Hi-Q apparatuur
Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
20 jul 2015 02:35 #53665
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Niels,
De Garrard speler welke ik voor onderdelen had gekregen heb ik gisteren onder handen genomen en deze werkt weer goed.
De reden was omdat deze Garrard met het G580 wat erin zat op een gunstige naaldkracht is af te regelen en ik benieuwd was naar de prestaties van dit element.
Inmiddels een aantal mono LP's en singles gedraaid op de AG9004/9007 set.
Mijn ervaring :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Dit element is een blijvertje.
De Garrard speler welke ik voor onderdelen had gekregen heb ik gisteren onder handen genomen en deze werkt weer goed.
De reden was omdat deze Garrard met het G580 wat erin zat op een gunstige naaldkracht is af te regelen en ik benieuwd was naar de prestaties van dit element.
Inmiddels een aantal mono LP's en singles gedraaid op de AG9004/9007 set.
Mijn ervaring :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Dit element is een blijvertje.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jul 2015 17:04 #53654
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
De naalden zijn toch in de UK te koop
Diamand LP zeker
Huub
Diamand LP zeker
Huub
19 jul 2015 16:32 #53653
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Hoi Bert,
De MUSONIC naalden willen niet altijd lekker passen. Gooi de originelen niet weg! Zodat je ze later eventueel kunt retippen.
Of stuur mij even een mailtje.....
Mooi dat je de naalddruk toch redelijk goed kunt regelen.
Niels
De MUSONIC naalden willen niet altijd lekker passen. Gooi de originelen niet weg! Zodat je ze later eventueel kunt retippen.
Of stuur mij even een mailtje.....
Mooi dat je de naalddruk toch redelijk goed kunt regelen.
Niels
Niels
19 jul 2015 16:10 - 19 jul 2015 16:17 #53651
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Weet je wat het is Bert
Als je met het instel van de Garrard HF 4 het zou doen
Dan staat de zgz klok veer meer als de helft in gedraait
tegen vast dan beweegt het arm niet meer zo soepel op en neer
Van daar ik er lood van achter heeft in gelijmt met een
ander trekveertje onder het scharnier punt .
door dat lood wat ik heb aangebracht is de klok veer zgz half in werking ..
Maar mischien is het bij jou voor gezien
Ik gebruik dat element in de Lenco 70 die heeft twee trek veren instel baar
Dus bijde werken maar voor half dat geeft een soepele werk verhouding als een veer op het zo wat einde
.
Huub
Als je met het instel van de Garrard HF 4 het zou doen
Dan staat de zgz klok veer meer als de helft in gedraait
tegen vast dan beweegt het arm niet meer zo soepel op en neer
Van daar ik er lood van achter heeft in gelijmt met een
ander trekveertje onder het scharnier punt .
door dat lood wat ik heb aangebracht is de klok veer zgz half in werking ..
Maar mischien is het bij jou voor gezien
Ik gebruik dat element in de Lenco 70 die heeft twee trek veren instel baar
Dus bijde werken maar voor half dat geeft een soepele werk verhouding als een veer op het zo wat einde
.
Huub
Laatst bewerkt 19 jul 2015 16:17 door Huub.
19 jul 2015 16:04 - 19 jul 2015 16:05 #53650
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Niels,
Dan denk ik dat het in dit geval de G580 is.
Binnenkort ga ik er mee aan de slag en zal ik mijn ervaring vermelden.
Huub,
Het is inderdaad een zwaargewicht en had ik al mijn bedenkingen of deze wel geschikt zou zijn voor de Garrard 4HF.
Zojuist even de naaldkracht gemeten en kwam uit op 4,44 gram welke ik nog kon terug regelen naar 3,2 gram.
De vorige eigenaar wist kennelijk wel waar hij mee bezig was en heeft de speler mogelijk aangepast.
Dan denk ik dat het in dit geval de G580 is.
Binnenkort ga ik er mee aan de slag en zal ik mijn ervaring vermelden.
Huub,
Het is inderdaad een zwaargewicht en had ik al mijn bedenkingen of deze wel geschikt zou zijn voor de Garrard 4HF.
Zojuist even de naaldkracht gemeten en kwam uit op 4,44 gram welke ik nog kon terug regelen naar 3,2 gram.
De vorige eigenaar wist kennelijk wel waar hij mee bezig was en heeft de speler mogelijk aangepast.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 jul 2015 16:05 door Bert Kn.
19 jul 2015 14:16 #53644
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Onbekende stereo element van GOLDRING G600 of G700?
Hoi Bert,
Voor zover ik heb kunnen nagaan is het verschil tussen de G580 en de G600, dat de G580 een 'doffe' buitenkant heeft en de G600 een glimmende. Ik ben nog niet tegen gekomen of dit met een ander materiaal gebruik te maken heeft. Dus ik zou zeggen dat de jouwe een G580 is.
Daarnaast is het het overwegen waard om de bij Musonic gekochte naalden te laten retippen voor betere varianten.
Heb ik zelf niet gedaan, vanwege kosten aspect, en het gaat om alleen de 78 rpm naald.
Ik heb niet zo heel veel 78 toeren platen, maar draai ze wel regelmatig en met alle 78 toeren elementen die ik heb gebruikt, de Goldring de mooist klinkende voor mijn oren.
Succes en mooie vangst. Veel luister plezier. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Niels
Voor zover ik heb kunnen nagaan is het verschil tussen de G580 en de G600, dat de G580 een 'doffe' buitenkant heeft en de G600 een glimmende. Ik ben nog niet tegen gekomen of dit met een ander materiaal gebruik te maken heeft. Dus ik zou zeggen dat de jouwe een G580 is.
Daarnaast is het het overwegen waard om de bij Musonic gekochte naalden te laten retippen voor betere varianten.
Heb ik zelf niet gedaan, vanwege kosten aspect, en het gaat om alleen de 78 rpm naald.
Ik heb niet zo heel veel 78 toeren platen, maar draai ze wel regelmatig en met alle 78 toeren elementen die ik heb gebruikt, de Goldring de mooist klinkende voor mijn oren.
Succes en mooie vangst. Veel luister plezier. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring.
Niels
Niels