Skip to main content
Televisie tot 1970

Amsterdam Waterlooplein 1967

Meer
16 apr 2015 15:45 - 16 apr 2015 15:47 #51955 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Amsterdam Waterlooplein 1967
Dag Maarten,

Alleen de TV zonder meubel 105 KG.
Vlakke beeldbuis (dus echte beeldbuis) en geen LCD of LED. Het toestel heeft 9 luidsprekers inclusief een subwoofer van 20 cm.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Laatst bewerkt 16 apr 2015 15:47 door thijs.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim70
  • [Wim70]
Meer
16 apr 2015 11:16 #51947 door Wim70
Beantwoord door Wim70 in topic Amsterdam Waterlooplein 1967
Ik weeet niet veel van Amsterdam, kom er zelden (een gemis?).
Maar de foto is erg leuk en een oude zwartwit tv lijkt me best leuk als hij werkt.
Maar eerst maar eens op zoek naar een grote fraai klinkende radio.
:)

Meer
16 apr 2015 10:00 #51946 door Nico H
Beantwoord door Nico H in topic Amsterdam Waterlooplein 1967
Hoi allemaal,

Zo, weer terug on topic: wat een leuke foto.
Ik ken er eentje van hetzelfde waterlooplein, ook die stapel z/w tv's van een andere hoek genomen.
Ook een leuke anekdote van een "klant" erbij, die voor een geeltje een tv kocht, de goeie onderdelen eruit roofde, en het ding terug bracht omdat ie 't niet deed.
Mocht een andere uitzoeken, op zijn vraag of die wel werkte, kreeg ie het antwoord: m,neer dit is er eentje voor 't leve ;)

Zelf heb ik vier heel leuke zwart/witjes staan. de kleinste, een 17tx291, daar heb ik anno 2010 uit sloop een originele UHF uitbreiding van een slooptoestel in gemonteerd. Compleet met schaaltje en al.
Leuk gewoon, en ook de originele afstandsbediening (voor ouderen en minder validen), gescored. Werkt wel, maar heeft als nadeel dat het contrast sterk wordt beïnvloed. maar ach...

Verder is die tv hobby vooral leuke nostagie ;)

Groet,

Nico.

Nico H

Meer
05 apr 2015 11:47 #51793 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Amsterdam Waterlooplein 1967
Met 105kg (inclusief meubel neem ik aan) is dat geen platte TV. De duurste TV in 2001 was waarschijnlijk wel een platte, maar zou nu al minstens 1 keer stuk zijn geweest of misschien zelfs al op.

Meer
02 apr 2015 22:02 #51760 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Amsterdam Waterlooplein 1967
Dan zijn de moderne flat TV's, wat betreft gewicht wel in hun voordeel t.o v die zware BB hernia bakken.
Mits het scherm niet al te groot is, kun ze zonder hernia te krijgen verplaatsen.
Nadeel is dan weer dat je er met alleen analoge kennis, "geen poot" meer aan kunt zetten.
Gr Cees.
@ Vinsent, We spreken nog verder af. Word na de Paas dagen. Tot verder weder horen. Gr Cees.

Meer
02 apr 2015 21:36 #51759 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Amsterdam Waterlooplein 1967
In 2001 de op één na duurste TV van Philips gekocht (94 cm beeld).
Na intoetsen van bepaalde code en dan naar info op de afstandsbediening kom je in een menu.
Meer dan 31.000 bedrijfsuren en nog steeds een super scherp beeld zonder ooit defect te zijn geweest.
Weegt wel 105 KG. , maar is wel kwaliteit.

Groetjes,
Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!

Gemaakt door Kunena