Radio's van 1950 tot 1970
Buizenradio's en het aansluiten van platenspelers
23 jan 2026 18:50 - 23 jan 2026 19:07 #101969
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Buizenradio's en het aansluiten van platenspelers
Philips met Philips gebruiken Past beter
Ronetten geeft meer afgiften past meer op
Zeer oude radio,s geven ook minder diepte als philips
Soms zit er een weerstandje onder de pH tafel naar massa van onder .
beter is met gebruik met gP 230 dat los te knippen meer diepte en midde warmer .
Als dat er op zit het weerstandje .470K
De Radio,s oude zonder FM daar past Ronette beter op
Huub
Ronetten geeft meer afgiften past meer op
Zeer oude radio,s geven ook minder diepte als philips
Soms zit er een weerstandje onder de pH tafel naar massa van onder .
beter is met gebruik met gP 230 dat los te knippen meer diepte en midde warmer .
Als dat er op zit het weerstandje .470K
De Radio,s oude zonder FM daar past Ronette beter op
Huub
Laatst bewerkt 23 jan 2026 19:07 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 jan 2026 16:31 #101967
door Vries008
Handtekening
Buizenradio's en het aansluiten van platenspelers werd gestart door Vries008
Ik ben in het bezit van een mooie Philips buizenradio de BX732A. Hierop aangesloten heb ik een Philips Wisselaar de AG1114 met een tonar element GP230. Met deze combinatie kan ik goed uit de voeten. Nu ben ik in het bezit gekomen van een Trio Track platenspeler 961VT met een Ronette element TO-284-OV Echter blijkt dit niet zo'n geschikte combinatie te zijn.Je draait de volumeknop een klein beetje open en het geluid knalt er uit. En het klinkt vrij dof allemaal.
Het bijzondere in mijn ogen is, dat de Triotrack prima aan te sluiten is op mijn Aristona SA3022A. Een prachtig helder geluid. Heel plezierig om naar te luisteren. Het is verwarrend want als ik de Trio track aansluit op mijn WEGA radio 310 dan kan ik wel luisteren, maar bijna geen hoge tonen. Dan moet ik de hoge tonen wat extra geven.
Nu was ik altijd in de veronderstelling, dat je elke oude platenspeler uit de jaren 50 kon aansluiten op een willekeurige oude buizen radio. Klopt die gedachtegang. Of was het zo dat de radio van hetzelfde merk moest zijn als de platenspeler. Bijvoorbeeld als van Philips. Misschien kunnen jullie e.e.a. toelichten.
Het bijzondere in mijn ogen is, dat de Triotrack prima aan te sluiten is op mijn Aristona SA3022A. Een prachtig helder geluid. Heel plezierig om naar te luisteren. Het is verwarrend want als ik de Trio track aansluit op mijn WEGA radio 310 dan kan ik wel luisteren, maar bijna geen hoge tonen. Dan moet ik de hoge tonen wat extra geven.
Nu was ik altijd in de veronderstelling, dat je elke oude platenspeler uit de jaren 50 kon aansluiten op een willekeurige oude buizen radio. Klopt die gedachtegang. Of was het zo dat de radio van hetzelfde merk moest zijn als de platenspeler. Bijvoorbeeld als van Philips. Misschien kunnen jullie e.e.a. toelichten.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.