Radio's van 1950 tot 1970
regelen zenders op de afstemschaal na nieuwe koorden etc.
27 mei 2023 23:31 #97321
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic regelen zenders op de afstemschaal na nieuwe koorden etc.
Kijk eens naar de volgende foto's, mogelijk zit daar de oplossing.
www.buizenradioclub.nl/forum/28-radios-v...schaaldraad?start=12
Groet, Ben
www.buizenradioclub.nl/forum/28-radios-v...schaaldraad?start=12
Groet, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 mei 2023 12:10 #97318
door Joh8552
Beantwoord door Joh8552 in topic regelen zenders op de afstemschaal na nieuwe koorden etc.
Prima ik wacht het af. Goede vakantie
26 mei 2023 23:24 #97315
door Ben
Beantwoord door Ben in topic regelen zenders op de afstemschaal na nieuwe koorden etc.
Ik zit momenteel in Zuid Frankrijk en kan zo niet bij mijn documentatie.
Maar weet dat Henk dit destijds heeft uitgezocht en kwam bij mijn radio van pas.
Het zit in de loop van de snaar die in de doc niet correct is getekend.
Misschien kan Henk je met zijn foto's op weg helpen.
Groet, Ben
Maar weet dat Henk dit destijds heeft uitgezocht en kwam bij mijn radio van pas.
Het zit in de loop van de snaar die in de doc niet correct is getekend.
Misschien kan Henk je met zijn foto's op weg helpen.
Groet, Ben
26 mei 2023 20:12 #97312
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic regelen zenders op de afstemschaal na nieuwe koorden etc.
Dit zou in feite niet mogelijk zijn. De zenders moeten na vervangen van het koord nog steeds op de goede plek zitten of het oude koord moet te slap geworden zijn.
De linker- en rechterkant van de schaal zijn toch niet omgewisseld? Bij ingedraaide afstemcondensator moet de wijzer op de laagste frequentie (87,5 MHz) staan.
Groeten,
Peter
De linker- en rechterkant van de schaal zijn toch niet omgewisseld? Bij ingedraaide afstemcondensator moet de wijzer op de laagste frequentie (87,5 MHz) staan.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
26 mei 2023 19:07 #97310
door Joh8552
Beantwoord door Joh8552 in topic regelen zenders op de afstemschaal na nieuwe koorden etc.
Bij mijnB8X72A/54 heb ik neuwe afstemkoorden geplaatst, wat best wel goed ging met het gebruikelijke geduld!
Echter nu weer fijn afstemmen op NPO 1 98.5 NPO 2 etc/ging allemaal prima: echter het gekke is aan de andere kant van de afsetmschaal,zeg maar de lage kant klopte het niet meer bij bv Radio 2 88.9 hier bij op de analoge zedners (die gelukkig nog steeds) worden uit gezonden via de glas vezel SKV Veendam
.Dus hoge requenties links inregelen met oa verstellen kunststof snaar wiel en fijn tuner op FM element/prima dan alle lage frequenties niet op de plek, weet iemand hoe dit kan?
Iemand enig idee?
Echter nu weer fijn afstemmen op NPO 1 98.5 NPO 2 etc/ging allemaal prima: echter het gekke is aan de andere kant van de afsetmschaal,zeg maar de lage kant klopte het niet meer bij bv Radio 2 88.9 hier bij op de analoge zedners (die gelukkig nog steeds) worden uit gezonden via de glas vezel SKV Veendam
.Dus hoge requenties links inregelen met oa verstellen kunststof snaar wiel en fijn tuner op FM element/prima dan alle lage frequenties niet op de plek, weet iemand hoe dit kan?
Iemand enig idee?