- Berichten: 8947
Hi-Q apparatuur
Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
16 apr 2017 11:19 - 16 apr 2017 11:40 #66424
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Ik heb ook nog een moderneren Technicks klasse A
Versterker aan gesloten deze is met de luidsprekers 4.ohm
Van 4 tot 16 ohm technics .. ik vond de versterker op de volumen
Nog al wat agresief regelen en heb er aan bijde kanten 10 ohm draad gewonden.10 watt
weerstanden op een pertinax plaatje met kroon stenen vast tussen de plus gedaan
Maar dat is toch prettiger regelen genoeg hoog beter voor gebruik
ook de boxen zijn niet zo ver van mijn af dus ik vind dat gewoon beter aanhoor baar
op deze korte af stand . meer loggritmich regelen vooral met CD dat toch al sterk instuurt
ik hou daar wel van om bij een kwart slag dat het geluid opkomt met kalmte .
Wat wel een voor deel is met de moderne technicks versterer dat hij alles goed modern
aansluit baar is al de oude PH versterker,s met de Din aansluitingen met tussen komst
Van verloop kabel stukjes wet vaak brom en storing geeft
De technics bezit alles met modern Tulp aansluiting en ik gebruik dus een CD en technick tafel
voor de platen het past dus alles beter en speelt ook nu perfekt .
dus de oude versterkers maar weer op de opberg plank Helaas .
Ik doe er dus wel met meer zo de voordeel mee met modern Tulp aansluitingen
Het is met din zo rommelig al die verloop kabels en de extra massa op het versterker schassis tegen brom
Huub
Versterker aan gesloten deze is met de luidsprekers 4.ohm
Van 4 tot 16 ohm technics .. ik vond de versterker op de volumen
Nog al wat agresief regelen en heb er aan bijde kanten 10 ohm draad gewonden.10 watt
weerstanden op een pertinax plaatje met kroon stenen vast tussen de plus gedaan
Maar dat is toch prettiger regelen genoeg hoog beter voor gebruik
ook de boxen zijn niet zo ver van mijn af dus ik vind dat gewoon beter aanhoor baar
op deze korte af stand . meer loggritmich regelen vooral met CD dat toch al sterk instuurt
ik hou daar wel van om bij een kwart slag dat het geluid opkomt met kalmte .
Wat wel een voor deel is met de moderne technicks versterer dat hij alles goed modern
aansluit baar is al de oude PH versterker,s met de Din aansluitingen met tussen komst
Van verloop kabel stukjes wet vaak brom en storing geeft
De technics bezit alles met modern Tulp aansluiting en ik gebruik dus een CD en technick tafel
voor de platen het past dus alles beter en speelt ook nu perfekt .
dus de oude versterkers maar weer op de opberg plank Helaas .
Ik doe er dus wel met meer zo de voordeel mee met modern Tulp aansluitingen
Het is met din zo rommelig al die verloop kabels en de extra massa op het versterker schassis tegen brom
Huub
Laatst bewerkt 16 apr 2017 11:40 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 apr 2017 09:52 #66422
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Precies Cees de rubber randen blijven goed
ik vind het geluid ook zeer goed
En vooral hou ik niet van te grote boxen in de kamer
En bij het aanhoren is ook geen grote box nodig
Deze zijn rijk aan diepte en ik vind ze
heel recht in ferkwentie alles zit zo op een lijn
de muziek en stemmen ook goed verstaan baar
voor dat twee weg type ..
Huub
ik vind het geluid ook zeer goed
En vooral hou ik niet van te grote boxen in de kamer
En bij het aanhoren is ook geen grote box nodig
Deze zijn rijk aan diepte en ik vind ze
heel recht in ferkwentie alles zit zo op een lijn
de muziek en stemmen ook goed verstaan baar
voor dat twee weg type ..
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 apr 2017 00:16 #66416
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Huub,
Een goede combinatie. Goed geluid, geen Hi End, maar gewoon goed.
De oudere 8 Ohm typen klinken net even prettiger als de 4 Ohm typen
boxen van Philips.
Mocht het tweeter geluid net iets te agressief zijn, in neutrale stand
van de toon regelaars, dan kun je dat bij dit type versterker goed
bij regelen.
Niks mis mee. Wilde je toen in die tijd beter, dan moest je bij de
andere merken veel dieper in de buidel tasten.
En of het dan zo veel beter klonk?...
Een paar weken geleden zag ik nog bij een mevrouw dezelfde versterker
met dezelfde Philips boxen met een Dual 1219 draaitafel en ze
is daar nog erg tevreden over.
Geen speakers met vergane foum randen, een goed product.
Cees.
Een goede combinatie. Goed geluid, geen Hi End, maar gewoon goed.
De oudere 8 Ohm typen klinken net even prettiger als de 4 Ohm typen
boxen van Philips.
Mocht het tweeter geluid net iets te agressief zijn, in neutrale stand
van de toon regelaars, dan kun je dat bij dit type versterker goed
bij regelen.
Niks mis mee. Wilde je toen in die tijd beter, dan moest je bij de
andere merken veel dieper in de buidel tasten.
En of het dan zo veel beter klonk?...
Een paar weken geleden zag ik nog bij een mevrouw dezelfde versterker
met dezelfde Philips boxen met een Dual 1219 draaitafel en ze
is daar nog erg tevreden over.
Geen speakers met vergane foum randen, een goed product.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2017 18:48 - 15 apr 2017 19:17 #66403
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Ik vind het muziek spectrum over het
Gehelen geluid aanwezig en ze lopen ook
direct gewoon prettige boxen die ook wat kunnen verdragen
aan pouwer en de boxen zijn niet over groot
zo heb ik ook nog de platte HIFI type .
speelt ook goed voor zo,n klein boxje .
ik heb voor heen ook de drie weg type,s gehad
En ik heb nog nooit weerstande en bipolare elco,s
voor nieuw vervangen EN doe dat ook niet
Ik zie daar NIET het nodige van in . draad weerstande
daar gebeurt toch niks mee . en bypolere elco .
met huis kamer volume .
huub
Gehelen geluid aanwezig en ze lopen ook
direct gewoon prettige boxen die ook wat kunnen verdragen
aan pouwer en de boxen zijn niet over groot
zo heb ik ook nog de platte HIFI type .
speelt ook goed voor zo,n klein boxje .
ik heb voor heen ook de drie weg type,s gehad
En ik heb nog nooit weerstande en bipolare elco,s
voor nieuw vervangen EN doe dat ook niet
Ik zie daar NIET het nodige van in . draad weerstande
daar gebeurt toch niks mee . en bypolere elco .
met huis kamer volume .
huub
Laatst bewerkt 15 apr 2017 19:17 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2017 16:14 #66399
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
Zijn dit niet de zogenoemde schilderij speakers ?
Door de mand genomen vind ik die best goed klinken.
Vorig jaar hebben Jan Duin en René Daemen daar nog een demo van gegeven waarbij je de onderlinge verschillen goed kon horen.
De nog betaalbare 457's en 497's hadden mijn voorkeur.
Door de mand genomen vind ik die best goed klinken.
Vorig jaar hebben Jan Duin en René Daemen daar nog een demo van gegeven waarbij je de onderlinge verschillen goed kon horen.
De nog betaalbare 457's en 497's hadden mijn voorkeur.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 apr 2017 14:53 #66396
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips luidspreker boxen RH423. .20 watt .
@Laurens,
Je hebt best een punt.
Het hoog is echt aanwezig bij Philipssen met dome tweeters, daarom liever ook een R in serie, zeker na revisie.
Maar ik heb een jaar of 10 terug ook enkele oudere modellen van B&W beluisterd.
Maar daar is helemaal geen pijl op te trekken.
Vaak erg teruggehouden hoogweergave en weer andere modellen juist heel goede weergave.
Dat erg terughoudende hoog kan ik niet waarderen, klinkt voor mij te donker.
Bv DM2 oude uitvoering, gewoon erg goed!
DM2 latere serie : nauwelijks hoog kwam eruit! Tweeters deden het wel.
DM5: prachtige goedklinkende speaker!
DM110: klinkt wat vlakker, meer als een wat goedkopere box maar zeker niet slecht!
Zomaar enkele voorbeelden.
Bij Kef is het wat meer gelijk tussen de div. modellen maar vaak is revisie van filter nodig!
IMF zal ik maar niet noemen, schitterende boxen!
Vaak hoor je bij modernere budgetboxen bv Mission heel goed de overgang in het filter tussen de units.
Een bobbelige spraak hoor je dan wat ook stoort, al is de speaker zg neutraal.
Groet Frank
Je hebt best een punt.
Het hoog is echt aanwezig bij Philipssen met dome tweeters, daarom liever ook een R in serie, zeker na revisie.
Maar ik heb een jaar of 10 terug ook enkele oudere modellen van B&W beluisterd.
Maar daar is helemaal geen pijl op te trekken.
Vaak erg teruggehouden hoogweergave en weer andere modellen juist heel goede weergave.
Dat erg terughoudende hoog kan ik niet waarderen, klinkt voor mij te donker.
Bv DM2 oude uitvoering, gewoon erg goed!
DM2 latere serie : nauwelijks hoog kwam eruit! Tweeters deden het wel.
DM5: prachtige goedklinkende speaker!
DM110: klinkt wat vlakker, meer als een wat goedkopere box maar zeker niet slecht!
Zomaar enkele voorbeelden.
Bij Kef is het wat meer gelijk tussen de div. modellen maar vaak is revisie van filter nodig!
IMF zal ik maar niet noemen, schitterende boxen!
Vaak hoor je bij modernere budgetboxen bv Mission heel goed de overgang in het filter tussen de units.
Een bobbelige spraak hoor je dan wat ook stoort, al is de speaker zg neutraal.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.