Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
14 sep 2024 16:30 #100010
door C.B.
Beantwoord door C.B. in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Is dat geen extra EL84? Dat zou dan kloppen met de OPT.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 sep 2024 21:19 #100009
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
De buisvoet die vlak naast de voedingstrafo zit is inderdaad de AZ41.
Bedoeld wordt de buisvoet meer naar het midden. Daarvan is alleen de gloeispanning en pen 2 aangesloten en daar zit alleen een lekweerstand van 1 MOhm aan.
Jammer echter dat Marc verder niet reageert en met meer info komt.
Groeten,
Peter
Bedoeld wordt de buisvoet meer naar het midden. Daarvan is alleen de gloeispanning en pen 2 aangesloten en daar zit alleen een lekweerstand van 1 MOhm aan.
Jammer echter dat Marc verder niet reageert en met meer info komt.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
13 sep 2024 20:55 #100008
door C.B.
Beantwoord door C.B. in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Die gedeeltelijk bedrade buisvoet is toch de AZ41?
13 sep 2024 15:06 #100007
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Als ik de foto eens goed bekijk, zie ik helemaal links een EF86. Helemaal rechts is duidelijk een AZ41 en dan een buisvoet waarvan niet te zien is waar het allemaal naar toe gaat.
En dan inderdaad een buisvoet die maar gedeeltelijk bedraad is. Misschien een experiment?
Aangezien een AZ41 maximaal 70 mA mag leveren, zal het een enkelvoudige eindtrap zijn, duidelijk een EL84 aan de buisvoet te zien.
Een beetje vreemd bouwsel. Zo te zien is de voedingslijn naar de EF86 afgeschermd. Waar dat goed voor is?
Voedingstrafo lijkt me wat groot voor een enkelvoudige eindtrap. Misschien een plan geweest om een balansversterker te bouwen?
Maar als we aan de hand van de foto’s al een aardig idee hebben wat voor versterker het is, dan moet het toch lukken met weinig moeite het schema op te tekenen?
Groeten,
Peter
En dan inderdaad een buisvoet die maar gedeeltelijk bedraad is. Misschien een experiment?
Aangezien een AZ41 maximaal 70 mA mag leveren, zal het een enkelvoudige eindtrap zijn, duidelijk een EL84 aan de buisvoet te zien.
Een beetje vreemd bouwsel. Zo te zien is de voedingslijn naar de EF86 afgeschermd. Waar dat goed voor is?
Voedingstrafo lijkt me wat groot voor een enkelvoudige eindtrap. Misschien een plan geweest om een balansversterker te bouwen?
Maar als we aan de hand van de foto’s al een aardig idee hebben wat voor versterker het is, dan moet het toch lukken met weinig moeite het schema op te tekenen?
Groeten,
Peter
Peter Boin,
13 sep 2024 11:38 #100006
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
De uitgang lijkt op een U72 en ik zie een loze buisvoet waar alleen de gloei en het ingangsrooster van bedraad is. Wat heeft dat voor functie? Er lijkt een EL84 op te staan.
Ik kan helaas de versterker niet op zijn kant zetten en nog wat meer plaatjes schieten……
En hebben de aanwezige buizen geen typenummers?
Zal er wel van afgeveegd zijn……
mvg Frank
Ik kan helaas de versterker niet op zijn kant zetten en nog wat meer plaatjes schieten……
En hebben de aanwezige buizen geen typenummers?
Zal er wel van afgeveegd zijn……
mvg Frank
13 sep 2024 06:30 #100005
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Buizenbezetting is wel handig. Kan zo geeneens zien of het SE of PP is. Closeup van dat gebied (onderkant) zou ook helpen.Wie weet wat het type is
Tjerk, 9ZZ