niet in lijn met de onderste helft , waardoor het "gaapt" aan de bovenkant.
Tevens heb ik gaten van de knoppen heb ik moeten ruimen omdat de onderlinge afstand niet juist was en de potmeter assen aanliepen tegen het front.
Hierdoor draaide de assen zwaar.
Maar zoals ik al zei : Voordat ik kan beginnen met schuren en plamuren moet het frontje in model gebracht , en verstevigd worden.
En als laatste wil ik vertellen dat de orginele knoppen er niet bij waren.
De verkoper heeft sterknoppen van een radio meegeleverd.
Hiervan heb ik inmiddels de gaten al opgeboord.
Dit is geen negatieve kritiek op de verkoper , ik had hier al rekening mee gehouden.
Technisch gezien is het een heel ander verhaal:
Hij is door een van de vorige eigenaren voorzien van nieuwe condensatoren.
Het enige wat ik nog ga aanpakken zijn de kleine elko's , die vervang ik ook preventief.
De buizen zijn op de tester geweest en meten zeer goed, volgens mij zijn het zelfs nieuwe.
De 9004 heeft ook al aan de 9007 gehangen.
Ik was eerst bang voor erge ruis en brom.
Maar hiervan is op de md stand na geen sprake.
Op de scoop is met open ingangen op de reserve stand het volgende te zien:
Een rimpel van 5 mV
En ruis van 2,5 mV
En er is alleen ruis hoorbaar op de MD stand , maar dan wel met de volumeregelaar bij open ingang een eindje open gedraaid.
Ik denk niet dat hier veel in te verbeteren valt omdat meerdere 9004 hier last van hebben , en dit al vaker onderzocht is door andere personen.
Verder is ie gewoon stil , op luisterafstand hoor je helemaal geen brom of ruis.
Alleen als je met je oor voor de luidspreker hangt.
Zometeen krijgen de 2 versterkers een definitieve plek en blijven daar tot de elko's hier zijn.
Bij deze wat foto's van de 9004:
Laatst bewerkt 07 dec 2013 21:41 door Bjorn Kusters.
07 dec 2013 21:27 - 07 dec 2013 21:29 #38763
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic AG9007 is binnen + revisie
Dat gaat zo dus niet goed met die elco's van 100 uF. zowel de - polen als de + polen zitten nu aan elkaar. Je hebt dan een elco gekregen van 6 x 100 = 600 uF.
Alle - polen aan elkaar is goed, maar je moet van de eerste drie elco's de + polen aan elkaar verbinden en van de tweede drie de + polen ook. Je moet dus de verbinding tussen de + van de bovenste elco's en de onderste elco's wegnemen.
Je hebt dan twee groepjes van 3 parallel geschakelde elco's van 100 uF (samen 300 uF) die met de - polen aan elkaar zitten.
Met de - polen doe je verder niets, de + polen van de eerste groep is dan de ene aansluiting van de bipolaire elco en de + van de tweede groep de andere aansluiting. Zo heb je een bipolaire elco van 150 uF.
De originele elco's waren in feite dubbele elco's van 2 x 50 uF en waren precies zo geschakeld: Totaal 12 elco's waarvan twee keer 6 elco's parallel en tegen elkaar om in serie staan. Teken het maar eens uit, dan bedgrijp je wat ik bedoel.
Groeten,
Peter
Alle - polen aan elkaar is goed, maar je moet van de eerste drie elco's de + polen aan elkaar verbinden en van de tweede drie de + polen ook. Je moet dus de verbinding tussen de + van de bovenste elco's en de onderste elco's wegnemen.
Je hebt dan twee groepjes van 3 parallel geschakelde elco's van 100 uF (samen 300 uF) die met de - polen aan elkaar zitten.
Met de - polen doe je verder niets, de + polen van de eerste groep is dan de ene aansluiting van de bipolaire elco en de + van de tweede groep de andere aansluiting. Zo heb je een bipolaire elco van 150 uF.
De originele elco's waren in feite dubbele elco's van 2 x 50 uF en waren precies zo geschakeld: Totaal 12 elco's waarvan twee keer 6 elco's parallel en tegen elkaar om in serie staan. Teken het maar eens uit, dan bedgrijp je wat ik bedoel.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 07 dec 2013 21:29 door peter1952.
07 dec 2013 19:37 #38753
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic AG9007 is binnen + revisie
Hallo Bjorn,
Let op dat je een MD element gebruikt met een hoge output
9,5 mV of 10 mV
Shure M44-7 Stanton 500 DJ
of de AG3021 van Philips of de Latere AG3401
Of als je de oudere type Shure M3D kunt vinden kan ook
Maar niet het hele moderne MD elementen die zijn rond de 3mV
dan ga je in het ruisniveau zitten.
Kijk maar eens in de tech gegevens van de AG9004
Mvg René Daemen
Let op dat je een MD element gebruikt met een hoge output
9,5 mV of 10 mV
Shure M44-7 Stanton 500 DJ
of de AG3021 van Philips of de Latere AG3401
Of als je de oudere type Shure M3D kunt vinden kan ook
Maar niet het hele moderne MD elementen die zijn rond de 3mV
dan ga je in het ruisniveau zitten.
Kijk maar eens in de tech gegevens van de AG9004
Mvg René Daemen
René Daemen