- Berichten: 7698
Televisie tot 1970
Over nieuwere TV’s gesproken.
21 jun 2019 15:49 #78064
door Bert Kn
Huub,
Dat is wel erg kort.
Maandag ochtend gevalletje.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Mijn Sony bravia is niet zo oud geworden amper 4. jaar
Huub,
Dat is wel erg kort.
Maandag ochtend gevalletje.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jun 2019 12:09 - 21 jun 2019 12:14 #78060
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Gewoon geluk hebben.
Onze eerste Philips TV de 25 CE5570, nieuw gekocht in 1989 gaf regelmatig problemen met de verticale eindtrap na zo’n 8 jaar.
Verder wel goed beeld maar na 15 jaar was het wel klaar.
Intussen een TV video combi gekocht voor de kids, die heb ik nog zonder problemen ermee gehad te hebben.
Toen een wat grotere Philips breedbeeld en een kleinere voor de slaapkamer de eerstgenoemde heeft het 10 jaar zonder enkel probleem gedaan, maar het geluid was bagger! De kleinere heeft tevens een stereo FM tuner aan boord en wel een goed geluid, die heb ik nog!
De breedbeeld is goed werkend weggegeven.
5 jaar terug een L&G flatscreen die echt fantastisch werkt en met een veel beter geluid dan de grote breedbeeld.
Veel erger was een Blaupunkt FM100 die ik ooit moest repareren.
Die was nog geen 10 jaar oud en het beeld was uiteindelijk echt helemaal op!
@Bert, mooie TV die Sony!
De mooiere TV’s vind ik toch de Z/W van net voor tot half jaren 60.
Altijd goed te repareren, goed beeld en geluid!
Verder mooie toestellen om te zien.
Groet Frank
Onze eerste Philips TV de 25 CE5570, nieuw gekocht in 1989 gaf regelmatig problemen met de verticale eindtrap na zo’n 8 jaar.
Verder wel goed beeld maar na 15 jaar was het wel klaar.
Intussen een TV video combi gekocht voor de kids, die heb ik nog zonder problemen ermee gehad te hebben.
Toen een wat grotere Philips breedbeeld en een kleinere voor de slaapkamer de eerstgenoemde heeft het 10 jaar zonder enkel probleem gedaan, maar het geluid was bagger! De kleinere heeft tevens een stereo FM tuner aan boord en wel een goed geluid, die heb ik nog!
De breedbeeld is goed werkend weggegeven.
5 jaar terug een L&G flatscreen die echt fantastisch werkt en met een veel beter geluid dan de grote breedbeeld.
Veel erger was een Blaupunkt FM100 die ik ooit moest repareren.
Die was nog geen 10 jaar oud en het beeld was uiteindelijk echt helemaal op!
@Bert, mooie TV die Sony!
De mooiere TV’s vind ik toch de Z/W van net voor tot half jaren 60.
Altijd goed te repareren, goed beeld en geluid!
Verder mooie toestellen om te zien.
Groet Frank
Laatst bewerkt 21 jun 2019 12:14 door Franc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jun 2019 11:31 #78057
door Armand
Beantwoord door Armand in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
""Er wordt nog al eens geroepen dat nieuwere TV’s Kl .. (tuut) zijn en na een jaar of vijf zes aan vervanging toe zijn.""
Is larie, we hebben hier een Samsung TV die al 13 jaar meegaat, nog nooit hersteld en speelt dagelijks.
Voorheen beeldbuis TV's gehad van verschillende merken. Er was wel altijd iets mis mee, zelfs na enkele jaren.
Groeten.
Is larie, we hebben hier een Samsung TV die al 13 jaar meegaat, nog nooit hersteld en speelt dagelijks.
Voorheen beeldbuis TV's gehad van verschillende merken. Er was wel altijd iets mis mee, zelfs na enkele jaren.
Groeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jun 2019 10:10 #78055
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Mijn Sony bravia is niet zo oud geworden amper 4. jaar
nu heb ik een Samsung modern mooi beeld grote basse
spieker achter in geluid dus redelijk ook met de kleine ls van onder
maar af wachten wat de leeftijd word .
huub
nu heb ik een Samsung modern mooi beeld grote basse
spieker achter in geluid dus redelijk ook met de kleine ls van onder
maar af wachten wat de leeftijd word .
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jun 2019 00:51 #78052
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Dat geldt ook voor mijn t.v., een Philips Cineos. Ik denk dat die zo onderhand ook wel 10 jaar oud is. Doet het nog steeds perfect. Het is dan wel geen Smart t.v., maar daar kom ik met mijn Apple t.v. heel dicht mee in de buurt.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jun 2019 00:39 - 21 jun 2019 00:41 #78051
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Over nieuwere TV’s gesproken. werd gestart door Bert Kn
Er wordt nog al eens geroepen dat nieuwere TV’s Kl .. (tuut) zijn en na een jaar of vijf zes aan vervanging toe zijn.
Onze 47 inch Sony Bravia TV is inmiddels aan zijn tiende levensjaar begonnen en doet het zonder ooit gerepareerd te zijn helaas nog prima.
Al zijn andere voorgangers deden hem dat niet na.
Ik heb alvast naar een ANDERE uitgekeken nu maar hopen dat ik Rina mee krijg en de Sony het snel begeeft.
Ach, een maatje kleiner kan ik ook wel mee leven. tv kijken
Onze 47 inch Sony Bravia TV is inmiddels aan zijn tiende levensjaar begonnen en doet het zonder ooit gerepareerd te zijn helaas nog prima.
Al zijn andere voorgangers deden hem dat niet na.
Ik heb alvast naar een ANDERE uitgekeken nu maar hopen dat ik Rina mee krijg en de Sony het snel begeeft.
Ach, een maatje kleiner kan ik ook wel mee leven. tv kijken
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 21 jun 2019 00:41 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.