Skip to main content
Televisie tot 1970

Over nieuwere TV’s gesproken.

Meer
22 jun 2019 09:48 - 22 jun 2019 09:51 #78073 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Het kan zo nog wel eens zijn
dat de nieuwe altijd Standby staan
mijn Sony was ook in het voedings deel defekt
ben ook naar Bcc gegaan en heb er een goed koper
in de aanbieding van de winkel plank gekocht .Samsung
wel het nieuwste .. nu maar af wachten
reppareren laten daar doen we niet meer aan ja
als het een simpelen repperatie is .. maar om bvb 250E
neer te leggen voor een repp . dat doe ik niet meer
dat is ook met de was machiene zoo .. gewoon een goed kopen nieuw kopen
geen Miele bvb .. goed merk en uit de keurings test de besten goed koopsten
en na 6/7 jaar stuk weg er mee. nieuw
huub
Laatst bewerkt 22 jun 2019 09:51 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jun 2019 07:49 #78072 door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
ik kijk nog iedere dag naar een ongeveer 15 jaar oude philips breedbeeld tv met beeldbuis.
nog nooit stuk geweest.
moest er een los digitaal tv kastje op aansluiten omdat het analoog signaal verdween.
maar werkt nog steeds en ben er blij mee

gr peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jun 2019 23:48 #78070 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Met tv moet je geluk hebben.
Het verhaal dat ze 5 jaar meegaan klopt wel ergens
Dit is zelfs door verkopers van BCC bevestigd
Toen ik een tv ging halen voor moeders die niet meer goed de ondertiteling kon lezen op een kleinere tv door een defect oog. Niets meer aante doen
Dus een 32 inch gehaald groter gaat niet in de kast.
Ik zei tegen de verkoper die gaat wel 10 jaar mee.
Nou meneer nog maar 5 jaar ik zei u meent ut.
In de vrienden kring ken ik wel gevallen van toestellen die na 5 jaar zeiden bekijk het maar. En dan aan een nieuwe moesten
Een toestel staat tegenwoordig onderhand de heledag aan dus x 2 in slijtage
Zeker de goedkopere toestellen rond de 400€ gaan dan stuk.
Net of er iets in zit van het moet dan en dan stuk.
Vergeet niet dat techniek sneller verouderd en men graag nieuwe verkoopt
Vroeger had je kleuren tv in huis of je een k6 had staan of een k12 je had een kleuren tv. Het enige verschil de voorkeur kanalen en de techniek buizen transistoren en men maakte zich niet druk om delta buizen en inline..
Nu is eigenlijk elk jaar nieuws onder de zon 4k 8 k curved enz
Dus maakt men het zo dat het snel stuk moet om nieuw tekopen
Dus een listige taktiek. Tv stuk nieuw kopen.
Ik denk wel dat als je een tv van 1200€ de kans groter is dat hij de 10 jaar haalt
Zie ook om mij heen toestellen die dat zijn 10 jaar
Tv woonkamer word 10 jaar en toestel slaapkamer 7 jaar
Tv op werk ouder als 10 zit nog geen HDMi op sony
Toestellen. Die rond de 400€ zitten gaan 5 jaar mee daarboven kan het de tien halen.
Alles wat leeftijd er boven zit heb je mazzel bij.
Neem gewoon voor 7 jaar garantie bij
Gaat hij stuk krijg je een nieuwe dus na 5;jaar bam
Dan heb je eennnieuwe :e

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jun 2019 23:48 #78069 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Met tv moet je geluk hebben.
Het verhaal dat ze 5 jaar meegaan klopt wel ergens
Dit is zelfs door verkopers van BCC bevestigd
Toen ik een tv ging halen voor moeders die niet meer goed de ondertiteling kon lezen op een kleinere tv door een defect oog. Niets meer aante doen
Dus een 32 inch gehaald groter gaat niet in de kast.
Ik zei tegen de verkoper die gaat wel 10 jaar mee.
Nou meneer nog maar 5 jaar ik zei u meent ut.
In de vrienden kring ken ik wel gevallen van toestellen die na 5 jaar zeiden bekijk het maar. En dan aan een nieuwe moesten
Een toestel staat tegenwoordig onderhand de heledag aan dus x 2 in slijtage
Zeker de goedkopere toestellen rond de 400€ gaan dan stuk.
Net of er iets in zit van het moet dan en dan stuk.
Vergeet niet dat techniek sneller verouderd en men graag nieuwe verkoopt
Vroeger had je kleuren tv in huis of je een k6 had staan of een k12 je had een kleuren tv. Het enige verschil de voorkeur kanalen en de techniek buizen transistoren en men maakte zich niet druk om delta buizen en inline..
Nu is eigenlijk elk jaar nieuws onder de zon 4k 8 k curved enz
Dus maakt men het zo dat het snel stuk moet om nieuw tekopen
Dus een listige taktiek. Tv stuk nieuw kopen.
Ik denk wel dat als je een tv van 1200€ de kans groter is dat hij de 10 jaar haalt
Zie ook om mij heen toestellen die dat zijn 10 jaar
Tv woonkamer word 10 jaar en toestel slaapkamer 7 jaar
Tv op werk ouder als 10 zit nog geen HDMi op sony
Toestellen. Die rond de 400€ zitten gaan 5 jaar mee daarboven kan het de tien halen.
Alles wat leeftijd er boven zit heb je mazzel bij.
Neem gewoon voor 7 jaar garantie bij
Gaat hij stuk krijg je een nieuwe dus na 5;jaar bam
Dan heb je eennnieuwe :e

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jun 2019 17:32 #78066 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Datzelfde verschijnsel doet zich ook voor als je op een flatcreen naar een analoge uitzending gaat kijken. Op een beeldbuis t.v. is het beeld haarscherp, maar op de latere flatscreens met HDMI aansluiting is het niet om aan te zien, veel te onscherp.

Voorlopig hou ik het even bij mijn vertrouwde t.v. Ik kijk toch heel weinig. Heeft voor mij geen enkele zin.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jun 2019 16:55 #78065 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Over nieuwere TV’s gesproken.
Nieuwe 4K tv haalt het met tv beeld niet bij een 1080 Hd tv (1K).
Omdat de uitzend norm van 1080 digitaal moet worden omgezet naar dat enorme aantal pixels van de 4K tv .
hierdoor wordt het beeld minder scherp dan van een full hd toestel.
De 4K tv komt pas goed tot zijn recht met een 4K BlueRay film.
Helaas zijn die niet betaalbaar, je kijkt een film vaak maar 1 keer.
Uitzendingen in 4K zullen er voorlopig weinig komen ,omdat de omroep wereld niet
zit te wachten op een aanschaf van een nieuw camera assortiment met regie apparatuur.
Wie kan zich nog de trage overgang van 4X3 naar 16X9 breedbeeld herinneren...
Als mijn LG 50 (2010) plasma het begeeft zou ik zeker voor OLed gaan,
niet te verwarren met de QLed van Samsung die op lcd technologie gestoeld is .

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena