HIFI apparatuur
Versterker regen.
16 dec 2013 22:57 #39026
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Versterker regen.
Zie zo, die heeft weer een mooie nieuwe zondagse jas aan gekregen. Netjes.
Past zo weer in een '60 ger jaren interieur.
Vr gr Cees.
Past zo weer in een '60 ger jaren interieur.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 dec 2013 21:43 #39024
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Versterker regen.
Uit verveling vandaag de tuner verder verfraaid.
Eerst ontvet en de krassen er uit geschuurd vervolgens met waterbeits licht ingekleurd en met zijdeglans blanke lak afgelakt
Was.
Is.
Eerst ontvet en de krassen er uit geschuurd vervolgens met waterbeits licht ingekleurd en met zijdeglans blanke lak afgelakt
Was.
Is.
Mvg.
Bert
19 nov 2013 18:45 #38367
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Versterker regen.
Henk van 't Kruis
19 nov 2013 17:56 #38365
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Mogelijke oplossing streo lampje A6X38AT.
Hoi Bert,
Zo te zien zijn de wijzigingen erg lang geleden gedaan en niet door iemand die toevallig aan het experimenteren was.
Je ziet geen verse solderingen noch nieuwe onderdelen.
Dit kan goed een technische wijziging door Philips zelf zijn geweest wat wel vaker gebeurde.
Even nachecken voordat je de boel uit elkaar haalt.
Tevens kunnen de dioden weinig verdragen van de soldeerbout, dus heel voorzichtig en met tangetje te werk gaan om de dioden tegen te veel hitte te beschermen.
Vraag evt om foto's van andere exemplaren die er heus wel rondzwerven.
Groet Frank
Zo te zien zijn de wijzigingen erg lang geleden gedaan en niet door iemand die toevallig aan het experimenteren was.
Je ziet geen verse solderingen noch nieuwe onderdelen.
Dit kan goed een technische wijziging door Philips zelf zijn geweest wat wel vaker gebeurde.
Even nachecken voordat je de boel uit elkaar haalt.
Tevens kunnen de dioden weinig verdragen van de soldeerbout, dus heel voorzichtig en met tangetje te werk gaan om de dioden tegen te veel hitte te beschermen.
Vraag evt om foto's van andere exemplaren die er heus wel rondzwerven.
Groet Frank
19 nov 2013 10:39 - 19 nov 2013 10:44 #38361
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Mogelijke oplossing streo lampje A6X38AT.
@ Huub.
Als je mijn laatste bijdrage in het bericht goed leest zie je dat de stereo decoder zijn werk goed doet en enkel het neon stereo lampje niet oplicht.
Dus een goede antenne had ik natuurlijk aangesloten ik ben tenslotte ook niet van gisteren
.
Het euvel heb ik waarschijnlijk al gevonden.
In het schakelingetje hebben ze in het verleden bij mijn exemplaar diode 18 (OA95) los geknipt en in plaats van C140 en C142 welke een waarde van 1 K moeten hebben twee diodes. geplaatst.
De twee C's die bij deze ingreep door de soldeerbout geraakt zijn ga ik ook nog vervangen.
Hieronder wat afbeeldingen ter verduidelijking.
Bert.
Als je mijn laatste bijdrage in het bericht goed leest zie je dat de stereo decoder zijn werk goed doet en enkel het neon stereo lampje niet oplicht.
Dus een goede antenne had ik natuurlijk aangesloten ik ben tenslotte ook niet van gisteren
Het euvel heb ik waarschijnlijk al gevonden.
In het schakelingetje hebben ze in het verleden bij mijn exemplaar diode 18 (OA95) los geknipt en in plaats van C140 en C142 welke een waarde van 1 K moeten hebben twee diodes. geplaatst.
De twee C's die bij deze ingreep door de soldeerbout geraakt zijn ga ik ook nog vervangen.
Hieronder wat afbeeldingen ter verduidelijking.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 nov 2013 10:44 door Bert Kn.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
19 nov 2013 09:35 - 19 nov 2013 09:36 #38360
door Tonmeister Henk
Opstarten met een lamp is geen probleem , dit werd destijds bij de Firma Eringa ( en ik denk wel bij meer TD's , bij mij ook )standaard gedaan .
Groet , Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Versterker regen.
hkruis schreef : Het is een volledig transistor toestel. Ik zou deze toestellen niet met een lamp od Variac opstarten.
Opstarten met een lamp is geen probleem , dit werd destijds bij de Firma Eringa ( en ik denk wel bij meer TD's , bij mij ook )standaard gedaan .
Groet , Henk
Laatst bewerkt 19 nov 2013 09:36 door Tonmeister Henk.