Hi-Q apparatuur
Radford SC.24. voorversterker
28 jul 2015 19:14 - 28 jul 2015 19:16 #53858
door Bert Kn
Tjerk.
Dat is niet het geval.
Op de hoofdprintplaat zijn alle in en uitgangen met vermelding R en L aangegeven.
Dit gaf ik al eerder aan.
[/Als je de linkse balance knop bediende reageerde de rechtse uitgang.
Na de kap eraf genomen te hebben bleek dat de signaal draadjes op de uitgang pluggen anders om op de hoofdprintplaat gestekkerd zaten , dus deze eerst terug gezet.
b]
De uitgang R zat op L van de printplaat en L op R van de printplaat hetgeen verklaarde waarom de dubbele balansschuif, eigenlijk een voorregeling voor het volume andersom reageerde.
Waarom de ingangen welke goed op de hoofdprint zijn gestekkerd ondersom zitten is mij een raadsel, deze zou ik alsnog allemaal om kunnen stekkeren echter een papiertje bij de ingangen plakken vond ik makkelijker.
Verder heeft deze pre amp een tweede disc (PU) ingang welke recht of met RIAA correctie te schakelen is.
Op die tweede disc (PU) ingang heb ik mijn Garrard 4HF met Goldring G580 MD mono element aangesloten waarbij deze pre de mogelijkheid biedt om afhankelijk van welke ingang (links of rechts) je gebruikt deze mono te schakelen is.
Wat dat betreft is hij me op het lijf geschreven.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Radford SC.24. voorversterker
Volgens mij heb je nu het concept apparaat gewijzigd. Omdat je intern had omgestekkerd klopten de benamingen L en R op de connectoren niet meer.
Tjerk.
Dat is niet het geval.
Op de hoofdprintplaat zijn alle in en uitgangen met vermelding R en L aangegeven.
Dit gaf ik al eerder aan.
[/Als je de linkse balance knop bediende reageerde de rechtse uitgang.
Na de kap eraf genomen te hebben bleek dat de signaal draadjes op de uitgang pluggen anders om op de hoofdprintplaat gestekkerd zaten , dus deze eerst terug gezet.
b]
De uitgang R zat op L van de printplaat en L op R van de printplaat hetgeen verklaarde waarom de dubbele balansschuif, eigenlijk een voorregeling voor het volume andersom reageerde.
Waarom de ingangen welke goed op de hoofdprint zijn gestekkerd ondersom zitten is mij een raadsel, deze zou ik alsnog allemaal om kunnen stekkeren echter een papiertje bij de ingangen plakken vond ik makkelijker.
Verder heeft deze pre amp een tweede disc (PU) ingang welke recht of met RIAA correctie te schakelen is.
Op die tweede disc (PU) ingang heb ik mijn Garrard 4HF met Goldring G580 MD mono element aangesloten waarbij deze pre de mogelijkheid biedt om afhankelijk van welke ingang (links of rechts) je gebruikt deze mono te schakelen is.
Wat dat betreft is hij me op het lijf geschreven.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 28 jul 2015 19:16 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 jul 2015 17:30 #53854
door Jac Janssen
.
Beantwoord door Jac Janssen in topic Radford SC.24. voorversterker
Die dubbele balansschuif werkt fantastisch.
Het is eigenlijk een voorregeling voor het volume, zodanig dat je de volumeregelaar over een groter stuk kunt gebruiken.
Jac
Het is eigenlijk een voorregeling voor het volume, zodanig dat je de volumeregelaar over een groter stuk kunt gebruiken.
Jac
.
28 jul 2015 09:11 #53843
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Radford SC.24. voorversterker
Volgens mij heb je nu het concept apparaat gewijzigd. Omdat je intern had omgestekkerd klopten de benamingen L en R op de connectoren niet meer en moest je dat fixen met een plakker eroverheen. Overigens snap ik die Britten ook niet helemaal met die dubbele balansschuif...
Tjerk, 9ZZ
28 jul 2015 09:10 #53842
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Radford SC.24. voorversterker
Even gecorrigeerd
Dat is dan weer het voordeel als je de juiste rechten hebt.
Henk
Dat is dan weer het voordeel als je de juiste rechten hebt.
Henk
Henk van 't Kruis
28 jul 2015 08:43 #53841
door Niels
Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Radford SC.24. voorversterker
grappige 'verschrijving'Cees schreef : Henk Kn.
Niels
Niels
28 jul 2015 01:38 - 28 jul 2015 09:09 #53831
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Radford SC.24. voorversterker
Bert Kn,
Ziet er oer degelijk uit.
Zo word het nu niet meer gemaakt.
Bij sommige versterkers werkt men niet met L en R maar met
channal A en B.
Als het signaal dat uit de rode tulp stekker van PU of ander
aangesloten apparaat maar uit de rechter speaker komt.
Hetzelfde geld voor links.
Gr Cees.
Ziet er oer degelijk uit.
Zo word het nu niet meer gemaakt.
Bij sommige versterkers werkt men niet met L en R maar met
channal A en B.
Als het signaal dat uit de rode tulp stekker van PU of ander
aangesloten apparaat maar uit de rechter speaker komt.
Hetzelfde geld voor links.
Gr Cees.
Laatst bewerkt 28 jul 2015 09:09 door admin. Reden: Verschrijving in naam gecorrigeerd