Skip to main content
Televisie tot 1970

TX-701

Meer
11 jan 2011 20:58 - 11 jan 2011 21:06 #1048 door w.meide
Beantwoord door w.meide in topic Re: TX-701
MonsieurTelevision alias Toppop-Fan alias Adelbert,

Ja, spiegels vanuit moderne projectie moet wel lukken. De nieuwe spiegels zijn wel iets dunner (2mm) en moeten op maat gemaakt worden. Dit is prima te doen d.m.v. een glassnijder. Ik wil dit best voor je regelen maar dan moet je wel wat geduld hebben. Deze apparaten komen met enige regelmaat bij onze servicepartners terecht, maar als je erop moet wachten zul je juist zien dat er dan niets voorhanden is.

Met vriendelijke groet,

Wim
Laatst bewerkt 11 jan 2011 21:06 door w.meide. Reden: extra info

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jan 2011 20:46 - 11 jan 2011 21:09 #1046 door w.meide
Ha MonsieurTelevision alias Toppop-Fan alias Adelbert,

Het is geen probleem om een scherm vanuit een moderne projectie TV te gebruiken (altijd beter dan een geel beeld met vlekken), de lijntjes op een modern scherm hebben niets van doen met de 625 lijnen, waarvan er trouwens maar 576 voor beeldweergave gebruikt worden. De zwarte lijntjes op een modern scherm zijn voor een betere zwartweergave (en lopen verticaal). Wel het midden van het scherm gebruiken, dit i.v.m. de fresnel lens, die vanuit het midden gecentreerd is. Tevens het originele scherm goed bewaren, zodat je het apparaat weer in oude staat kan terugbrengen indien dit gewenst is.

@ Roland,
Mijn apparaat heeft nog een vervelende klacht: De hoogspanning is niet stabiel. Het beeld en focus zijn goed met de regelaars van het contrast en helderheid op maximaal, maar de hoopspanning loopt zeer hoog op indien de helderheid naar beneden gedraaid wordt. De negatieve spanningen op de UL44 buizen variëren met goed beeld tussen -77 tot -105 met veel te hoge HS. Alle condensatoren zijn vervangen, weerstanden hebben de juiste waarde en buizen zijn nieuw. Het vreemde is dat een tweede HS unit een vergelijkbare klacht geeft.

Met vriendelijke groet,

Wim
Laatst bewerkt 11 jan 2011 21:09 door w.meide.

Meer
11 jan 2011 19:17 #1043 door Roland Huisman
Beantwoord door Roland Huisman in topic Re: TX-701
Ik zal even kijken in de documentatie, er staat namelijk beschreven
met welk reinigingsmiddel de spiegel schoon gemaakt mag worden.

Maar om 1000 euro te investeren in een ander spiegeltje is wel wat te gek ja haha :)

Misschien heeft Wim (de topic starter) een spiegel over?
Ik begreep dat hij nu van twee toestellen één wil maken.

Groeten, Roland

Meer
11 jan 2011 12:05 #1035 door Roland Huisman
Hoi MonsieurTelevision alias Toppop-Fan alias Adelbert,

De spiegels zijn wel degelijk van glas in deze toestellen!
Alleen ze zijn spiegelend gemaakt aan de reflectiekant
en niet van achter het glas...

Groeten, Roland

Meer
31 dec 2010 16:08 #739 door w.meide
Ha Roland,

Ik heb 1 exemplaar via e-bay gekocht en de andere heb ik zojuist via de door jou aangegeven site gekocht. Ik moet zeggen dat het vervangen van de UY41 exemplaren al een duidelijke verbetering geeft, vooral het “gejank” is nu minder hoorbaar. Tevens heb ik via MP een donor apparaat aangeschaft, dit vooral voor de cosmetische onderdelen. Mijn exemplaar miste de onderste twee latjes van de speakerplank, wat opgelost was door de plaatsing van een niet originele afwerklat.

Ik wens iedereen een fijne en vooral veilige jaarwisseling toe.

Groet,

Wim

Meer
28 dec 2010 14:42 #576 door Roland Huisman
En? Kon Wim je verder helpen met de UL44 buisjes? :)

Groeten, Roland

Gemaakt door Kunena