- Berichten: 8947
Versterker en luidspreker match.
BVB de HT filters laten bij meer volumen bassen door
en breekt de draden af in de vlakke conus membramen ?
of gewoon slechte tweeters ..Of jij speelt knoert hard met basse ?
wat ergens wel moet kunnen
Bert wat vind jij van disco JBL.s lansing oud merk usa
en bvb Bose en Celestion,s Magnat met vierkant draad op de spreekspoel .?
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Toen de bouw van de Goldline GV240 zover was ben ik op zoek gegaan naar goede passende luidsprekers.
En wat Cees zegt .
Er spelen zoveel factoren mee , of een luidspreker matched met de versterker,
dat daar weinig zinnigs over te zeggen is.
er zit maar 1 ding op en dat is proberen.
Zoekende naar goede passende luidsprekers ben ik toen via via waaronder de zwarte ASW Cantius ML V’s op de bruine ASW Cantius V’s terecht gekomen.
Of dit het uiteindelijke eindstation zal zijn is nog maar de vraag ik heb nog wel meer in petto om te proberen waaronder wat B&W’s en KEF’s.
Voor alsnog is de combi met de bruine ASW Cantius verre de beste van mijn probeersels.
Al die probeersels hebben mij overigen geen geld gekost, ik kocht ze voor een prikkie en weer verkocht en daar zelfs wat euro’s aan over gehouden.
Van de zwarte ASW ML V’s waren de 8Ω tweeters ter zielen zoals eerder vermeldt.
Op mijn vraag tot tweemaal toe bij ASW gesteld welke tweeters dit waren en of zij die nog konden leveren of welke vervangers ik daarvoor kon gebruiken kreeg ik geen response.
Dus ben ik zelf toen naar een oplossing gaan zoeken.
Uit de Philips AD016. serie welke zonder afbreuk aan de behuizing te hoeven doen had ik de volgende types liggen.
AD0160T8, AD0161T8 en AD0163T8.
De AD0161T8 tweeters vielen direct af de hoogweergave daarvan was overdadig en super irritant.
De AD0160T8 en AD0163T8 tweeters doen het beide prima in deze zetting en geven een mooie evenwichtige weergave.
De keuze is uiteindelijk op de AD0160 tweeters gevallen.
Die hebben net als de originele tweeters vier schroefgaten en daar had ik twee setjes van liggen.
Nu ik de Jadis NAD combi met de zwarte ASW's drieweg luidsprekers na langer beluisteren met de GV240 met de bruine tweeweg ASW luidsprekers heb vergeleken wint de GV240 het met zijn bruine ASW's. :woohoo:
Een echte goede vergelijking tussen deze twee combi’s maken vind ik overigens best wel lastig.
Het een en ander is nogal afhankelijk van welke soort genre muziek je er op afdraait is mijn beleving.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
welke Nad eindbak heb je staan ?
Dag Cees,
De 2400 power envelope.
Is de impedantie van beide paren boxen hetzelfde?
Ja Frank.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
- Berichten: 2969
Er spelen zoveel factoren mee , of een luidspreker matched met de versterker,
dat daar weinig zinnigs over te zeggen is.
er zit maar 1 ding op en dat is proberen.
welke Nad eindbak heb je staan ?
@Huub,
Het kan mij niet groot genoeg zijn, 12 inch laag met 420 watt rms klasse D versterker
De andere 3 speakers aangestuurd met een 40 watt Goldline versterker.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Misschien nog 1 ding proberen; hoe doet de Goldline het nu nog eens op de zwarte ASW’s?
Frank,
Ik had ze omgewisseld dus ook de zwarte op de Goldline beluisterd.
Op de Goldline vind ik ze minder mooi klinken dan de bruine.
De Jadis NAD met zwarte ASW’s combi doet niet echt onder ten opzichte van de bruine op de Goldline GV240.
Is de ene een tweeweg en de andere een drieweg systeem? Dan kan ik me voorstellen dat de NAD het beter doet op de driewegger.
Tjerk,
De zwarte zijn drieweg en de bruine tweeweg.
maar ik kan er zo niks van menen heb ze niet LIVE gehoord het
zal wel goed zijn ???
Inderdaad Huub,
Dan pas kun je er een mening over hebben.
Ik geloof ook niet iedereen op zijn woord.
Als je het goed vindt ga ik zo nog even de botsauto in.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.