Hi-Q apparatuur
Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
19 jul 2015 09:54 - 19 jul 2015 09:55 #53637
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Dat ziet uit als een 600.type dat gebruik ik ook nog wel
Maar het zal niet goed gaan in de garrard gezien het eigen gewicht element
Ja kan hem niet op 5,gr krijgen hij past het besten in de lenco 70.
Ik heb zo,n element voor iemand in een garrard arm in orde gemaakt
Maar daar ben je nog wel mee bezig OA met Lood en sterkeren trek veer
En de arm verstelling op de zij kant .
verders geeft het element veel sinjaal af en goed voor oudereren mono LP en 78.t platen
Het is wat donker van klank .maar toch echt wel goed .
Huub
Maar het zal niet goed gaan in de garrard gezien het eigen gewicht element
Ja kan hem niet op 5,gr krijgen hij past het besten in de lenco 70.
Ik heb zo,n element voor iemand in een garrard arm in orde gemaakt
Maar daar ben je nog wel mee bezig OA met Lood en sterkeren trek veer
En de arm verstelling op de zij kant .
verders geeft het element veel sinjaal af en goed voor oudereren mono LP en 78.t platen
Het is wat donker van klank .maar toch echt wel goed .
Huub
Laatst bewerkt 19 jul 2015 09:55 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 jul 2015 23:02 - 18 jul 2015 23:02 #53626
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Niels,
Vandaag werd deze me in de schoot geworpen.
Zat in een Garrard 4HF zonder plint welke ik voor onderdelen kreeg van de verkoper waarvan ik een AG9000 had overgenomen.
Er staat geen type nummer op, maar ga ervan uit dat het de G600 is.
Of kan het de G580 zijn?
Als ik zoek naar een vervang naald worden zowel de 580 en de 600 genoemd.
Ben benieuwd hoe hij klinkt.
www.musonic.co.uk/stylus-styli-needles-g...&perPage=10&sort=20a
Vandaag werd deze me in de schoot geworpen.
Zat in een Garrard 4HF zonder plint welke ik voor onderdelen kreeg van de verkoper waarvan ik een AG9000 had overgenomen.
Er staat geen type nummer op, maar ga ervan uit dat het de G600 is.
Of kan het de G580 zijn?
Als ik zoek naar een vervang naald worden zowel de 580 en de 600 genoemd.
Ben benieuwd hoe hij klinkt.
www.musonic.co.uk/stylus-styli-needles-g...&perPage=10&sort=20a
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 jul 2015 23:02 door Bert Kn.
12 jul 2015 16:18 #53531
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Hoi Huub en Jan,
Bedankt voor jullie reacties. Ik bezit het element (nog) niet maar kwam het tegen op een internationale veilingsite.
Inmiddels kreeg ik via een ander forum de volgende info toegespeeld. Het mysterieuze Goldring element lijkt daarbij bekend te zijn
Niels
Bedankt voor jullie reacties. Ik bezit het element (nog) niet maar kwam het tegen op een internationale veilingsite.
Inmiddels kreeg ik via een ander forum de volgende info toegespeeld. Het mysterieuze Goldring element lijkt daarbij bekend te zijn
Niels
Niels
12 jul 2015 11:39 #53526
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Hoi,
Zit het knopje er nog bij? Wat voor aanduidingen staan er op? De bovenste foto laat een naalddrager zien die overeenkomt met de constructie van andere mono-elementen zoals bij Goldring, Elac en Philips.
Ik gok er op dat de onderste foto een vroege versie van een stereo-element laat zien. De naaldhouder kan zo te zien zowel horizontaal als verticaal bewegen. Bekijk de naald eens met een loupe. Het is vrij gemakkelijk te zien of je te maken hebt met een 78-toeren naald of een naald met fijnere afronding.
Het was niet ongebruikelijk om beide zijden van het element afzonderlijk uit te voeren. Elac bv. deed dat ook bij de MST 2.
Groet, Jan
Zit het knopje er nog bij? Wat voor aanduidingen staan er op? De bovenste foto laat een naalddrager zien die overeenkomt met de constructie van andere mono-elementen zoals bij Goldring, Elac en Philips.
Ik gok er op dat de onderste foto een vroege versie van een stereo-element laat zien. De naaldhouder kan zo te zien zowel horizontaal als verticaal bewegen. Bekijk de naald eens met een loupe. Het is vrij gemakkelijk te zien of je te maken hebt met een 78-toeren naald of een naald met fijnere afronding.
Het was niet ongebruikelijk om beide zijden van het element afzonderlijk uit te voeren. Elac bv. deed dat ook bij de MST 2.
Groet, Jan
12 jul 2015 09:51 - 12 jul 2015 09:52 #53525
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Kan het niet zo zijn
Dat een doe het zelver met die naald aan de gang geweest is ?
het ziet zo uit meen ik . kijk eens naar de naald punt
Of het wel een 78T naald is ?
men kan er wel een LP van gemaakt hebben ?
Huub
Dat een doe het zelver met die naald aan de gang geweest is ?
het ziet zo uit meen ik . kijk eens naar de naald punt
Of het wel een 78T naald is ?
men kan er wel een LP van gemaakt hebben ?
Huub
Laatst bewerkt 12 jul 2015 09:52 door Huub.
12 jul 2015 09:41 #53524
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Hoi,
Op een ander forum kwam iemand met de suggestie dat mono en de 78 rpm kant apart zijn. M.a.w. twee elementen met de rug tegenelkaar gezet.
Ik vraag mij dan af wat de precieze reden is voor deze handeling aangezien GOLDRING het niet nodig vond om bij haar G500 of G600 turnover elementen hetzelfde te doen.
Of zou dit element speciaal bedoeld zijn voor de BBC etc?
Fijne zondag,
Niels
Op een ander forum kwam iemand met de suggestie dat mono en de 78 rpm kant apart zijn. M.a.w. twee elementen met de rug tegenelkaar gezet.
Ik vraag mij dan af wat de precieze reden is voor deze handeling aangezien GOLDRING het niet nodig vond om bij haar G500 of G600 turnover elementen hetzelfde te doen.
Of zou dit element speciaal bedoeld zijn voor de BBC etc?
Fijne zondag,
Niels
Niels