Hi-Q apparatuur
Philips F9X38A meubel
21 jan 2018 15:28 - 21 jan 2018 15:34 #70451
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Philips F9X38A meubel
Hallo Huub,
Kan ik wel iets triviaals zeggen als: "gezondheid is een rijker bezit", maar je hebt gelijk
Inderdaad. Kauwgomballetjes à €0,10/stuk.
Kan ik wel iets triviaals zeggen als: "gezondheid is een rijker bezit", maar je hebt gelijk
Inderdaad. Kauwgomballetjes à €0,10/stuk.
Max Ramali
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 21 jan 2018 15:34 door NGG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jan 2018 15:22 - 21 jan 2018 15:26 #70450
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips F9X38A meubel
@Cees,
Dat doordreunen van de draaitafel hadden we vroeger wel degelijk met de losse hifi, ook gezien de houten vloeren bij ons thuis wat het erger maakte.
Je zag het ook aan het wapperen van de wooferconussen dat er ongewenste koppeling was met de draaitafel.
Bij het grote meubel is de eindversterker eigenlijk (toevallig) juist berekend hiervoor, een soort rumble filter dus.
De smoorspoelen ervan houden frequenties tegen van 30 Hz en lager.
Groet Frank
Dat doordreunen van de draaitafel hadden we vroeger wel degelijk met de losse hifi, ook gezien de houten vloeren bij ons thuis wat het erger maakte.
Je zag het ook aan het wapperen van de wooferconussen dat er ongewenste koppeling was met de draaitafel.
Bij het grote meubel is de eindversterker eigenlijk (toevallig) juist berekend hiervoor, een soort rumble filter dus.
De smoorspoelen ervan houden frequenties tegen van 30 Hz en lager.
Groet Frank
Laatst bewerkt 21 jan 2018 15:26 door Franc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
21 jan 2018 14:03 - 21 jan 2018 14:04 #70449
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips F9X38A meubel
Ja Max je heeft een rijk bezit
zit er snoep in die glazen bol op standaart ?
Huub
zit er snoep in die glazen bol op standaart ?
Huub
Laatst bewerkt 21 jan 2018 14:04 door Huub.
21 jan 2018 12:38 - 21 jan 2018 12:42 #70448
door NGG
Max Ramali
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Philips F9X38A meubel
Kan me volledig bij Bert aansluiten wat betreft mogelijke trillingen die naar het element doorgegeven worden! Nooit wat van gemerkt. Dit meubel klinkt werkelijk fantastisch. Helder, vol en vrij neutraal. Weinig kleuring.
Het verschil met zijn voorganger, de F8X82A uit 1958, is dat dàt meubel wel iets warmer/gekleurder klinkt dan de F9X. Komt wellicht door het gebruik van de 9710's. Maar op zich klinkt de F8X ook prachtig. En ook de verschijning is natuurlijk oogstrelend. En ik weet waar ik het over heb.....
Sinds 2009 onderstaand:
De F8X staat nu bij mijn zwager te pronken. Heeft enkele jaren geleden in het RHT gestaan.
Het verschil met zijn voorganger, de F8X82A uit 1958, is dat dàt meubel wel iets warmer/gekleurder klinkt dan de F9X. Komt wellicht door het gebruik van de 9710's. Maar op zich klinkt de F8X ook prachtig. En ook de verschijning is natuurlijk oogstrelend. En ik weet waar ik het over heb.....
Sinds 2009 onderstaand:
De F8X staat nu bij mijn zwager te pronken. Heeft enkele jaren geleden in het RHT gestaan.
Max Ramali
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 21 jan 2018 12:42 door NGG.
21 jan 2018 10:39 - 21 jan 2018 10:45 #70447
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips F9X38A meubel
Dag Bert,
Allereerst gefeliciteerd met jouw mooie aanwinst. Het is niet helemaal mijn verzamelgebied maar dat doet niets af aan de fantastische geluidskwaliteit van dit luxe meubel. Ik heb in 2009 in het radiomuseum in Onstwedde dit fraaie toestel kunnen beluisteren en het klonk werkelijk subliem, heel wat beter dan de doorsnee Philipsen uit die tijd. Volgens de museumeigenaar (met de geruite bloes op de foto) waren er nog vijf van deze meubels in Nederland dus was het een zeldzaamheid dat hij er een had:
Groeten, Hans
Allereerst gefeliciteerd met jouw mooie aanwinst. Het is niet helemaal mijn verzamelgebied maar dat doet niets af aan de fantastische geluidskwaliteit van dit luxe meubel. Ik heb in 2009 in het radiomuseum in Onstwedde dit fraaie toestel kunnen beluisteren en het klonk werkelijk subliem, heel wat beter dan de doorsnee Philipsen uit die tijd. Volgens de museumeigenaar (met de geruite bloes op de foto) waren er nog vijf van deze meubels in Nederland dus was het een zeldzaamheid dat hij er een had:
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 21 jan 2018 10:45 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
21 jan 2018 00:46 #70445
door Bert Kn
Cees,
Nou Cees, door de mand genomen zal dat voor veel meubels gelden maaaaar.
Bij dit meubel is daar totaal geen sprake van.
De luidspreker compartimenten zijn super solide gebouwd en trilling vrij dat kan ik je verzekeren daar had Philips bij dit meubel kennelijk over nagedacht en dat mag dan ook wel in die prijsklasse.
Dus ga mij nu niet vertellen dat trillingen bij alle meubels een nadeel is.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips F9X38A meubel
Nadeel van alle meubels is dat de trillingen van de luidsprekers
worden overgedragen via de draaitafel op de naald en zo
kleuring aan het geluid bewerkstelligen.
Cees,
Nou Cees, door de mand genomen zal dat voor veel meubels gelden maaaaar.
Bij dit meubel is daar totaal geen sprake van.
De luidspreker compartimenten zijn super solide gebouwd en trilling vrij dat kan ik je verzekeren daar had Philips bij dit meubel kennelijk over nagedacht en dat mag dan ook wel in die prijsklasse.
Dus ga mij nu niet vertellen dat trillingen bij alle meubels een nadeel is.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG