Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

FX637AV

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
20 jun 2011 17:57 - 20 jun 2011 18:01 #5789 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: FX637AV

Francois129 schreef : Hey,

Dit toestel vertoont veel gelijkenis met het Siera meubel dat ik enkele weken geleden gekocht heb (zie eerdere berichten).
Ik denk dat dit het schema is.

Bijlage:

Bestandsnaam: schemaradi...640A.pdf
Bestandsgrootte:720 KB

François

Ik denk het niet Francois, De BX840 heeft b.v. LG. De FX is een tropenontvanger met meerdere korte golven.

De radio speelt nog best redelijk. Het chassis gaat in het testrack na enige revisie. Wordt dan gebruikt als toongenerator en buizentester e.d. Soms is dat handiger dan de buizentester.

En ik kan af en toe naar radio soerabaya luisteren:lachuh:
Laatst bewerkt 20 jun 2011 18:01 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
20 jun 2011 17:50 #5788 door hkruis
RD, hierbij wat plaatjes van de speler. Heb de speler niet aan de 230 volt gehad maar meting aan het motorretje laat geen problemen zien, volgens mij zijn alle wielen in ordnung.

Meer
18 jun 2011 20:48 #5751 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: FX637AV
henk zie je pm

René Daemen

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
18 jun 2011 20:28 #5749 door hkruis
RD, Voor het doel is het een miskoop, maar goed hoort er ook bij. Ik zoek wel weer iets anders. Losse apparatuur op een tafeltje is niet echt een optie. Gaan sommige bewoners slopen. Ik heb er al radio's staan, vnml. B5X62A en 74 A, dat gaat prima. Beb toestemming om een meubeltje te plaatsen. Pick-up moet afsluitbaar zijn, vandaar.

Denk dat ik zoek ga naar een HX4 of iets dergelijks, was oorspronkelijk ook de bedoeling. Het nadeel daarvan is weer dat de deksel naar boven toe open gaat. Meubeltje waar iets op kan staan is ideaal.

De FX637AV ontmantel ik wel of er moet een liefhebber zijn. Is die platenspeler nog wat.

Gr. Henk

Meer
18 jun 2011 20:08 #5747 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: FX637AV
Hallo Henk
omdan nog een losse tuner bij te zetten wordt al een allegaartje en dan nog de bediening voor de oudere mensen teveel apparaten weet men niet weet welk knopje gebruikt moet worden drukknoppen tuner dan draaiknop meubel
persoonlijk als ik hem had had ik hem gesloopt voor onderdeeltjes veel te veel werk aan om hem op te knappen
trafo uitgang trafo en wat er nog meer aan verknoeit is moet natuurlijk wel haalbaar zijn
meubel zijn niet zo gewild bij verzamelaars en hebben weinig waarde .
wisslaar kan je nog los met console bij een radio gebruiken
kast moet ook gedaan worden vaak zit er geen losse aansluiting op de radio
alleen van de pickup is ingebruik bandrecorder bestond nog niet
een los radio toestel is dan makkelijker met pickup knop pu is pickup dan lg mg kg fm
dat is nog wel te behappen maar een tuner dan meubel omschakelen dan naar platenspeler raakt men van de wijs
beter om het simpel te houden .gebruiksvriendelijker voor de oudjes is toch wel belangrijk
en niet elk verpleeghuis zal blij zijn met een groot meubel
zo'n smal meubeltje die ik heb zet je makkelijker in een hoek neer dan zo'n langwerpige
meubel stuk.

Mvg René Daemen

René Daemen

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
18 jun 2011 19:38 #5746 door hkruis
Ja, dat er flink in geknoied is , was me al duidelijk. Maar dat is op te lossen.

Waar ik niet op gelet heb, is dat het toestel geen FM heeft. Stom genoeg geen moment bij stilgestaan. Daar gaan we nog eens goed over nadenken en anders zet ik de tuner A5X83A erbij, heeft die ook weer een mooie bestemming.

Gemaakt door Kunena