Skip to main content
Hi-Q apparatuur

Maygra Multitone M90

Meer
20 jul 2019 11:40 #78705 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Maygra Multitone M90
Ik had toch liever de fasen draaier ECC40?
midde achter de eind buizen gezien staan
gezien dan korte bedrading.
ja het is wel fors gemaakt ziet goed uit
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 jul 2019 11:11 #78704 door Dynaco_wjw
Maygra Multitone M90 werd gestart door Dynaco_wjw
Gisteren kwam het er eindelijk van. Vanuit het hoge noorden afgereisd naar Maygra Multitone in Arnhem.
Dhr. Maijer heeft twee M90 Multitone versterkers voor mij in orde gemaakt. Ik had al een aantal modellen zoals M50, M75 en M100. De M90 haalt de 90 Watt uit 2x EL34 dankzij de hoge anodespanning van circa 800V. De M100 levert 100 Watt, heeft een lagere voedingsspanning en daarom 4x EL34.
Maygra heeft dit model ontwikkeld omdat het nog wel eens voor kwam dat de 'artiest' door wilde bewegingen op het podium de luidsprekerkabel uit de versterker trok. De versterker was dan onbelast en dat was niet zo lekker voor de M90.
Eenmaal thuis de versterkers meteen aangesloten en geluisterd. Wat een prachtig geluid en wat een power. Het viel mij onmiddellijk wat een prachtig 'laag' de versterker produceert. De versterker overigens aangesloten op een Dynaco PAS-3X voorversterker en Rauna Opus Chaconne luidspreker.
Het is zeer de moeite waard om uit te kijken naar Multitone versterkers. Af en toe worden ze wel aangeboden. Een bezoek aan Maygra Multitone is ook zeer zeker aan te bevelen. In Arnhem kun je nog steeds terecht voor aankoop van deze mooie versterkers en ook het onderhoud er van. Er zijn overigens ook stereo Multitone versterkers. (zie 2e foto)

2x M90

M250 (als ik me niet vergis)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena