Radio's van 1970 tot heden
Wie weet meer van dit transistorradiootje?
10 okt 2011 09:56 #10339
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Wie weet meer van dit transistorradiootje?
Haha ja dat ook, maar kijk eens naar de vorm van de afstemknop enz. Het is hem net niet, maar van een paar meter afstand... Mogelijk was dat ook de bedoeling, om de verkoopcijfers wat op te krikken destijds. Ervan uitgaande dat het een of ander goedkoop ding was en niet stiekum een Philips.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 okt 2011 19:14 #10327
door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Re: Wie weet meer van dit transistorradiootje?
Hallo!
@ Maarten; Die Fanfare he? Hij heeft in de verte wel overeenkomsten met een PHILIPS.
Er zit namelijk ook een volumeknop, luidspreker, afstemschaal op :lachuh:
@ Klaas; Ik heb een leuk aantal transistorradiootjes.
Meestal vroege plasticsoorten(en hun onhebbelijkheden...), maar ook een paar bakkelieten transistorradiootjes! Ze zijn er inderdaad.....:woohoo:
En ja, ik heb op dit moment nog een paar leuke vroege radiootjes in de verkoop.........
Vriendelijke groeten, TT.
@ Maarten; Die Fanfare he? Hij heeft in de verte wel overeenkomsten met een PHILIPS.
Er zit namelijk ook een volumeknop, luidspreker, afstemschaal op :lachuh:
@ Klaas; Ik heb een leuk aantal transistorradiootjes.
En ja, ik heb op dit moment nog een paar leuke vroege radiootjes in de verkoop.........
09 okt 2011 17:12 #10324
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Wie weet meer van dit transistorradiootje?
Mooi spul zeg!
Allemaal van plastic, of ook nog bakeliet?
De Fanfare is een erg mooi oogstrelend toestel! Hoeveel transistor radiootjes heb je eigenlijk, en staan ze ook in een vitrine kast?: prima : : prima :
Je woont toch dicht bij LWD? Heb je ook iets leuks in de aanbieding misschien?
Allemaal van plastic, of ook nog bakeliet?
De Fanfare is een erg mooi oogstrelend toestel! Hoeveel transistor radiootjes heb je eigenlijk, en staan ze ook in een vitrine kast?: prima : : prima :
Je woont toch dicht bij LWD? Heb je ook iets leuks in de aanbieding misschien?
09 okt 2011 11:13 #10318
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Wie weet meer van dit transistorradiootje?
Die fanfare doet wel wat denken aan een aantal Philipsmodellen maar toch ook weer net niet.
- TransistorTube
- [TransistorTube]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
09 okt 2011 10:59 - 09 okt 2011 11:02 #10316
door TransistorTube
Beantwoord door TransistorTube in topic Re: Wie weet meer van dit transistorradiootje?
Hallo Klaas,
Helemaal met je eens! En ik durf zelfs te stellen dat het roze "Holiday" radiootje op dit moment in Nederland zeldzamer is dan een vooroorlogs PHILIPS "Paasei"......
Wie denkt van niet:: FYI : Presenteer mij maar es bewijs!
Gelukkig is er internationaal al zo'n 20 jaar erkenning voor de vroege transistorradio's.
Qua design en gebruikte technieken
En gelukkig voor mij werden dit soort radiootjes vaak nog als weggooi-artikel gezien, zodat ik veel leuks op de kop heb weten te tikken:) ....
Zoals gezegd, We lopen hier wat achter....
Veel plezier van de Graetz, en ik denk dat je al van je bewering terug bent gekomen dat het geluid meestal wat fragiel klinkt uit een draagbare radio...
Dat is tegenwoordig alleen zo met die :sick: Chinese :sick: gekloonde zooi.....
D,r komt tegenwoordig weinig meer dan :oops: goedkope electronische ellende :sick: uit dat land!
Ik hoop dat we hier eens wat vaker leuke vintage transistors voorbij zien komen.
Ik geef alvast een voorzetje......

(P.s, Toshiba 1959, Fanfare-paris 1957, NEC 1957......, over leuke modelletjes gesproken!)
Helemaal met je eens! En ik durf zelfs te stellen dat het roze "Holiday" radiootje op dit moment in Nederland zeldzamer is dan een vooroorlogs PHILIPS "Paasei"......
Wie denkt van niet:: FYI : Presenteer mij maar es bewijs!
Gelukkig is er internationaal al zo'n 20 jaar erkenning voor de vroege transistorradio's.
Qua design en gebruikte technieken
En gelukkig voor mij werden dit soort radiootjes vaak nog als weggooi-artikel gezien, zodat ik veel leuks op de kop heb weten te tikken:) ....
Zoals gezegd, We lopen hier wat achter....
Veel plezier van de Graetz, en ik denk dat je al van je bewering terug bent gekomen dat het geluid meestal wat fragiel klinkt uit een draagbare radio...
Dat is tegenwoordig alleen zo met die :sick: Chinese :sick: gekloonde zooi.....
D,r komt tegenwoordig weinig meer dan :oops: goedkope electronische ellende :sick: uit dat land!
Ik hoop dat we hier eens wat vaker leuke vintage transistors voorbij zien komen.
Ik geef alvast een voorzetje......
(P.s, Toshiba 1959, Fanfare-paris 1957, NEC 1957......, over leuke modelletjes gesproken!)
Laatst bewerkt 09 okt 2011 11:02 door TransistorTube.
08 okt 2011 22:42 #10308
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Wie weet meer van dit transistorradiootje?
Leuk dat er meer en meer transistor radio's worden besproken op dit "ruimdenkende" en allervriendelijkste forum. Ikzelf ben ook van mening dat een vroege "zakradio" uit 1958 net zo interessant kan zijn als een 1001 ineendozijn plank uit 1947... Vergeet niet, dat de oudste torren radio's al 55 jaar oud zijn, en er ook heel leuk uit kunnen zien. Nog steeds wordt veel van dit spul weggegooid, als rotzooi, en blijft er steeds minder over voor de toekomstige verzamelaars.
Bedankt voor de leuke bijdrage, TT.
Ik hoop dat meerdere liefhebbers gegrepen worden door het "Transita" virus.
Klaas.:smilythumb:
Bedankt voor de leuke bijdrage, TT.
Ik hoop dat meerdere liefhebbers gegrepen worden door het "Transita" virus.
Klaas.:smilythumb: