Skip to main content
Televisie tot 1970

Philips X25K141 K7

Meer
08 dec 2019 11:06 #80879 door Rene Daemen
Philips X25K141 K7 werd gestart door Rene Daemen
Beste lezers,

Een aantal weken geleden een K7 gevonden die nog werkt op de bekende verkoop site.
Het is de eerste serie de oer versie van de K7 uit 1968 in 1970 kwam de 66cm uitvoering .deze heeft de 63cm beeld X25K141 en is de opvolger van de K6 die volledig met buizen is uitgevoerd.
De K7 heeft wat minder buizen en daar kwamen er wat transistors in voor hybride
Toestel waar dus hoge spanningen voorkwamen is met buizen uitgevoerd.
Lagere spanningen transistors.
Het geluidversterkings gedeelte is met een PCL 86.
Het toestel heeft aan de voorkant een hoge tonen speaker en aan de zijkant een breedband speaker.

X25K141

X26K141 1969/70
Bij binnenkomst het toestel 2 dagen laten staan even aclamatiseren .
Daarna een inspectie het toestel is schoon.
Toen de HSP kooi opengemaakt voor inspectie lijntrafo
En even met eenlamo beschenen op het oog geen barsten brandplekken.
Oke kooi dicht.
Wat mij opviel was de potmeter naast ect luidspreker plug
Die is voor contrast omdat potmeter voorzijde defect is . Kom later nog op terug.
Daarna print een inspectie geworpen
Instelpotmeters waren vervangen door moderne dus oertinax viel uit elkaar.
Hier en daar wat nieuwe elko’s geplaatst
Volgens de verkoper was zijn buurman tv monteur geweest bij philips.
En nu in de 80 zit en leuk vond weer in zo’n tv te duiken.
Dus kap er op en dan het moment supreme boemmm of spelen.
Even een veiligheids lamp er tussen en geen malligheden
Dus direct prik erop na poosje ruis speaker en daar kwam beeld.
Oké nu HDD recorder en modulator erop . En kan 4 opzoeken
Oke er kwam beeld maar jee zijn de verfpotjes leeg of zo .
Kleuren erg flets. Ook al aan de regelaar mm viel tegen
Bij k9 als je schuif color open zet schreeuwen echt de kleuren moet hier ook kunnen.
Dus de koffer met nieuwe tv buizen erbij en 3x pcf 200 ingezet
En ja weer kleuren .

Hier nog met oude pcf200
Alleen het beeld was nog niet helemaal gevuld
Dus even wat fora’s afgestruind in de archieven en wat gevonden

Door hier aan te draaien voorzichtig is wat gammel ga ik nog vervangen
De beeld hoogte bijgeregld.
1e nog niet helemaal afgeregeld
2e wel

In mijn vervolg hier onder post ik nog wat afbeeldingen.
Grt Rene

René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena