Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Over cassette decks gesproken.

Meer
05 jul 2019 07:26 #78370 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Over cassettedecks gesproken

Cees PA1DBA schreef : Wel jammer dat destijds de Phillips DCC recorders zijn geflopt. (wereldwijd dan als standaard)

Mwah... brakke implementatie van SCMS, brakke MP3 kloon (Fraunhofer patent omzeilen!), vage lineaire registratie van de digitale data op de tape (hoewel het erg ingenieus was, dat dan weer wel), concurrent van de evenzo vage Minidisc... Voor mijn eigen digitale consumptie heb ik voldoende aan de huidige formaten en m'n geliefde Sansa Clip+ spelertjes. M'n analoge FC870 is overigens gewoon aangesloten en volledig functioneel. HX-Pro heeft-ie niet, wel instelbare bias. En drie koppen.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 22:31 - 04 jul 2019 22:41 #78367 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Over cassette decks gesproken.

Wel jammer dat destijds de Phillips DCC recorders zijn geflopt. (wereldwijd dan als standaard)


Vind ik ook Cees.
Digitaal opnemen/afspelen en je kon er je oude normale cassettes op afspelen.

@ Huub.
Een AIWA walk man met autoreverse heb ik vroeger gehad toen ik in opleiding bij defensie was.
Degelijk en compact ding met prima geluid.
Ik kijk daar nog wel eens naar uit.
jeugdsentiment. :lol:

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 jul 2019 22:41 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 22:26 - 04 jul 2019 22:53 #78366 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over cassette decks gesproken.
Ja Aiwa was ook altijd een zeeer goed merk
dat was ook altijd bekent dat mooie geluid
ik heb er nog een walk man van met autoreverse
hij is ook nog prima ..en ik heb een sony walkman
ik heb een met de nacamichi eigenlijk nog nooit opgenomen
hij werkt prima verders drie motoren harden koppen div filters
ik heb de recorders destijds gekregen van een stop gezetten
casseten opnamen firma uit wormer .. ik had daar een radio gekocht .
huub
Laatst bewerkt 04 jul 2019 22:53 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 22:15 #78365 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Over cassette decks gesproken.
Wel jammer dat destijds de Phillips DCC recorders zijn geflopt. (wereldwijd dan als standaard)

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 22:12 #78364 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Over cassette decks gesproken.
@Huub,
Heb ook zoiets gelezen: www.hifi.nl/artikel/26579/Toshiba-komt-m...-cassettespeler.html

Mijn cassetedeck heeft HX-Pro Bias systeem een vinding van B&O en gelicenseerd aan Aiwa.
een absolute aanrader in geluidskwaliteit. wat dat betreft kan Nakamischi daar bij in de hoek gaan staan.
(foto van het net)

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 jul 2019 22:10 #78363 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Over cassette decks gesproken.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena