Skip to main content
Televisie tot 1970

Sublieme beeldkwaliteit buizen tv op glasvezel!!!

Meer
05 jun 2011 19:05 #5322 door klaas
De enige leverancier die hier nog gewoon analoog televisiesignaal levert, is Lijbrandt.

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
05 jun 2011 18:07 #5318 door hkruis
Mooi Klaas, welke provider levert het glasvezelnetwerk in leeuwarden?

ze zijn het hier ook aan het aanleggen, maar ik heb niet gehoord over ook een mogelijkheid van een analoog signaal.

Gr. henk

Meer
03 jun 2011 12:14 #5197 door Lee
Hoi Klaas,

Leuk om te lezen dat oud en nieuw soms WEL samen gaan:)

Meer
03 jun 2011 11:28 - 03 jun 2011 11:33 #5192 door klaas
Ja ja, ik weet het. Buizen techniek en glasvezel techniek hebben NIETS met elkaar gemeen, of met elkaar te maken.... Hoewel?

Enige tijd geleden werd ons huis direct aangesloten aan het glasvezel netwerk van Leeuwarden. Heel Leeuwarden ligt op de schop om elke woning te voorzien van een super snelle verbinding! Televisie, radio, telefonie en internet door 1 draadje van glas! (soms gaat dat wel eens mis, en valt een galerij van een flat naar beneden...)

Ik heb de optie genomen met analoge televisie. Het voordeel hierbij is dat je nog steeds meerdere televisies aan elkaar kan knopen. Op elke tv werkt dus ook de kanalen kiezer nog. Nu vond ik de beeldkwaliteit in de woonkamer al erg veel verbeterd. Geen verliezen meer in de grondkabel! Maar die erg lange kabel naar de zolder gaf al jaren veel ruis op de slaapkamer tv! En dit model is recent!

Nu heb ik die lange kabel nog eens verlengt naar de zolder, en mijn TX1422 erop aan gesloten.

Ik gebruik hierbij een UHF/VHF splitter, een tweede net kastje en dan de VHF ingang naar de tv met lintkabel. Ik stond versteld van het resultaat! Op bijna elk VHF kanaal zit een nederlandse zender! Kanaal 3, ned 1. kanaal 4 ned2. Kanaal 5 ned3. Kanaal 6 RTL4. Kanaal 7 RTL5. Kanaal 8 SBS6. enz. De overige buitenlandse en extra zenders zitten op de UHF. Dan zet ik het 2e net kastje aan, het toestel op kanaal 2. En ook deze zenders komen zonder enige storing op het scherm! Subliem! Lang leve glasvezel!:smilythumb:
Laatst bewerkt 03 jun 2011 11:33 door klaas.

Gemaakt door Kunena