Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Garrard Derby schema

Meer
06 jul 2022 13:35 #95059 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Garrard Derby schema
Hallo Roy,
Schema’s zijn er bijna niet van de derby ontwikkeld bij Tempofoon
Ooit eens een medewerker gesproker die destijds bij Tempofoon werkte.
Bij Te,pofoon werkte met dump electronica dwz een paartijtje trafo uitgangstrafo werd opgekocht . En als dat op was kwam een andere merk partij onderdelen waar op het versterker werd aangepast.
Aangezien dit ook thuis werk was niet alles werd in de fabriek geassembleerd
Net als de koffers ontwikkeld werd bij de firma storm.
Vandaar schema erg schaars is
Een verbrandde voedings trafo komt gewoon doorgaan met een defect afvlak elko en sel eencel insluiting.
Dus eigenlijk opzoek gaan naar een geschiktemaat voeding die twee ecl86 kan hebben gewoon oo het net kijken naar een soortgelijk versterker met 2xEcl86
Bijvoorbeeld Dual 1011 V26 als je daar de spanning weet kan die ook voor de garrard gebruikt worden mits de juiste maat is en in de kofferpast
Dan een brugcel van 2a,mp 1000 volt en een weerstand van 250 ohm 2 watt op de plus brugcel en de elko van 50 uf 450 volt tweekeer.
Dan zul je ongeveer goed zitten voor 3@4 watt vermogen..
Als er schema waren had dit bij de schematheek van de nvhr. Of op de site van het NGG gestaan nederlands grammofoon genootschap
Het aal improviceren worden dus een voedings trafo uiy bvb. een buizen radio
Succes met de Garrard Derby

René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Lookather

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jul 2022 10:30 #95058 door Lookather
Garrard Derby schema werd gestart door Lookather
Goedemorgen geachte clubleden,
T.b.v. een reparatie van mijn Garrard Derby 1965 platenspeler met ingebouwde buizenversterker ben ik op zoek naar een schema van de versterker die gebouwd is rondom twee ECL 86 buizen. 
De diagnose luidt: verbrande voedingstrafo en die zoek ik ook (onverbrand ;) ), maar een schema zou erg erg welkom zijn aangezien ik een beginner ben. 
Er figureren in verschillende fora wel afbeeldingen van een Tempofoon schema, maar dat is van een transistoropbouw.
Wie oh wie kan mij helpen?
Vriendelijke groet, Roy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena