- Berichten: 3849
Radio's van 1970 tot heden
Over cassette decks gesproken.
05 jul 2019 07:26 #78370
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Over cassettedecks gesproken
Mwah... brakke implementatie van SCMS, brakke MP3 kloon (Fraunhofer patent omzeilen!), vage lineaire registratie van de digitale data op de tape (hoewel het erg ingenieus was, dat dan weer wel), concurrent van de evenzo vage Minidisc... Voor mijn eigen digitale consumptie heb ik voldoende aan de huidige formaten en m'n geliefde Sansa Clip+ spelertjes. M'n analoge FC870 is overigens gewoon aangesloten en volledig functioneel. HX-Pro heeft-ie niet, wel instelbare bias. En drie koppen.Cees PA1DBA schreef : Wel jammer dat destijds de Phillips DCC recorders zijn geflopt. (wereldwijd dan als standaard)
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 jul 2019 22:31 - 04 jul 2019 22:41 #78367
door Bert Kn
Vind ik ook Cees.
Digitaal opnemen/afspelen en je kon er je oude normale cassettes op afspelen.
@ Huub.
Een AIWA walk man met autoreverse heb ik vroeger gehad toen ik in opleiding bij defensie was.
Degelijk en compact ding met prima geluid.
Ik kijk daar nog wel eens naar uit.
jeugdsentiment. :lol:
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Over cassette decks gesproken.
Wel jammer dat destijds de Phillips DCC recorders zijn geflopt. (wereldwijd dan als standaard)
Vind ik ook Cees.
Digitaal opnemen/afspelen en je kon er je oude normale cassettes op afspelen.
@ Huub.
Een AIWA walk man met autoreverse heb ik vroeger gehad toen ik in opleiding bij defensie was.
Degelijk en compact ding met prima geluid.
Ik kijk daar nog wel eens naar uit.
jeugdsentiment. :lol:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 jul 2019 22:41 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 jul 2019 22:26 - 04 jul 2019 22:53 #78366
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Over cassette decks gesproken.
Ja Aiwa was ook altijd een zeeer goed merk
dat was ook altijd bekent dat mooie geluid
ik heb er nog een walk man van met autoreverse
hij is ook nog prima ..en ik heb een sony walkman
ik heb een met de nacamichi eigenlijk nog nooit opgenomen
hij werkt prima verders drie motoren harden koppen div filters
ik heb de recorders destijds gekregen van een stop gezetten
casseten opnamen firma uit wormer .. ik had daar een radio gekocht .
huub
dat was ook altijd bekent dat mooie geluid
ik heb er nog een walk man van met autoreverse
hij is ook nog prima ..en ik heb een sony walkman
ik heb een met de nacamichi eigenlijk nog nooit opgenomen
hij werkt prima verders drie motoren harden koppen div filters
ik heb de recorders destijds gekregen van een stop gezetten
casseten opnamen firma uit wormer .. ik had daar een radio gekocht .
huub
Laatst bewerkt 04 jul 2019 22:53 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
04 jul 2019 22:15 #78365
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Over cassette decks gesproken.
Wel jammer dat destijds de Phillips DCC recorders zijn geflopt. (wereldwijd dan als standaard)
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
04 jul 2019 22:12 #78364
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Over cassette decks gesproken.
@Huub,
Heb ook zoiets gelezen: www.hifi.nl/artikel/26579/Toshiba-komt-m...-cassettespeler.html
Mijn cassetedeck heeft HX-Pro Bias systeem een vinding van B&O en gelicenseerd aan Aiwa.
een absolute aanrader in geluidskwaliteit. wat dat betreft kan Nakamischi daar bij in de hoek gaan staan.
(foto van het net)
Heb ook zoiets gelezen: www.hifi.nl/artikel/26579/Toshiba-komt-m...-cassettespeler.html
Mijn cassetedeck heeft HX-Pro Bias systeem een vinding van B&O en gelicenseerd aan Aiwa.
een absolute aanrader in geluidskwaliteit. wat dat betreft kan Nakamischi daar bij in de hoek gaan staan.
(foto van het net)
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 jul 2019 22:10 #78363
door Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.