Radio's van 1970 tot heden
Platenspeler AG 1003 probleempje
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
14 okt 2018 11:57 #73622
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Platenspeler AG 1003 probleempje
Bedankt voor uw antwoord.
Het tussenwiel is nieuw en soepel.
De plateau zou ik nogmaals vetvrij kunnen maken . Ik heb deze al een paar keer gedemonteerd en zou wel eens terug vettig kunnen zijn.
De opmerking van de 78T had ik zelf ook bedacht en daarom heb ik heb laten draaien en werken op 78T met het idee om alle oliën en vetten goed te verspreiden.
François
Het tussenwiel is nieuw en soepel.
De plateau zou ik nogmaals vetvrij kunnen maken . Ik heb deze al een paar keer gedemonteerd en zou wel eens terug vettig kunnen zijn.
De opmerking van de 78T had ik zelf ook bedacht en daarom heb ik heb laten draaien en werken op 78T met het idee om alle oliën en vetten goed te verspreiden.
François
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14 okt 2018 11:16 - 14 okt 2018 11:21 #73620
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Platenspeler AG 1003 probleempje
Heb je het tussenwieltje bekeken?
Is die niet hard aan de rand geworden?
En loopt deze ook soepel?
Verder moet de motor poelie en het plateau aan de aandrijf oppervlak ook goed vetvrij zijn.
Bij 78T is de snelheid al dusdanig hoog dat door vliegwielwerking het plateau het wisselmechaniek wel meesleurt.
Groet Frank
Is die niet hard aan de rand geworden?
En loopt deze ook soepel?
Verder moet de motor poelie en het plateau aan de aandrijf oppervlak ook goed vetvrij zijn.
Bij 78T is de snelheid al dusdanig hoog dat door vliegwielwerking het plateau het wisselmechaniek wel meesleurt.
Groet Frank
Laatst bewerkt 14 okt 2018 11:21 door Franc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
14 okt 2018 10:27 - 14 okt 2018 10:28 #73619
door Francois129
Platenspeler AG 1003 probleempje werd gestart door Francois129
Hallo,
Ik heb recent een FX552/90AD gekregen met een defecte radio en een AG1003 platenspeler.
De radio is hersteld. De volume potmeter was defect, deze vervangen door eentje uit een donorchassis. Ook nog een aantal verlopen weerstanden en de koppelcondensatoren vervangen en de radio was klaar voor inbouw.
De platenspeler kwam toen aan de beurt.
Alle hard geworden vet vervangen en de mechaniek gesmeerd met de vetten en oliën zoals in de handleiding aangegeven is. Het aandrijfwieltje is ook vervangen.
Als ik nu een aantal 78t platen werkt de wisselaar perfect.
Ga ik naar 33t en leg ik een tweetal LP’s op dan zie ik duidelijk de draaischijf vertragen als de arm van de plaat terug naar de “nul” stand gaat om de volgende plaat te laten vallen, idem bij de laatste plaat uiteraard.
Ik heb alle draaipunten nogmaals nagekeken en alles loopt echt soepel.
Waarschijnlijk zie ik toch iets over het hoofd of is deze waarneming normaal?
Wie kan miij helpen?
François
Ik heb recent een FX552/90AD gekregen met een defecte radio en een AG1003 platenspeler.
De radio is hersteld. De volume potmeter was defect, deze vervangen door eentje uit een donorchassis. Ook nog een aantal verlopen weerstanden en de koppelcondensatoren vervangen en de radio was klaar voor inbouw.
De platenspeler kwam toen aan de beurt.
Alle hard geworden vet vervangen en de mechaniek gesmeerd met de vetten en oliën zoals in de handleiding aangegeven is. Het aandrijfwieltje is ook vervangen.
Als ik nu een aantal 78t platen werkt de wisselaar perfect.
Ga ik naar 33t en leg ik een tweetal LP’s op dan zie ik duidelijk de draaischijf vertragen als de arm van de plaat terug naar de “nul” stand gaat om de volgende plaat te laten vallen, idem bij de laatste plaat uiteraard.
Ik heb alle draaipunten nogmaals nagekeken en alles loopt echt soepel.
Waarschijnlijk zie ik toch iets over het hoofd of is deze waarneming normaal?
Wie kan miij helpen?
François
Laatst bewerkt 14 okt 2018 10:28 door Francois129.