- Berichten: 8947
Hi-Q apparatuur
Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
15 apr 2017 11:01 #66392
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
En het leuker er van is bij mij thuis
Dat ik bezit ook de destijdse versterker ook nog
Dat is de versterker de 591 met alles er op en er aan
en 4.ohm luidsprekers aansluiting . op de monitor daar gebruik ik de CD
Deze vesterker daar zit van alles op driestand Contour en scraetcht drie stand
precence midde gebied dus .Mono schakelaar . alles wat men zo wil gebruiken
is op deze oude versterkers aanwezig .. heb deze eens mogenomen uit een kring loop winkel
15 .E en ik heb de schakelaars destijds een spuitje gegeven met kontakter .390
dat de versterker doet zo alles wat hij doen zal ook schakel klikken vrij
Ben er ook zeer tevreden mee . en nu ook nog met de passende boxen pH
Het oude spul is Toch luik voor gebruik .
Huub
Dat ik bezit ook de destijdse versterker ook nog
Dat is de versterker de 591 met alles er op en er aan
en 4.ohm luidsprekers aansluiting . op de monitor daar gebruik ik de CD
Deze vesterker daar zit van alles op driestand Contour en scraetcht drie stand
precence midde gebied dus .Mono schakelaar . alles wat men zo wil gebruiken
is op deze oude versterkers aanwezig .. heb deze eens mogenomen uit een kring loop winkel
15 .E en ik heb de schakelaars destijds een spuitje gegeven met kontakter .390
dat de versterker doet zo alles wat hij doen zal ook schakel klikken vrij
Ben er ook zeer tevreden mee . en nu ook nog met de passende boxen pH
Het oude spul is Toch luik voor gebruik .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2017 10:14 #66389
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Ik kom nog wel eens op rommelmarkten. Op de afdeling electra zie ik soms mensen kijken voor een extra setje luidsprekers.
Men kijkt dan toch voornamelijk naar de zwart plastic spreeuwenkistjes die er kek uitzien.
Soms staan deze oude Philips luidsprekers ook tussen de aangeboden waar. Ik adviseer dan de zoekenden wel eens om voor deze Philipsen te gaan. Maar vaak is het uiterlijk belangrijker dan de geluidsweergave.
Ikzelf gebruik deze Philips sets ( diverse modellen) in de huiskamer, en in de schuur/werkplaats. Ik ben er gek mee.
Men kijkt dan toch voornamelijk naar de zwart plastic spreeuwenkistjes die er kek uitzien.
Soms staan deze oude Philips luidsprekers ook tussen de aangeboden waar. Ik adviseer dan de zoekenden wel eens om voor deze Philipsen te gaan. Maar vaak is het uiterlijk belangrijker dan de geluidsweergave.
Ikzelf gebruik deze Philips sets ( diverse modellen) in de huiskamer, en in de schuur/werkplaats. Ik ben er gek mee.
Als het oud is is het leuk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2017 09:55 #66388
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Ik heb toch wel veel opgemerkt van mensen
Dat ze bvb engelsen of amrikaanse boxen prevereren meer
ik heb ook celestions maar met zo,n metalen glimende tweters
maar daar vind ik te eel onatuurlijk hoog in zitten en minder midde .
en ik vind deze beter de PH .boxen .ik vind deze regt in geluid alles
goed ver staan baar .
Huub
Dat ze bvb engelsen of amrikaanse boxen prevereren meer
ik heb ook celestions maar met zo,n metalen glimende tweters
maar daar vind ik te eel onatuurlijk hoog in zitten en minder midde .
en ik vind deze beter de PH .boxen .ik vind deze regt in geluid alles
goed ver staan baar .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2017 07:50 #66384
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Die hele serie met de kunststofdometweeters lijdt onder het gebruik daarvan. Schel en agressief.
De wat latere met zijdedome klinken een heel stuk beter. Nog steeds flink present maar niet meer zo agressief.
Dat merk je niet als je er aan gewend bent (vooral Philips luistert) maar als je neutraal klinkende merken gewend bent, is het heftig te merken.
De wat latere met zijdedome klinken een heel stuk beter. Nog steeds flink present maar niet meer zo agressief.
Dat merk je niet als je er aan gewend bent (vooral Philips luistert) maar als je neutraal klinkende merken gewend bent, is het heftig te merken.
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 apr 2017 23:52 #66380
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Huub,
Dit zijn zeker leuke boxen die eigenlijk overal ingezet kunnen worden.
Ze spelen zelfs goed op versterkers van een paar watt en kunnen ook nog flink vermogen verwerken!
Wel zou ik de C's in het wisselfilter vervangen evt met een R van 0,5-1 ohm in serie.
Leuke boxen voor erbij!
Groet Frank
Dit zijn zeker leuke boxen die eigenlijk overal ingezet kunnen worden.
Ze spelen zelfs goed op versterkers van een paar watt en kunnen ook nog flink vermogen verwerken!
Wel zou ik de C's in het wisselfilter vervangen evt met een R van 0,5-1 ohm in serie.
Leuke boxen voor erbij!
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 apr 2017 23:27 - 14 apr 2017 23:36 #66378
door Huub
Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt . werd gestart door Huub
Het is mij toch wel eens opgevallen dat er veel
HIFI mensen zijn die pH boxen niet zo goed vinden
Ik heb van de wek een onbeschadigt boxen setje gekocht
De typens 22RH 423/01Z ik heb de boxen aangesloten
op een versterker maar deze geven zeer goed geluid
Mooi stevig en geen sissertje te horen in de aanwezige hoogtens
.deze zijn 20.watt doorlopent gebruik .
Ik kocht de boxen redelijk goed koop daar kan men niet zelf
Voor bouwen ook de spiekers zijn heel gaaf met rubber rand .
Ja het is en druk kamer box ..4.ohm ben er wel bij mee .
ook aan de buizen stereo bakje klinken ze redelijk goed
het is ook werelds bekent dat Ph goede luidsprekers maakt
bvb de 9710 typens die zijn ook overal op de wereld . net als
de vogels de mussen . en verwen damens .
Huub
HIFI mensen zijn die pH boxen niet zo goed vinden
Ik heb van de wek een onbeschadigt boxen setje gekocht
De typens 22RH 423/01Z ik heb de boxen aangesloten
op een versterker maar deze geven zeer goed geluid
Mooi stevig en geen sissertje te horen in de aanwezige hoogtens
.deze zijn 20.watt doorlopent gebruik .
Ik kocht de boxen redelijk goed koop daar kan men niet zelf
Voor bouwen ook de spiekers zijn heel gaaf met rubber rand .
Ja het is en druk kamer box ..4.ohm ben er wel bij mee .
ook aan de buizen stereo bakje klinken ze redelijk goed
het is ook werelds bekent dat Ph goede luidsprekers maakt
bvb de 9710 typens die zijn ook overal op de wereld . net als
de vogels de mussen . en verwen damens .
Huub
Laatst bewerkt 14 apr 2017 23:36 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.