Radio's van 1970 tot heden
Mcintosh installatie
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 sep 2011 18:51 #9501
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Mcintosh installatie
Hi Antoine, leuke site die je noemt. Je kunt er genoeg van opsteken. :thumbsup:
Echter gaat het wel wat ver om dit in je woonkamer allemaal te realiseren. Ik geloof niet dat ik akoustische plafond en waver panelen op de wanden langds de directie krijg. :banghead:
Ik heb zelf in 2 kleine theatertje keuringen mogen verrichtten aan de elektrische installatie en was behoorlijk onder de indruk van de akoustische voorzieningen naast de enorme geluids installaties.
Thuis lijkt mij een setje van een aantal keer 6 watt (buizen) al behoorlijk wat.
Echter gaat het wel wat ver om dit in je woonkamer allemaal te realiseren. Ik geloof niet dat ik akoustische plafond en waver panelen op de wanden langds de directie krijg. :banghead:
Ik heb zelf in 2 kleine theatertje keuringen mogen verrichtten aan de elektrische installatie en was behoorlijk onder de indruk van de akoustische voorzieningen naast de enorme geluids installaties.
Thuis lijkt mij een setje van een aantal keer 6 watt (buizen) al behoorlijk wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 sep 2011 17:33 #9495
door antoine
Beantwoord door antoine in topic Re: Mcintosh installatie
Als u informatie wil over wat tegenwoordig gangbaar is in geluidsweergave: de onderliggende theorie over het geheel van akoestiek én elektronica en de methode die men kan volgen om een hedendaagse geluidsweergave samen te stellen en te optimaliseren, lees dan
www.soundscapes.nu/
Je kan het op een avondje niet gelezen krijgen maar het loont de moeite. Daarna kunnen we de discussie over hedendaagse weergave op een serieuze en meer gefundeerde basis verderzetten. (de Ph waarde hoeft dan niet meer onder 7 te gaan!!!!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 sep 2011 16:46 #9492
door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Re: Mcintosh installatie
Het is natuurlijk wel erg leuk zo een fabriek gemaakte buizen versterker te bewonderen.
Maar zelf maken is nog leuker. Ook al zal het niet altijd zo goed werken als fabrieks-spul, het geeft zeker een stuk voldoening.
Op NVHR beurzen zijn er vaak fraaie ontwerpen te zien. Op het buurforum NFOR worden van tijd tot tijd zelfbouw buizen versterkers besproken.
Een website met moderne buizen versterker ontwerpen is bijvoorbeeld www.triodedick.com/
Nu al weer 35 jaar geleden heb ik deze stereo eindversterker gebouwd. Speelt nog steeds, wel heb ik de versterker ca. een jaar geleden gereviseerd.
met vriendelijke groet, Pieter
Maar zelf maken is nog leuker. Ook al zal het niet altijd zo goed werken als fabrieks-spul, het geeft zeker een stuk voldoening.
Op NVHR beurzen zijn er vaak fraaie ontwerpen te zien. Op het buurforum NFOR worden van tijd tot tijd zelfbouw buizen versterkers besproken.
Een website met moderne buizen versterker ontwerpen is bijvoorbeeld www.triodedick.com/
Nu al weer 35 jaar geleden heb ik deze stereo eindversterker gebouwd. Speelt nog steeds, wel heb ik de versterker ca. een jaar geleden gereviseerd.
met vriendelijke groet, Pieter
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 sep 2011 13:07 - 15 sep 2011 13:08 #9489
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Mcintosh installatie
De typens van de uitgans trav.s Philips zijn de
AD 9020 5.4.K .prim .sek 3/5 ohm .6.w
40/20.000.htz spes voor EL 84 en met TegenKopp wikkeling
.Huub
AD 9020 5.4.K .prim .sek 3/5 ohm .6.w
40/20.000.htz spes voor EL 84 en met TegenKopp wikkeling
.Huub
Laatst bewerkt 15 sep 2011 13:08 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 sep 2011 09:50 - 15 sep 2011 09:54 #9487
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Mcintosh installatie
Ja men moet er ook kamer voor hebben .Het zal gerust wel
Perfeckt spelen .Ik heb het geld er niet voor en voor over
Ik ben tevreden met wat ik Heb ook buizen stereo versterker
In een slaapkamer van 5.M lang en 2.5 .m Breed .als hobby kamer
Ik heb daar 2x 6.Watt nuttig met 2 goeden philips bas poort boxen
Met alleen een zelf gebouwt trapje met dual voorversterker
Er voor meer niet .Ik ben echt wel wat gewent En ik moet zeggen
Het speelt Perfeckt Recht uit niks geen toonregeling Geen ball
Regeling ,de versterkers zijn gewoon even sterk .Dat is gezien
En gemeten . En uit gerust Met Philips HIFI uitgans travo.s
Het is zoo het moet gewoon allemaal goed Passen, Dan behoeft men
Helemaal niet veel Geld uit tegeven . Werkelijk ik heb goed en Mooi
Geluid . Maar het gaat er om Wat Gebruikt men voor Onderdelen
En voor stereo natuurlijk de stop weerstanden Voor over spraak
De voeding moet ook genoeg bezitten in MA,En Volts ,om
een nuttigge 2x 6 watt,s te verkrijgen , en vanzelf de schakeling is goed
.Dus met een soberen prijs dat hoeft niet altijd slegt te zijn
. Huub
Perfeckt spelen .Ik heb het geld er niet voor en voor over
Ik ben tevreden met wat ik Heb ook buizen stereo versterker
In een slaapkamer van 5.M lang en 2.5 .m Breed .als hobby kamer
Ik heb daar 2x 6.Watt nuttig met 2 goeden philips bas poort boxen
Met alleen een zelf gebouwt trapje met dual voorversterker
Er voor meer niet .Ik ben echt wel wat gewent En ik moet zeggen
Het speelt Perfeckt Recht uit niks geen toonregeling Geen ball
Regeling ,de versterkers zijn gewoon even sterk .Dat is gezien
En gemeten . En uit gerust Met Philips HIFI uitgans travo.s
Het is zoo het moet gewoon allemaal goed Passen, Dan behoeft men
Helemaal niet veel Geld uit tegeven . Werkelijk ik heb goed en Mooi
Geluid . Maar het gaat er om Wat Gebruikt men voor Onderdelen
En voor stereo natuurlijk de stop weerstanden Voor over spraak
De voeding moet ook genoeg bezitten in MA,En Volts ,om
een nuttigge 2x 6 watt,s te verkrijgen , en vanzelf de schakeling is goed
.Dus met een soberen prijs dat hoeft niet altijd slegt te zijn
. Huub
Laatst bewerkt 15 sep 2011 09:54 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 sep 2011 09:12 #9486
door verbeek
Beantwoord door verbeek in topic Re: Mcintosh installatie
Je slaat de spijker op z’n kop, Peter.
De geluidsinstallatie is een onderdeel van het geheel van de reproductie van de opname van een muziekstuk.
Maar waar vaak niet bij stil gestaan wordt is de akoestiek van de ruimte waar het muziekstuk weergegeven wordt. Als je deze installatie in een badcel laat weergeven, klinkt het voor geen meter. Dat geldt ook voor een kamer met zware gordijnen aan de wand en hoogpolig tapijt op de vloer.
Dus wat voor zin heeft het om veel te investeren in details (o.a. vergulde zekeringen á €45,- p.s) als de ruimte akoestisch gezien een janboel is.
Je kan het hoogstens de veranderde details vergelijken met elkaar. En dan is het nog de vraag of het beter klinkt. Ja, het klinkt anders….en je hersencelletjes dénken dat het beter klinkt omdat je er zoveel euro extra voor hebt uitgegeven….
Het akoestisch placebo-effect.
René R.: Mijn opmerking over de stopcontacten was niet bedoeld om de boel af te kraken, maar meer een hint naar de high-end freaks, dat zelfs een gerenommeerde zaak als deze zijn grenzen aan het absurdisme gesteld heeft (gelukkig).
Gr. Paul
De geluidsinstallatie is een onderdeel van het geheel van de reproductie van de opname van een muziekstuk.
Maar waar vaak niet bij stil gestaan wordt is de akoestiek van de ruimte waar het muziekstuk weergegeven wordt. Als je deze installatie in een badcel laat weergeven, klinkt het voor geen meter. Dat geldt ook voor een kamer met zware gordijnen aan de wand en hoogpolig tapijt op de vloer.
Dus wat voor zin heeft het om veel te investeren in details (o.a. vergulde zekeringen á €45,- p.s) als de ruimte akoestisch gezien een janboel is.
Je kan het hoogstens de veranderde details vergelijken met elkaar. En dan is het nog de vraag of het beter klinkt. Ja, het klinkt anders….en je hersencelletjes dénken dat het beter klinkt omdat je er zoveel euro extra voor hebt uitgegeven….
Het akoestisch placebo-effect.
René R.: Mijn opmerking over de stopcontacten was niet bedoeld om de boel af te kraken, maar meer een hint naar de high-end freaks, dat zelfs een gerenommeerde zaak als deze zijn grenzen aan het absurdisme gesteld heeft (gelukkig).
Gr. Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.