Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

FX637AV

Meer
18 jun 2011 19:21 #5744 door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Re: FX637AV
Hey,

Dit toestel vertoont veel gelijkenis met het Siera meubel dat ik enkele weken geleden gekocht heb (zie eerdere berichten).
Ik denk dat dit het schema is.

Bijlage:

Bestandsnaam: schemaradi...640A.pdf
Bestandsgrootte:720 KB

François
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jun 2011 19:15 #5743 door hennie1944
Beantwoord door hennie1944 in topic Re: FX637AV
henk, de unitran trafo hoort niet in dit toestel en ook de montage van de gelijkricht buis is niet orgineel, en klungelig uitgevoerd. al zal hij er wel mee kunnen werken. hennie1944

Handtekening

Meer
18 jun 2011 19:10 - 18 jun 2011 19:16 #5741 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: FX637AV
Hallo Henk

De trafo is niet origineel er is namelijk wel wat in huis gehouden in het toestel
Het toestel heeft geen FM in het weekend heeft men niet zoveel aan de Middengolf het is een tropen toestel
voor indonesië geweest.
Ik denk dat de mensen ook naar Radio Noordholland willen luisteren of Radio NL nederlandstalige muziek.
Dan is dit toestel wel te beperkt als je dan Alleen nog platen kan draaien.
Wil je dit toestel knap hebben moet alles vervangen worden ook voedings trafo en uitgang
wordt dan veel duurder dan €20.
Misschien leuker om een Radio toestel met een platenspeler/wisselaar daar neer te zetten op een tafeltje
of jaren 50 tv tafel. begeeft de radio het zet je een ander neer en neem je de defecte mee voor reparatie
of een mooie smalle radio meubel van philips boven in de wisselaar onder radio en daar onder een speaker
het is een suggestie en neemt minder ruimte in beslag en makkelijker in een hoekje te zetten
vaak staan er in een zaal nog een piano en een orgel.
alleen hier op dit meubel mis je de FM band

Grt René Daemen

René Daemen
Bijlagen:
Laatst bewerkt 18 jun 2011 19:16 door Rene Daemen.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
18 jun 2011 18:40 #5739 door hkruis
FX637AV werd gestart door hkruis
Heb voor 20,00 euro een FX637AV aan kunnen schaffen. Komt in het verpleeghuis te diemen te staan. Er is bij mijn broer op de afdeling iemand gekomen die voorheen 2 platenzaken heeft gehad. Heeft nog een behoorlijke collectie. Dus dit toestel ga ik in orde maken en kunnen ze in de recratiezaal ook nog eens platen luisteren met een diskjockey erbij.

Zit nog wel even wat werk aan. Is de Unitron trafo standaard in dit model door Philps toegepast, of zou deze er later ingezet zijn. Ook aan de bedrading is hier en daar geknoeid. RAdio speelt wel en de platenspeler lijkt te werken.
bijgaand een paar plaatjes, nog niet met de nieuwe camera.

Gr. henk

Gemaakt door Kunena