Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Lumophon intermezzo 2

Meer
25 jun 2016 10:15 #61286 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Lumophon intermezzo 2
Ja ik mag goede meubels ook wel
Maar de staan plek zal men hebben in huis .
Dat is het probleem ..
en ik vind men moet er ook op goede afstand kunnen voor zitten
Omede het geluid ook niet zo op oor hoogten komt
Het gaat betrekelijk laag bij de grond . een radio staat op oor hoogten
Dat is prettiger om te beluisteren ..
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jun 2016 01:49 #61277 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Lumophon intermezzo 2
@ Bert,
Ja, de speakers er uit halen. Daar vond je dan wel weer iemand voor.
F10,- brachten die dan op. Het hele meubel, niets.
Jaren terug heb ik zo'n meubel van het grof vuil naar huis gebracht.
Het heeft de hele zomer lang in de tuin gespeeld.
Daarna heb ik het weer terug gebracht, waar ik het vandaan had gehaald.
Inmiddels is er een hele generatie gekomen, die daar nu wel wat mee heeft.
Nadeel is dat zulke dingen veel ruimte in beslag nemen.
Daarom vinden de meeste mensen een klein U'tje veel leuker.
Zelfs de vrouw des huizes word op zo'n klein schattig ding verlieft.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 jun 2016 01:18 #61266 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Lumophon intermezzo 2
Meubels komen steeds meer in trek.
Dit soort meubels kon je voorheen nog niet aan de straatstenen kwijt, zelfs op gratis af te halen werd niet gereageerd.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 jun 2016 02:05 #61252 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Lumophon intermezzo 2
Dat was het betere chassis, minder vermogen met de AC 187 AC188 complementaire eindtrap,
maar heel weinig service gevoelig.
Zener diode elco in de voeding en snaar touwtje.
Snaar touwtje zat er binnen 10 minuten weer nieuw om, als het chassis al uitgebouwd
in de werkplaats kwam.. Uit bouwen was ook binnen een wip gebeurd.
Mooie geld verdiener voor mijn werk gever, rekening was zo maar F50,-.
Van zulke reparaties, lustte hij wel pap van.
Met die draaiknoppen nooit problemen.
Die latere chassis met AC 162 AC163 in de eindtrap met die gammele plastic schuif potmeters....
Altijd stuk. Meestal afgebroken en kraken. Echt een ramp! Bagger!
Zat dan ook meer werk aan.
Dat chassis had wel een groter vermogen.
De Philips meubels met het chassis met 3 voorkeur toetsen was een stuk beter.
Elco in de voeding lekte wel eens. Verder een goed betrouwbaar chassis, ook met
AC162 AC163 torren in de eindtrap. En zat ook in mooie fraaie kasten.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jun 2016 23:00 #61249 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Lumophon intermezzo 2
Ziet er toch wel uit als een standaard Grundig meubel.
Dit chassis is zeker niet slecht.
Ik heb er diverse gerepareerd.
Een veel voorkomende kwaal was de defecte zener, die als een moertje op een koelblokje was gemonteerd.
Verder deden de ATES eind torren altijd moeilijk door een futloze weergave.
Zo te zien zitten er bij jou geen ATES torren in maar Siemens of Telefunken.
Ook opvallend de rode Hermann gelijkrichter die ik nergens anders heb gezien.

Groet Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 jun 2016 22:31 - 23 jun 2016 06:21 #61248 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Lumophon intermezzo 2
Een meubel met buien? Zal wel een natte boel worden.

Maar ziet er netjes uit Henk.

Groeten,
Peter

EDIT ; aangepast :)

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 23 jun 2016 06:21 door admin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena