- Berichten: 2894
Radio's van 1970 tot heden
Amroh Verdi basreflex aansluitingen
16 sep 2014 13:22 #46614
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Amroh Verdi basreflex aansluitingen
Het kan inderdaad zoals Huub zegt, er zijn ook uitvoeringen zonder wisselfilter geweest, die zijn inderdaad met de Peerless E100C FM uitgerust. Ze zijn berekend op max. 8 Watt, maar dat hoeft geen probleem te zijn.
De uitvoering met wisselfilter heeft geen dubbelconus luidspreker.
Het ontbreken van het filter hoeft geen probleem te zijn, het is een 6 dB. filter met een scheidingsfrequentie van ongeveer 1000 Hz en berekend voor 3 - 5 Ohm.
De combinatie van breedstraler en basreflexkast geeft wel een aanmerkend beter geluid dan de Verdi alleen.
Controleer wel of in de breedstraler de originele luidspreker bezit, daar zit ook een Peerless in.
Groeten,
Peter
De uitvoering met wisselfilter heeft geen dubbelconus luidspreker.
Het ontbreken van het filter hoeft geen probleem te zijn, het is een 6 dB. filter met een scheidingsfrequentie van ongeveer 1000 Hz en berekend voor 3 - 5 Ohm.
De combinatie van breedstraler en basreflexkast geeft wel een aanmerkend beter geluid dan de Verdi alleen.
Controleer wel of in de breedstraler de originele luidspreker bezit, daar zit ook een Peerless in.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 sep 2014 12:38 - 16 sep 2014 12:42 #46612
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Amroh Verdi basreflex aansluitingen
Je kan die peerles ook gewoon zoo aansluiten
Het zal wel een .E.100 C zijn kan ook nog FM
Achter staan dan is het een dubbel conus . 3,2 ohm
8.watt spieker op zich geen slechte luidspreker
een vlakke luidspreker met wat minder basse
Maar toch wel voldoene in die grote kast
deze kasten waren met tee soorten luidsprekers verkrijg baar
Peerles .of Golden Warfdale dubbel conus.16. ohm 10 watt .
Huub
Het zal wel een .E.100 C zijn kan ook nog FM
Achter staan dan is het een dubbel conus . 3,2 ohm
8.watt spieker op zich geen slechte luidspreker
een vlakke luidspreker met wat minder basse
Maar toch wel voldoene in die grote kast
deze kasten waren met tee soorten luidsprekers verkrijg baar
Peerles .of Golden Warfdale dubbel conus.16. ohm 10 watt .
Huub
Laatst bewerkt 16 sep 2014 12:42 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 sep 2014 11:49 #46611
door Martin
Beantwoord door Martin in topic Amroh Verdi basreflex aansluitingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 sep 2014 11:26 - 16 sep 2014 11:37 #46610
door bert61
Beantwoord door bert61 in topic Amroh Verdi basreflex aansluitingen
Aha Weer een Nieuwe Puzzel 
die box wordt steeds leuker
ben benieuwd of er wel een luidspreker inzit
Ja een Knots van een Peerless Luidspreker
Maar het Filter is er af geschroefd boos
die box wordt steeds leuker
ben benieuwd of er wel een luidspreker inzit
Ja een Knots van een Peerless Luidspreker
Maar het Filter is er af geschroefd boos
Laatst bewerkt 16 sep 2014 11:37 door bert61.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 sep 2014 10:13 #46609
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Amroh Verdi basreflex aansluitingen
Die schakelaar hoort er niet op thuis. Had ik vroeger op mijn brommer zitten 
Misschien moet je maar eens uittekenen hoe het allemaal geschakeld zit.
Zit er wel een filter in de voet van de kast? Een bruin metalen doosje in de vorm van een transformator met drie soldeerlippen aan één kant.
Groeten,
Peter
Misschien moet je maar eens uittekenen hoe het allemaal geschakeld zit.
Zit er wel een filter in de voet van de kast? Een bruin metalen doosje in de vorm van een transformator met drie soldeerlippen aan één kant.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16 sep 2014 06:56 #46602
door bert61
Beantwoord door bert61 in topic Amroh Verdi basreflex aansluitingen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.