Televisie tot 1970
Amsterdam Waterlooplein 1967
21 mrt 2015 23:51 - 21 mrt 2015 23:53 #51511
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Amsterdam Waterlooplein 1967
Ja, ik weet mij dat nog wel te herinneren. 1966-67 stonden er hele stapels TV's uit de '50 ger jaren
opgestapeld op het Waterlooplein. Prijzen van af F25,-. Allemaal TV's zonder UHF converter, dus
geen tweede net.
Mijn tweede werkgever, ATS waar ik een "blauwe maandag", een maand heb gewerkt, bracht veel van dat
soort oude TV's naar een opkoper, die ze dan weer door verkocht naar particulieren.
Die TV's waren echt helemaal "op", versleten BB een "prik" , zo dat er weer wat "licht" in zat.
In die ene maand, heb ik heel wat van die oude dingen, met auto poets middel moeten oppoetsen.
"Nee, niet de hele kast oppoetsen, alleen de bovenkant, want anders gebruik je te veel poetsmiddel.
De mensen kijken alleen naar de bovenkant, als die maar glimt, dat is voldoende".
ATS stond voor Algemene Televisie Service. Snelle jongens.
Na dat die TV's hun weg hadden gevonden, kon ik weer vertrekken. En later bleek dat ze dat wel vaker
hadden gedaan, iemand aannemen, in ruilers snel "oplappen", wegdrukken en dan zo iemand lozen.
Toch heb ik daar wel wat begin ervaring opgedaan.
Ook gingen er van die TV's, naar een paar oude dames, die een klein elektro winkeltje gelegen achter
het concert gebouw hadden. Als je in dat winkeltje kwam, dan leek het wel of de tijd daar 30 jaar
had stilgestaan.
Vr gr Cees.
opgestapeld op het Waterlooplein. Prijzen van af F25,-. Allemaal TV's zonder UHF converter, dus
geen tweede net.
Mijn tweede werkgever, ATS waar ik een "blauwe maandag", een maand heb gewerkt, bracht veel van dat
soort oude TV's naar een opkoper, die ze dan weer door verkocht naar particulieren.
Die TV's waren echt helemaal "op", versleten BB een "prik" , zo dat er weer wat "licht" in zat.
In die ene maand, heb ik heel wat van die oude dingen, met auto poets middel moeten oppoetsen.
"Nee, niet de hele kast oppoetsen, alleen de bovenkant, want anders gebruik je te veel poetsmiddel.
De mensen kijken alleen naar de bovenkant, als die maar glimt, dat is voldoende".
ATS stond voor Algemene Televisie Service. Snelle jongens.
Na dat die TV's hun weg hadden gevonden, kon ik weer vertrekken. En later bleek dat ze dat wel vaker
hadden gedaan, iemand aannemen, in ruilers snel "oplappen", wegdrukken en dan zo iemand lozen.
Toch heb ik daar wel wat begin ervaring opgedaan.
Ook gingen er van die TV's, naar een paar oude dames, die een klein elektro winkeltje gelegen achter
het concert gebouw hadden. Als je in dat winkeltje kwam, dan leek het wel of de tijd daar 30 jaar
had stilgestaan.
Vr gr Cees.
Laatst bewerkt 21 mrt 2015 23:53 door Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 mrt 2015 22:48 - 21 mrt 2015 22:49 #51510
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Amsterdam Waterlooplein 1967 werd gestart door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 21 mrt 2015 22:49 door NGG. Reden: correctie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.