Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Noise Harvester

Meer
27 mrt 2014 11:50 #42109 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Noise Harvester
De enige juiste test voor dit soort dingen bestaat uit openschroeven en schema optekenen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 mrt 2014 01:24 #42106 door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Noise Harvester
Grof schandaal dat er nog de moeite genomen wordt ding te testen.

Tja iets verzinnen dat er op HF signaal door energie opslag een lampje kan gaan branden, ok
die test dan gelukt.Maar welke bandbreedte en tot welke niveaus ,allemaal duister.
En dat het filteren op dit niveau zin heeft???

Kan met mijn technische opleiding en kennis geen zinnig antwoord bedenken dat dat zin heeft
te plaatsen voor hifi handel dat dat beter geluid gaat geven.
Al die zogenaamde betweters weten dus feitelijk totaal niet hoe een voeding van een hifi of what ever
in elkaar steekt, het zal ieder geval een worst wezen aan de AC kant wat daar staat.
Een 40k of 400M freq van wat microwats, wil diegene dan opstaan die het aandurft te melden wat dat
na een trafo nog over blijft, cq na gelijkrichting, afvlakking en stabilisatie?

Jammer van die sukkels die er in trappen.

Evt argument voor netstabilisators is bv het ploppen bij inschakelen grote motoren en ander dergelijk
spul wat echt een dip veroorzaakt in Net wat natuurlijk wel vervelend kan doorklinken.
Mogelijk nog moeders defecte vonkende stofzuiger of buurman zijn kapotte boormachine.
.
Weet nu wel dat de witte zeker niet werkt
Hoor toch luid en duidelijk verschrikkelijke NOISE

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mrt 2014 21:39 #42105 door Ben
Beantwoord door Ben in topic Noise Harvester
Je zou het met een groen lampje ook nog kunnen verkopen als 'groene stroom detector'. In een slof inbouwen? kan een plofslof worden. bigfun Groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mrt 2014 21:17 #42104 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Noise Harvester
Ik ben nog verder aan het graven geweest en er zijn zelfs testen van. In een Duits blad worden er verschillende van dat soort filters getest en er wordt geclaimd dat ze werken ook.

In feite is het niet meer dan een flinke condensator over het lichtnet, tot 0,47 uF aan toe en twee condensatoren tussen de aarde en de nul resp. fase. Hetzelfde wat ongeveer in een echt netfilter zit. Alleen de spoelen en de tweede sectie ontbreken.
In de test staat dat het voordeel van dit filter t.o.v. een "echt" filter is dat er geen spanningsval ontstaat over het filter. Men is echter wel zo eerlijk te vermelden dat een seriefilter effectiever is.
Het neonlampje wordt simpel aangestuurd door de storing uit het net te filteren en daardoor het lampje te laten knipperen. Daar de zaak parallel aan het net staat wil dus niet zeggen dat de storing compleet verdwenen is. Het is dus niet zo dat de storing in het lampje verdwenen is.

Ik denk dat je hetzelfde effect krijgt als je domweg de condensatoren in de spanningsslof monteert.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mrt 2014 10:46 #42099 door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Noise Harvester
bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun

Das een goeie Peter :smilythumb:

Groeten Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mrt 2014 20:52 #42090 door peter1952
Noise Harvester werd gestart door peter1952
Dit kwam ik tegen op Marktplaats: www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/bu...0c1b&previousPage=lr

Kun je tenminste nog iets nuttigs doen met de ruis die op het lichtnet zit.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena