Televisie tot 1970
De hel
04 feb 2012 23:57 #14349
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Re: De hel
En een geyzer en 4 pits gasstel uit de jaren '80 in een keuken.
Het hoefde niet eens in het beeld te komen, dat deel van die keuken.
Onzorgvuldige montage.
Maar de jongere generatie die er toen nog niet was valt het niet op.
Toch wel een leuke film en herinneringen aan een tijd dat in de winter
de melk (Toen nog onverpakt verkrijgbaar was bij de melkboer die met een Goliad
voor de deur kwam) in de melk koker smorgens bevroren was.
Die goeie ouwe koude tijd.
Met het hele gezin in de kamer bij de kolen haard.
Vr gr Cees.
Het hoefde niet eens in het beeld te komen, dat deel van die keuken.
Onzorgvuldige montage.
Maar de jongere generatie die er toen nog niet was valt het niet op.
Toch wel een leuke film en herinneringen aan een tijd dat in de winter
de melk (Toen nog onverpakt verkrijgbaar was bij de melkboer die met een Goliad
voor de deur kwam) in de melk koker smorgens bevroren was.
Die goeie ouwe koude tijd.
Met het hele gezin in de kamer bij de kolen haard.
Vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brcf01
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Minder
Meer
04 feb 2012 16:30 #14333
door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Re: De hel
Ja, ......:lachuh:
Nu we het er toch over hebben; Ineens verscheen in beeld een hemelsblauwe OPEL"Kadett"-B.
Met grote achterlichten.....:woohoo:
Dat was in 1963 pure science-fiction, de echte Kadett-B kwam bij mijn weten uit in 1967.:whistle: :duh:
En dan wel het type met kleine achterlichten. Die grotere werden pas vanaf '69 gemonteerd bij mijn weten........:duizelig:
Over auto's gesproken!offtopic
vriendelijke groeten, TT :radioluiste
Nu we het er toch over hebben; Ineens verscheen in beeld een hemelsblauwe OPEL"Kadett"-B.
Met grote achterlichten.....:woohoo:
Dat was in 1963 pure science-fiction, de echte Kadett-B kwam bij mijn weten uit in 1967.:whistle: :duh:
En dan wel het type met kleine achterlichten. Die grotere werden pas vanaf '69 gemonteerd bij mijn weten........:duizelig:
Over auto's gesproken!offtopic
vriendelijke groeten, TT :radioluiste
04 feb 2012 11:53 #14331
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: De hel
Hallo Paul,
Anachronismen, ik stoor mij er ook wel eens aan als ik een tv-serie zie over vroeger en er dergelijke details niet kloppen. Een kleine moeite om oorspronkelijke kentekenplaten voor de gelegenheid na te maken. Het zijn kleine details die een opnieuw uitgebracht historisch verhaal kunnen ontsieren. Zoals Rugter Hauer in de kinderserie Floris met zijn pols horloge nog om :lol:
M.vr.gr. Hans
Anachronismen, ik stoor mij er ook wel eens aan als ik een tv-serie zie over vroeger en er dergelijke details niet kloppen. Een kleine moeite om oorspronkelijke kentekenplaten voor de gelegenheid na te maken. Het zijn kleine details die een opnieuw uitgebracht historisch verhaal kunnen ontsieren. Zoals Rugter Hauer in de kinderserie Floris met zijn pols horloge nog om :lol:
M.vr.gr. Hans
04 feb 2012 11:22 - 04 feb 2012 11:23 #14330
door verbeek
Beantwoord door verbeek in topic Re: De hel
Hetzelfde geldt ook voor de kentekenplaten van de diverse automobielen en 3-tonners. De ''echte'' 3-tonner kentekenplaten waren (en zijn nog steeds) geel met zwarte letters, beginnende bij KL en KO, maar in de film ook eentje met BE, witte letters op een blauwe achtergrond, in een verkeerd lettertype gebruikt. Net zoals prive voertuigen met DM beginnen, van geimporteerde vtgn. Het zijn dat soort kleine details die zo'n film goedkoop maken.
En een Opperwachtmeester van de Cavalerie die met Sergeant-majoor aangesproken wordt......:duh: :duh: :duh:
Gr. Paul
En een Opperwachtmeester van de Cavalerie die met Sergeant-majoor aangesproken wordt......:duh: :duh: :duh:
Gr. Paul
Laatst bewerkt 04 feb 2012 11:23 door verbeek.
04 feb 2012 01:15 - 04 feb 2012 01:37 #14322
door henkk
Beantwoord door henkk in topic Re: De hel
In HD bekeken,ik heb me slap gelachen om die regelrecht van de vuilnisbelt geviste apparaten.
Alleen die camera's van Michiel zagen er natuurlijk wel fantastisch uit!
In 1963 waren ze echt wel zuinig op hun apparaten en zaten ze niet vol butsen en schrammen,
typisch weer Nederlands om gierig wat oude meuk van MP te vissen voor deze voor de rest wel
heel mooi gemaakte film.(Hoewel deze zonder de erin verweven flutverhalen nog beter zou zijn-
off topic.)
Henk
Alleen die camera's van Michiel zagen er natuurlijk wel fantastisch uit!
In 1963 waren ze echt wel zuinig op hun apparaten en zaten ze niet vol butsen en schrammen,
typisch weer Nederlands om gierig wat oude meuk van MP te vissen voor deze voor de rest wel
heel mooi gemaakte film.(Hoewel deze zonder de erin verweven flutverhalen nog beter zou zijn-
off topic.)
Henk
Laatst bewerkt 04 feb 2012 01:37 door henkk. Reden: Had er toch nog iets aan toe te voegen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Michiel
03 feb 2012 00:44 #14288
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Re: De hel
Ik heb de DVD gratis in de bus gekregen en nog altijd niet bekeken. 
Groeten,
Paul
Groeten,
Paul