Radio's van 1950 tot 1970
Nieuw slachtoffer/oefenproject
03 aug 2011 06:10 #7526
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Re: Nieuw slachtoffer/oefenproject
Klopt Henk, 5 aansluitingen 2 boven en 3 beneden
Als ik er vandaag aan toe kom zal ik hem er weer uithalen en controleren
Als ik er vandaag aan toe kom zal ik hem er weer uithalen en controleren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
02 aug 2011 18:40 #7506
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Nieuw slachtoffer/oefenproject
Lee, ik heb het schema even niet bij de hand, maar het was er toch 1 met 5 aansluitingen t.w; 100-100-800K
Haal dat ding er maar uit en meet even met een analoge Uni meter of de buiten polen 1 Meg zijn en dat buitenste polen met de loper of dat mooi verloopt, wel logaritmisch. Verder meten vanaf de loper naar de loudness aansluitingen, welke waardes krijg je en loopt je meter soepel. Is soms moeilijk te bepalen wanneer deze inkomt, eventueel een 2e UNI. meter.
Verder zijn deze dingen altijd een probleem. Ga morgen kijken of ik er nog 1 voor je heb.
Haal dat ding er maar uit en meet even met een analoge Uni meter of de buiten polen 1 Meg zijn en dat buitenste polen met de loper of dat mooi verloopt, wel logaritmisch. Verder meten vanaf de loper naar de loudness aansluitingen, welke waardes krijg je en loopt je meter soepel. Is soms moeilijk te bepalen wanneer deze inkomt, eventueel een 2e UNI. meter.
Verder zijn deze dingen altijd een probleem. Ga morgen kijken of ik er nog 1 voor je heb.
02 aug 2011 17:53 #7500
door Lee
Het is mij een raadsel, voordat ik de volumeregelaar gedemonteerd heb speelde de radio op halve kracht qua volume
De potmeter gedemonteerd, schoongemaakt en teruggeplaatst, nu heeeel ver weg nog wat geluid
Verkeerd aangesloten?? ik heb voor de demontage foto`s gemaakt dus dat kan bijna niet
Op het schema kan ik de bedrading niet goed volgen, kan iemand mij dit duidelijk maken?
en heeft iemand misschien een vervanger voor de potmeter?
De potmeter gedemonteerd, schoongemaakt en teruggeplaatst, nu heeeel ver weg nog wat geluid
Verkeerd aangesloten?? ik heb voor de demontage foto`s gemaakt dus dat kan bijna niet
Op het schema kan ik de bedrading niet goed volgen, kan iemand mij dit duidelijk maken?
en heeft iemand misschien een vervanger voor de potmeter?
Minder
Meer
02 aug 2011 13:05 #7491
door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Re: Nieuw slachtoffer/oefenproject
Lee
Neem voor de bekleding eens contact op met Johan v.d. Heuvel die heeft misschien nog een stuk liggen.
Als ik me niet vergis kwam de bekleding voor de b6x62a daar ook vandaan.
De b6x62a set is nu incl bekleding besproken maar mocht dat niet door gaan wil ik je ook wel de bekleding verkopen.
Maar het is niet de orginele , maar wel een mooie vervanger.
Gr Bjorn
Neem voor de bekleding eens contact op met Johan v.d. Heuvel die heeft misschien nog een stuk liggen.
Als ik me niet vergis kwam de bekleding voor de b6x62a daar ook vandaan.
De b6x62a set is nu incl bekleding besproken maar mocht dat niet door gaan wil ik je ook wel de bekleding verkopen.
Maar het is niet de orginele , maar wel een mooie vervanger.
Gr Bjorn
02 aug 2011 12:52 #7490
door Lee
Gisteren een bestelling geplaatst bij Jukebox-revival en vanmorgen al ontvangen, de service daar is echt super !!
O.a. de schaallampjes voor dit toestel
Samen met het zenderkoord zijn die dingen dus weer geregeld en werkend
Blijft over de bekleding van de bovenkant(dus wie nog een stukje heeft liggen.......) en het volume probleem.
De kast zelf is nog bijzonder netjes en na het schoonmaken van de draai,drukknoppen en zenderschaal ziet alles er weer toonbaar uit
Het is geen zeldzame radio maar de lol van ``restaureren`` is er niet minder om
Langzamerhand dus steeds een stapje verder :lol:
O.a. de schaallampjes voor dit toestel
Samen met het zenderkoord zijn die dingen dus weer geregeld en werkend
Blijft over de bekleding van de bovenkant(dus wie nog een stukje heeft liggen.......) en het volume probleem.
De kast zelf is nog bijzonder netjes en na het schoonmaken van de draai,drukknoppen en zenderschaal ziet alles er weer toonbaar uit
Het is geen zeldzame radio maar de lol van ``restaureren`` is er niet minder om
Langzamerhand dus steeds een stapje verder :lol:
30 jul 2011 08:50 #7322
door Lee
Hoi Huub,
bedankt voor de tip maar dat had ik al geprobeerd, de beide luidsprekers (grote en kleine)
geven te weinig volume
bedankt voor de tip maar dat had ik al geprobeerd, de beide luidsprekers (grote en kleine)
geven te weinig volume