HIFI apparatuur
Multitone M100 versterker HIFI-Soundmixer.
24 jan 2013 19:11 - 24 jan 2013 19:14 #27432
door Bert Kn
Frank.
Voor stereo voldoet de AG9015 set uitstekend op de zolderkamer.
Voorlopig gebruik ik hem mono.
Wel heb ik inderdaad plannen om een tweede aan te schaffen dit omdat ik ze dan ter zijner tijd in combinatie met de buizen stereo voorversterker in de huiskamer kan inzetten dan gaat die Sony 7.1 set waar ik niets mee heb mooi met de jongste mee zodra die vertrekt.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Vandaag de Multitone M100 getest .
Frank schreef
Hoi Bert,
En nu op naar het tweede kanaal.
Anders heb je volgens mij zo'n grote box over.
Zal ongetwijfeld een heerlijke versterker zijn.
Ik ben benieuwd!
Frank.
Voor stereo voldoet de AG9015 set uitstekend op de zolderkamer.
Voorlopig gebruik ik hem mono.
Wel heb ik inderdaad plannen om een tweede aan te schaffen dit omdat ik ze dan ter zijner tijd in combinatie met de buizen stereo voorversterker in de huiskamer kan inzetten dan gaat die Sony 7.1 set waar ik niets mee heb mooi met de jongste mee zodra die vertrekt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jan 2013 19:14 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 jan 2013 18:44 - 24 jan 2013 18:45 #27431
door Bert Kn
René
Zeker een mooi apparaat qua uitstraling hoewel ik het voor huiskamergebruik wat minder vind passen.
Maar wel een mooi geheel onder de motorkap.
De Hifi soundmixer voorversterker is niet echt mijn ding meer zo'n mengpaneel waar diverse signalen gemixt kunnen worden.
Zelf ben ik meer in voor een normale voorversterker waarbij de bron rechtstreeks naar de ingang van de voorversterker geschakeld wordt zonder onderlinge elektronica en potmeters.
Verder is dit een laag Ohmige versterker welke op de AD1265M15 goed en zeker Hifi presteert.
Ten opzichte van de AG9004 plus AG9007 set met bijbehorende speakers lijkt hij het zover ik mij de prestaties van jouw set kan herinneren het met deze speakers af te leggen.
Met de twee ASW speakers presteert hij super maar dat mag dan ook wel met speakers in die prijsklasse.
Hoe hij in deze opstelling presteert ten opzichte van de 9004/9007 combinatie kan ik niet beoordelen daarvoor heb ik te weinig luisterervaring.
Jij kunt dat beter beoordelen dus ik ben benieuwd wat je er ter zijner tijd van vindt.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Multitone M100 versterker HIFI-Soundmixer.
René schreef
Prachtig apparaat Bert.
Ik hoop hem op termijn te horen!
In ieder geval ook erg mooi om te zien.
Mooie buizentechnie
René
Zeker een mooi apparaat qua uitstraling hoewel ik het voor huiskamergebruik wat minder vind passen.
Maar wel een mooi geheel onder de motorkap.
De Hifi soundmixer voorversterker is niet echt mijn ding meer zo'n mengpaneel waar diverse signalen gemixt kunnen worden.
Zelf ben ik meer in voor een normale voorversterker waarbij de bron rechtstreeks naar de ingang van de voorversterker geschakeld wordt zonder onderlinge elektronica en potmeters.
Verder is dit een laag Ohmige versterker welke op de AD1265M15 goed en zeker Hifi presteert.
Ten opzichte van de AG9004 plus AG9007 set met bijbehorende speakers lijkt hij het zover ik mij de prestaties van jouw set kan herinneren het met deze speakers af te leggen.
Met de twee ASW speakers presteert hij super maar dat mag dan ook wel met speakers in die prijsklasse.
Hoe hij in deze opstelling presteert ten opzichte van de 9004/9007 combinatie kan ik niet beoordelen daarvoor heb ik te weinig luisterervaring.
Jij kunt dat beter beoordelen dus ik ben benieuwd wat je er ter zijner tijd van vindt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jan 2013 18:45 door Bert Kn.
24 jan 2013 18:42 #27430
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Vandaag de Multitone M100 getest .
Hoi Bert,
Ik ben benieuwd!
Groet Frank
Ik ben benieuwd!
Groet Frank
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
24 jan 2013 16:22 - 24 jan 2013 16:22 #27427
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Multitone M100 versterker HIFI-Soundmixer.
Prachtig apparaat Bert.
Mooie buizentechniek.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Mooie buizentechniek.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Laatst bewerkt 24 jan 2013 16:22 door brcf01.
24 jan 2013 14:31 - 24 jan 2013 14:42 #27426
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Vandaag de Multitone M100 getest .
De versterker gaf in tegenstelling van wat men in de folder die Max heeft bijgedragen een lichte brom welke op kleine afstand niet hoorbaar was.
Na vervanging van buis 6U8A Sylvania door een ECF82 Europese productie was de lichte brom geheel weg.
Het volgende getest middels een CD speler getest.
Zonder gebruik te maken van de HiFi Soundmixer / voorversterker in combinatie met twee AD1265AM speakers parallel aangesloten op de 8 Ohm uitgang.
Met gebruikmaking van de de HiFi Soundmixer / voorversterker in combinatie met twee AD1265AM speakers parallel aangesloten op de 8 Ohm uitgang.
Zonder gebruik te maken van de HiFi Soundmixer / voorversterker in combinatie met twee ASW Cantius VI 180 watt continu speakers parallel aangesloten op de 8 Ohm uitgang.
Deze luidsprekers hebben gezien hun gevoeligheid een pittige versterker nodig.
Mijn bevindingen.
Op de AD1265AM waarbij ik gezien het vermogen van de speakers minimaal uitstuurde het volgende.
Een mooi evenwichtig klankbeeld wel wat aan de magere kant qua basweergave wat te maken heeft met de constructie van de AD1265AM speakers op plaat gemonteerd.
Met gebruikmaking van de HiFi Soundmixer voorversterker was de laagweergave goed bij te regelen.
Op de ASW Cantius VI speakers.
In een woord grandioos .
Op deze speakers laat de versterker zijn ware kunnen horen.
Met recht een heel goede HiFi versterker met zeer veel power zonder hoorbare vervorming.
Na vervanging van buis 6U8A Sylvania door een ECF82 Europese productie was de lichte brom geheel weg.
Het volgende getest middels een CD speler getest.
Zonder gebruik te maken van de HiFi Soundmixer / voorversterker in combinatie met twee AD1265AM speakers parallel aangesloten op de 8 Ohm uitgang.
Met gebruikmaking van de de HiFi Soundmixer / voorversterker in combinatie met twee AD1265AM speakers parallel aangesloten op de 8 Ohm uitgang.
Zonder gebruik te maken van de HiFi Soundmixer / voorversterker in combinatie met twee ASW Cantius VI 180 watt continu speakers parallel aangesloten op de 8 Ohm uitgang.
Deze luidsprekers hebben gezien hun gevoeligheid een pittige versterker nodig.
Mijn bevindingen.
Op de AD1265AM waarbij ik gezien het vermogen van de speakers minimaal uitstuurde het volgende.
Een mooi evenwichtig klankbeeld wel wat aan de magere kant qua basweergave wat te maken heeft met de constructie van de AD1265AM speakers op plaat gemonteerd.
Met gebruikmaking van de HiFi Soundmixer voorversterker was de laagweergave goed bij te regelen.
Op de ASW Cantius VI speakers.
In een woord grandioos .
Op deze speakers laat de versterker zijn ware kunnen horen.
Met recht een heel goede HiFi versterker met zeer veel power zonder hoorbare vervorming.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jan 2013 14:42 door Bert Kn.
23 jan 2013 11:09 #27380
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Multitone M100 versterker HIFI-Soundmixer.
Zie je PM
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn