Radio's van 1970 tot heden
Nog een MBLE versterker vraag ivm oscilleren
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
Minder
Meer
04 apr 2018 19:27 #71898
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Nog een MBLE versterker vraag ivm oscilleren
Soundman,
Ik heb in een antwoord op NFOR geschreven dat ik maandag tijd kon vrijmaken om verder te doen. Dit heb ik gedaan en het resultaat op beide fora geplaatst.
Dit verhaal eindigt dan ook voor mij.
Nogmaals bedankt voor elke inbreng.
François
Ik heb in een antwoord op NFOR geschreven dat ik maandag tijd kon vrijmaken om verder te doen. Dit heb ik gedaan en het resultaat op beide fora geplaatst.
Dit verhaal eindigt dan ook voor mij.
Nogmaals bedankt voor elke inbreng.
François
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 apr 2018 10:20 #71889
door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Nog een MBLE versterker vraag ivm oscilleren
François,
onafhankelijk van dit forum heb ik op het NFOR het mogelijke probleem 25 minuten later aangekaart.
Dat je met die info weinig gedaan heb,t dat kun je mij niet verwijten. Als dank kreeg ik alleen commentaar op mijn bijdrage, waarna een hele polemiek ontstond. Dat mag ook wel even onder de aandacht gebracht worden.
onafhankelijk van dit forum heb ik op het NFOR het mogelijke probleem 25 minuten later aangekaart.
Dat je met die info weinig gedaan heb,t dat kun je mij niet verwijten. Als dank kreeg ik alleen commentaar op mijn bijdrage, waarna een hele polemiek ontstond. Dat mag ook wel even onder de aandacht gebracht worden.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
02 apr 2018 19:16 - 02 apr 2018 19:16 #71844
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Nog een MBLE versterker vraag ivm oscilleren
Bert V,
Jij was de eerste met de juiste oplossing en dit zonder de extra commentaren zoals op het ander forum.
Dit mag ook eens gezegd worden.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
François
Jij was de eerste met de juiste oplossing en dit zonder de extra commentaren zoals op het ander forum.
Dit mag ook eens gezegd worden.
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
François
Laatst bewerkt 02 apr 2018 19:16 door Francois129.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
02 apr 2018 16:08 - 02 apr 2018 16:28 #71838
door Francois129
Ach Bert,
Ik probeer me niet te ergeren maar ik kon ook niet nalaten om mezelf te verdedigen.
In zo een draad kan je uiteraard niet alles gaan vertellen; Er staat ook nergens in op welke temperatuur mijn soldeerbout staat en welke kleur van kousen ik aan had.
.
Er zijn bijdrage geweest die niet “to the point” waren.
Dat vind ik vooral spijtig
Op dit forum heb ik steeds een goed gevoel.
François
Ik probeer me niet te ergeren maar ik kon ook niet nalaten om mezelf te verdedigen.
In zo een draad kan je uiteraard niet alles gaan vertellen; Er staat ook nergens in op welke temperatuur mijn soldeerbout staat en welke kleur van kousen ik aan had.

Er zijn bijdrage geweest die niet “to the point” waren.
Dat vind ik vooral spijtig
Op dit forum heb ik steeds een goed gevoel.
François
Laatst bewerkt 02 apr 2018 16:28 door Francois129.
02 apr 2018 15:56 - 02 apr 2018 15:57 #71837
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nog een MBLE versterker vraag ivm oscilleren
François :thumbsup:
Dat heb ik daar meegekregen en mezelf over geërgerd.
En deze keer kon ik niet nalaten daar wat over te zeggen.
Ik heb tevens de vraag op het andere forum gesteld en daar is weer eens een polemiek ontstaan over hoe moet je beginnen met een reparatie en vervang je bij twijfel wel extra onderdelen, enz.
Dat heb ik daar meegekregen en mezelf over geërgerd.
En deze keer kon ik niet nalaten daar wat over te zeggen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 02 apr 2018 15:57 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
02 apr 2018 15:43 - 02 apr 2018 15:50 #71836
door Francois129
Beste mensen,
Ik had beloofd om terug te komen als nieuws had.
De secundaire van de UGT’s en de connectoren van de luidsprekers waren allemaal afgekoppeld en de draden waren allemaal aan extra schakelaars gesoldeerd.
Ik ben dan op zoek gegaan naar de bouwbeschrijving en heb de uitgangen volgens het bedradingsschema in orde gebracht.
De seleniumcel was doorgebrand en een voeding elco was hiervan de oorzaak.
Ik ben nog aan het wachten op een goede cel.
Ondertussen wordt de voeding verzorgd door een 1N4007 brug met serieweerstand.
Ik heb tevens de vraag op het andere forum gesteld en daar is weer eens een polemiek ontstaan over hoe moet je beginnen met een reparatie en vervang je bij twijfel wel extra onderdelen, enz.
John Hupse’s opmerking over B300C250 bruggelijkrichter ivm het al dan niet krap zijn wil ik wel geloven maar bij een voedingsspanning van 220V krijgt hij 300V,. Als ik nu rechtstreeks de netspanning (240V) neem wordt dit een 325V.
Kan deze cel dit dan nog aan?
Nu het probleem van het oscilleren of motorboten of ... .
Zoals gesuggereerd werd door een aantal mensen heb ik deze namiddag de 15 Ohm aansluiting met de massa-aansluiting verwisseld, dus tegenovergesteld dan op het bedradingschema staat, en de fout is verdwenen.
Meer nog, de versterker is nu muisstil!
Zo, probleem opgelost en iedereen bedankt voor het meedenken.
Als jullie extra info hebben over de seleniumcel hoor ik het graag.
François
Ik had beloofd om terug te komen als nieuws had.
De secundaire van de UGT’s en de connectoren van de luidsprekers waren allemaal afgekoppeld en de draden waren allemaal aan extra schakelaars gesoldeerd.
Ik ben dan op zoek gegaan naar de bouwbeschrijving en heb de uitgangen volgens het bedradingsschema in orde gebracht.
De seleniumcel was doorgebrand en een voeding elco was hiervan de oorzaak.
Ik ben nog aan het wachten op een goede cel.
Ondertussen wordt de voeding verzorgd door een 1N4007 brug met serieweerstand.
John Hupse’s opmerking over B300C250 bruggelijkrichter ivm het al dan niet krap zijn wil ik wel geloven maar bij een voedingsspanning van 220V krijgt hij 300V,. Als ik nu rechtstreeks de netspanning (240V) neem wordt dit een 325V.
Kan deze cel dit dan nog aan?
Nu het probleem van het oscilleren of motorboten of ... .
Zoals gesuggereerd werd door een aantal mensen heb ik deze namiddag de 15 Ohm aansluiting met de massa-aansluiting verwisseld, dus tegenovergesteld dan op het bedradingschema staat, en de fout is verdwenen.
Meer nog, de versterker is nu muisstil!
Zo, probleem opgelost en iedereen bedankt voor het meedenken.
Als jullie extra info hebben over de seleniumcel hoor ik het graag.
François
Laatst bewerkt 02 apr 2018 15:50 door Francois129.