Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
10 sep 2024 09:33 #100003
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Denk dat er ook een Amroh uitgang op staat
Fors type toch wel een redelijke versterker van t maken
Huub
Fors type toch wel een redelijke versterker van t maken
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 sep 2024 23:01 #100002
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Dit is zo te zien een erg simpele versterker. Met hulp van een buizenboek moet het schema eenvoudig op te tekenen te zijn,
Zo te zien een versterker met een microfoon en een platenspeler ingang. Voor de microfoon zal dan een aparte microfoon voorversterker aanwezig zijn, bijvoorbeeld een EF86. Na de EF86 een volume regelaar die - samen met de volumeregelaar voor de platenspeler - naar de 1e voorversterker gaat. Daarna een toonregeling en een 2e voorversterker en tenslotte de eindtrap.
Voeding waarschijnlijk een AZ41 of EZ80.
Het is wel een ratjetoe van onderdelen: Ik zie teercondensatoren, Wima condensatoren en groene en mosterdkleurige polyester C’s van Philips.
Weerstanden van Vitrohm.
Veel onderdelen die aan vervanging toe zijn.
Ik denk dat je de Deuteron, Parsifal of UN40 van Amroh wel als leidraad kunt gebruiken.
Groeten,
Peter
Zo te zien een versterker met een microfoon en een platenspeler ingang. Voor de microfoon zal dan een aparte microfoon voorversterker aanwezig zijn, bijvoorbeeld een EF86. Na de EF86 een volume regelaar die - samen met de volumeregelaar voor de platenspeler - naar de 1e voorversterker gaat. Daarna een toonregeling en een 2e voorversterker en tenslotte de eindtrap.
Voeding waarschijnlijk een AZ41 of EZ80.
Het is wel een ratjetoe van onderdelen: Ik zie teercondensatoren, Wima condensatoren en groene en mosterdkleurige polyester C’s van Philips.
Weerstanden van Vitrohm.
Veel onderdelen die aan vervanging toe zijn.
Ik denk dat je de Deuteron, Parsifal of UN40 van Amroh wel als leidraad kunt gebruiken.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Minder
Meer
09 sep 2024 19:17 - 09 sep 2024 19:18 #100000
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Dag Marc,
Dat is ooit erg netjes gebouwd!
Welke buizen zitten er in jouw versterker?
Dat is ooit erg netjes gebouwd!
Welke buizen zitten er in jouw versterker?
Laatst bewerkt 09 sep 2024 19:18 door Robert Gribnau.
09 sep 2024 18:42 #99999
door C.B.
Beantwoord door C.B. in topic Wie o wie kan mij meer over deze vertellen
Om te beginnen zien de elco's en condensatoren er niet meer zo betrouwbaar uit.
Het is geen slecht idee om ze te vervangen voordat de versterker ook maar gestart wordt.
De buiscondensatoren zijn normaalgezien wel nog in orde.
Om de hoogspanning te zoeken: meet aan de pinnen van de gelijkrichterbuis (hier een AZ41?). Hier zou u 2x de wisselstroom, pakweg 300V, van de transfo moeten vinden. Met de buis eruit is er natuurlijk geen hoogspanning, maar met de buis erin kan die gevonden worden aan de kathode (pinout is op het internet te vinden).
Het is geen slecht idee om ze te vervangen voordat de versterker ook maar gestart wordt.
De buiscondensatoren zijn normaalgezien wel nog in orde.
Om de hoogspanning te zoeken: meet aan de pinnen van de gelijkrichterbuis (hier een AZ41?). Hier zou u 2x de wisselstroom, pakweg 300V, van de transfo moeten vinden. Met de buis eruit is er natuurlijk geen hoogspanning, maar met de buis erin kan die gevonden worden aan de kathode (pinout is op het internet te vinden).
09 sep 2024 18:20 #99998
door marc1966
Wie weet wat het type is of wat het is Gloeistroom is er maar hoe gaat de hoogspanning in werking
Mvgr Marc
Handtekening
Wie o wie kan mij meer over deze vertellen werd gestart door marc1966
Wie weet wat het type is of wat het is Gloeistroom is er maar hoe gaat de hoogspanning in werking
Mvgr Marc
Handtekening