Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding

Meer
14 mrt 2024 16:43 #99235 door Huub
ja Franc ik kreeg ook gelijk een goede indruk van de Koffer
Goed dat er ook een Voledige toon regeling op zit
en hij ziet ook goed uit . en brom vrij wat ik vernomen heb
Als men ook diverse oude Mono platen heeft
Dan is het eenluike koffer .
Ik zag hem staan op MPL . Heech denk limburg .. 40 E .
dat vind iik ook een redelijke koop prijs wel
maar ik ben voorzien .
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 mrt 2024 14:35 #99234 door Franc
Hoi Huub,

Ik heb er ook eentje en na wat werk moet ik zeggen dat dit ook een van de betere Philips koffertjes is!
En gaat nog hard ook zonder gekrijs en geschreeuw!
Helaas duurt het wel wat langer eer deze op toeren komt.
Veel plaatjes uit de sixties spelen hierop beter dan op een stereo set!

Mvg Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 mrt 2024 13:20 - 14 mrt 2024 13:21 #99233 door peter1952
Ik heb twee van deze koffers en geven bijzonder goed geluid.
De versterker is uitgerust met U- buizen (UCL82 en UY85), maar is uitgerust met een voedingstrafo met gescheiden wikkelingen. Dus geen directe verbinding met het lichtnet en geen scheidingscondensatoren in de signaalweg van het element en geen gevaar bij het aansluiten op bijvoorbeeld een radio of versterker.
De deksel is wel van hout en doordat deze vrij groot is, ook een prima geluid.
Koffer is ook muisstil.

Het gebruik van U-buizen met trafovoeding is wel meer gedaan. Ik heb hier een Franse Philips (B3F70A) die ook U- buizen heeft en een voedingstrafo.
Er zijn meer toestellen van Philips die zo zijn uitgerust.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 14 mrt 2024 13:21 door peter1952.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 mrt 2024 12:50 - 14 mrt 2024 12:53 #99232 door Huub
Ja Philips Wenen denk ik zo er staat een W achter het nummer
Ik weet ook dat daar een PH fabriek is
had daar een kennis werken
Tja Wenen spec voor mooie muziek
vandaar de toon regeling .
mooi U,tje er Staat er een te koop op MPL.40 E ziet goed uit 
 Tja plastic  dat zijn vee4el kovers en tafels maar dat maakt
 voor het geluid niks uit  de versterker maakt het wel bvb DE TK .
koppel C. waarde  uitgang .
tja ik heb genoeg een twee koffers
Huub
Laatst bewerkt 14 mrt 2024 12:53 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 mrt 2024 11:47 #99231 door Cees PA1DBA
Je bedoeld deze plastic speler ?
 

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 mrt 2024 10:19 #99228 door Huub
Toch kom ik dat ook zo tegen   .De AG4856 .U  koffer 
 met toon regeling  goed uitgevoerd  bassen en hogen toten en volume 
 meestal geen voeding .zou deze stiller wezen ?
 de motor ook op de voeding  .anders in serie 
 Denk toch dat het een beter U.koffer is ?
 op zich klinken de U koffer redelijk goed 
 Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena