Skip to main content
Televisie tot 1970

Philips 17TX250A

Meer
31 dec 2012 01:32 #26277 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 17TX250A
Maarten,

Ik zal hem nog enkele dagen rust geven.
Zoveel haast heb ik er ook niet mee.
Mg.
Bert.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
31 dec 2012 01:24 - 31 dec 2012 01:25 #26276 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Philips 17TX250A
Bij een paar knallende teerknollen, wellicht. Als het meezit zitten er maar 2 of 3 in, aangezien Philips toen al wist waar Abraham de mosterd haalde: eentje over de netschakelaar en eentje in de hoogspanningskooi. Mogelijk nog eentje in het gloeidraadcircuit naar massa.

Overigens kan het verstandig zijn om hem na het acclimatiseren nog wat door te laten drogen, zeker als de schuur een beetje vochtig was.
Laatst bewerkt 31 dec 2012 01:25 door maarten.

Meer
31 dec 2012 00:50 #26274 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 17TX250A
Marcel.
Bedankt voor de info.
Morgen ga ik de gok nemen en gooi hem dan maar direct op de 220 Volt.
We zien dan wel waar het schip strandt.

Mg.
Bert.

Mvg.
Bert

Meer
31 dec 2012 00:28 - 31 dec 2012 00:33 #26273 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Philips 17TX250A
Hoi Bert,

Ik weet niet of het verstandig is dat je hem met een variac op spanning brengt.
Volgens mij geeft dat problemen. Daar is al eens over geschreven, maar op ons forum kan ik het niet vinden. Wellicht op het oude forum, of op het NFOR.
Hier staat wel iets: www.antiqueradios.com/forums/viewtopic.php?t=10981

O.a. ook dit: "Care must be taken when bringing vintage tube TV's up slowly on a variac, most especially vintage color receivers. In the range of about 75-100 volts one could have B+ on the H. output tube circuit but no oscillator drive. There is enough filament activity here that the H.O.T. would be drawing excessive current through the flyback possibly melting it if left too long in this condition, not to mention damaging the tube as well."

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 31 dec 2012 00:33 door Marcel L.

Meer
31 dec 2012 00:15 #26272 door Bert Kn
Philips 17TX250A werd gestart door Bert Kn
Gisteren deze TV even van stal afgehaald en naar mijn hobbykamer gebracht.
Deze TV kreeg ik 7 jaar geleden gratis van een mede jukebox liefhebber uit België waar ik een Seeburg VL-200 van kocht.
Bij thuiskomst is de TV in de schuur beland omdat ik destijds meer met jukeboxen bezig was.
Na een jaar of wat nu zo'n 5 jaar geleden heb ik hem eens geprobeerd op de kabel.
Ik had nog zo'n UHF ontvanger liggen welke ik ooit van een radio tv zaakje hier op het dorp had gekregen omdat ze er mee stopte.
Toen ik hem probeerde verraste het beeld en de kwaliteit van het geluid me, werkelijk een mooi scherp helder beeld.
Echter er was een probleem bij optimaal beeld met de fijneregeling stoorde het geluid.
Met het bij regelen via de buitenste ring van de afstemknop was het geluid te optimaliseren maar dan kreeg het beeld wafels in de weergave.
Morgen als hij geacclimatiseerd is ga ik hem met de variac weer eens op spanning brengen en indien er nog leven in zit ga ik alle oude C's vervangen.
Mogelijk dat het probleem dan opgelost is.
Als er suggesties zijn betreffende het probleem hoor ik het graag.
Het is geen hoogvlieger, ze worden regelmatig op MP aangeboden maar toch leuk om weer helemaal in orde te hebben.
Hieronder wat foto's.
Mg.
Bert.

Mvg.
Bert

Gemaakt door Kunena