Hi-Q apparatuur
Dirigent 609K krijgt stereodecoder
Minder
Meer
08 jul 2017 22:35 #67759
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Dirigent 609K krijgt stereodecoder
Nu nog een mooie B&O plantenspeler
Maakt het helemaal af
Maakt het helemaal af
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hermanherman
- [hermanherman]
-
Minder
Meer
08 jul 2017 21:52 #67758
door hermanherman
Beantwoord door hermanherman in topic Dirigent 609K krijgt stereodecoder
Hallo Cees,
Als de radio het doet met geranium torren is dat wel uniek te noemen.
Ik zou het met germanium torren doen,weet dan zeker dat de radio het doet.
Gr,
Herman.
Als de radio het doet met geranium torren is dat wel uniek te noemen.
Ik zou het met germanium torren doen,weet dan zeker dat de radio het doet.
Gr,
Herman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
08 jul 2017 19:22 - 08 jul 2017 19:27 #67757
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Dirigent 609K krijgt stereodecoder werd gestart door Cees PA1DBA
De B&O Dirigent verkregen uit een verhuizing, zie Topic van Bert Kn
Opruiming wegens verhuizing
is goed onderhanden genomen en speelt perfect.
Omdat het hier een apparaat uit 1962 betreft (nog volledig buizen) en net voor de MPX stereo tijd, ontbrak
uiteraard de stereodecoder. inde Tuner/Stereo versterker zat echter wel een plaatje pertinax ,
van 9X8 CM.zonder onderdelen. de ideale plek voor een decoder.
In 1964 is hier ook een inbouwkit voor gekomen.
Omdat deze niet zo snel te vinden is,
ben ik maar zelf wat gaan tekenen, om toch tijdelijk FM stereo te luisteren.
Oké ,het origineel werkt met geranium torren,en veel spoelen, maar ik kies nu voor en "all in one" IC oplossing.
De TA7343AP van Toshiba die we in de jaren '80 al in veel autoradio modellen van Yoko stopten.
Bij deze even wat Foto's , de print zal ik nog moeten etsen en opbouwen, dus wordt vervolgd
is goed onderhanden genomen en speelt perfect.
Omdat het hier een apparaat uit 1962 betreft (nog volledig buizen) en net voor de MPX stereo tijd, ontbrak
uiteraard de stereodecoder. inde Tuner/Stereo versterker zat echter wel een plaatje pertinax ,
van 9X8 CM.zonder onderdelen. de ideale plek voor een decoder.
In 1964 is hier ook een inbouwkit voor gekomen.
Omdat deze niet zo snel te vinden is,
ben ik maar zelf wat gaan tekenen, om toch tijdelijk FM stereo te luisteren.
Oké ,het origineel werkt met geranium torren,en veel spoelen, maar ik kies nu voor en "all in one" IC oplossing.
De TA7343AP van Toshiba die we in de jaren '80 al in veel autoradio modellen van Yoko stopten.
Bij deze even wat Foto's , de print zal ik nog moeten etsen en opbouwen, dus wordt vervolgd
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 08 jul 2017 19:27 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.