- Berichten: 8947
Radio's van 1970 tot heden
Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding
14 mrt 2024 16:43 #99235
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding
ja Franc ik kreeg ook gelijk een goede indruk van de Koffer
Goed dat er ook een Voledige toon regeling op zit
en hij ziet ook goed uit . en brom vrij wat ik vernomen heb
Als men ook diverse oude Mono platen heeft
Dan is het eenluike koffer .
Ik zag hem staan op MPL . Heech denk limburg .. 40 E .
dat vind iik ook een redelijke koop prijs wel
maar ik ben voorzien .
Huub
Goed dat er ook een Voledige toon regeling op zit
en hij ziet ook goed uit . en brom vrij wat ik vernomen heb
Als men ook diverse oude Mono platen heeft
Dan is het eenluike koffer .
Ik zag hem staan op MPL . Heech denk limburg .. 40 E .
dat vind iik ook een redelijke koop prijs wel
maar ik ben voorzien .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 mrt 2024 14:35 #99234
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding
Hoi Huub,
Ik heb er ook eentje en na wat werk moet ik zeggen dat dit ook een van de betere Philips koffertjes is!
En gaat nog hard ook zonder gekrijs en geschreeuw!
Helaas duurt het wel wat langer eer deze op toeren komt.
Veel plaatjes uit de sixties spelen hierop beter dan op een stereo set!
Mvg Frank
Ik heb er ook eentje en na wat werk moet ik zeggen dat dit ook een van de betere Philips koffertjes is!
En gaat nog hard ook zonder gekrijs en geschreeuw!
Helaas duurt het wel wat langer eer deze op toeren komt.
Veel plaatjes uit de sixties spelen hierop beter dan op een stereo set!
Mvg Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 mrt 2024 13:20 - 14 mrt 2024 13:21 #99233
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding
Ik heb twee van deze koffers en geven bijzonder goed geluid.
De versterker is uitgerust met U- buizen (UCL82 en UY85), maar is uitgerust met een voedingstrafo met gescheiden wikkelingen. Dus geen directe verbinding met het lichtnet en geen scheidingscondensatoren in de signaalweg van het element en geen gevaar bij het aansluiten op bijvoorbeeld een radio of versterker.
De deksel is wel van hout en doordat deze vrij groot is, ook een prima geluid.
Koffer is ook muisstil.
Het gebruik van U-buizen met trafovoeding is wel meer gedaan. Ik heb hier een Franse Philips (B3F70A) die ook U- buizen heeft en een voedingstrafo.
Er zijn meer toestellen van Philips die zo zijn uitgerust.
Groeten,
Peter
De versterker is uitgerust met U- buizen (UCL82 en UY85), maar is uitgerust met een voedingstrafo met gescheiden wikkelingen. Dus geen directe verbinding met het lichtnet en geen scheidingscondensatoren in de signaalweg van het element en geen gevaar bij het aansluiten op bijvoorbeeld een radio of versterker.
De deksel is wel van hout en doordat deze vrij groot is, ook een prima geluid.
Koffer is ook muisstil.
Het gebruik van U-buizen met trafovoeding is wel meer gedaan. Ik heb hier een Franse Philips (B3F70A) die ook U- buizen heeft en een voedingstrafo.
Er zijn meer toestellen van Philips die zo zijn uitgerust.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 14 mrt 2024 13:21 door peter1952.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 mrt 2024 12:50 - 14 mrt 2024 12:53 #99232
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding
Ja Philips Wenen denk ik zo er staat een W achter het nummer
Ik weet ook dat daar een PH fabriek is
had daar een kennis werken
Tja Wenen spec voor mooie muziek
vandaar de toon regeling .
mooi U,tje er Staat er een te koop op MPL.40 E ziet goed uit
Tja plastic dat zijn vee4el kovers en tafels maar dat maakt
voor het geluid niks uit de versterker maakt het wel bvb DE TK .
koppel C. waarde uitgang .
tja ik heb genoeg een twee koffers
Huub
Ik weet ook dat daar een PH fabriek is
had daar een kennis werken
Tja Wenen spec voor mooie muziek
vandaar de toon regeling .
mooi U,tje er Staat er een te koop op MPL.40 E ziet goed uit
Tja plastic dat zijn vee4el kovers en tafels maar dat maakt
voor het geluid niks uit de versterker maakt het wel bvb DE TK .
koppel C. waarde uitgang .
tja ik heb genoeg een twee koffers
Huub
Laatst bewerkt 14 mrt 2024 12:53 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
14 mrt 2024 11:47 #99231
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 mrt 2024 10:19 #99228
door Huub
Dat is toch anders met de U .koffer speler met voeding werd gestart door Huub
Toch kom ik dat ook zo tegen .De AG4856 .U koffer
met toon regeling goed uitgevoerd bassen en hogen toten en volume
meestal geen voeding .zou deze stiller wezen ?
de motor ook op de voeding .anders in serie
Denk toch dat het een beter U.koffer is ?
op zich klinken de U koffer redelijk goed
Huub
met toon regeling goed uitgevoerd bassen en hogen toten en volume
meestal geen voeding .zou deze stiller wezen ?
de motor ook op de voeding .anders in serie
Denk toch dat het een beter U.koffer is ?
op zich klinken de U koffer redelijk goed
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.