Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Over cassette decks gesproken.

Meer
04 jul 2019 21:56 #78360 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over cassette decks gesproken.
Als ik het goed gezien heb
dan maakt Toshiba weer nieuwe deks ?
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 21:51 #78359 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Over cassette decks gesproken.
Ja Huub,
Er zijn zeker ook goede drie koppen cassette decks.
Zijn opvolger een Teac drie koppen drie motoren dubbele capstan heeft het jaren goed bij me gedaan.
En nadat ik hem aan een kennis gaf toen ik muziek op CD brandde heeft hij het nog heel lang uitgehouden.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 21:40 - 04 jul 2019 21:41 #78357 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over cassette decks gesproken.
Er waren veel merken met drie motoren
ook wel goeden die speelden wel tegen
een bandrecorders op kan er goed mee door
vooral de jappen .. philips was ook niet
altijd goed . grundig beter en nog meer duitsen merken
Tand berg ook wel
cassetten deks worden weer gemaakt ..
ik speel er zo nu en dan nog mee heb veel opgenomen koop cassetens
en nog genoeg ledigen leggen .. maar mij eigen muziek neem ik niet op
wel soms van de computter . dat gaat ook wel redelijk goed
daar heb ik een zilveren Sony voor met ferrit koppen.
neemt heel mooi op ook . doet alles goed spoelen
er zit een line en Din uitgang op
huub
Laatst bewerkt 04 jul 2019 21:41 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 21:28 - 04 jul 2019 21:30 #78356 door Bert Kn
Dit eerste cassette deck van Lenco de C2003 een drie koppen deck met dubbele capstan en drie motoren werd in de zeventiger jaren vol lof in stereo test besproken.
Een goede reel to reel tape recorder waardig was de eindconclusie.
De opname en weergave kwaliteit was redelijk maar geen spoelen recorder waardig.



Elektronisch en technische een ramp om het over de Zwitserse degelijkheid maar niet te hebben alles behalve dat.
Binnen de garantie periode meerdere malen in reparatie geweest telkens was er weer wat anders mis.
Uiteindelijk een nieuw exemplaar gekregen en de ellende begon opnieuw.
Hij is na een goed jaar (weggegooid geld) in de vuilnisemmer beland, een kliko had je toen nog niet.
En dan de prijs, een koopje was het niet.



Lenco had beter bij zijn leest platenspelers kunnen blijven daar waren ze goed in.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 jul 2019 21:30 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena