Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

regelen zenders op de afstemschaal na nieuwe koorden etc.

Meer
31 mei 2023 11:27 #97332 door Joh8552
Indrdaad zo simpel slappe veer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 mei 2023 18:21 #97331 door Ben Dijkman
Ik doe een gok.
Een te slap veertje gebruikt en/of op de verkeerde plek tussen het schaalkoord gezet..

Handtekening

Meer
30 mei 2023 14:27 #97330 door Bert Kn
En,
wat was nu de oplossing? 

Mvg.
Bert

Meer
30 mei 2023 07:00 #97327 door Joh8552
Probleem is opgelost doet het nu prima.Iedereen bedankt

Meer
29 mei 2023 12:53 - 29 mei 2023 12:54 #97323 door Jan Bus
Frequenties op de afstemschaal zijn tegenwoordig een heel gepuzzel. 88.9 mHz voor NPO 2 herken ik niet. Waar woon je en via welke zender ontvang je deze kanalen? Via eigen antenne of kabel? Classic NL is het voormalige Classic FM en alleen analoog te ontvangen via een enkele kabelmaatschappij (zolang het duurt). Of verwar je het met NPO klassiek (voorheen NPO 4).

Groet, Jan
Laatst bewerkt 29 mei 2023 12:54 door Jan Bus.

Meer
29 mei 2023 09:15 #97322 door Joh8552
Bedankt Ben.
Ik heb nog even een vraag weer over de Philips tekening:is de snaar loop op de originele tekening dus  wel goed?En jij hebt er een regels "openbaar"onder geplaatst die ik niet helemaal kan volgen:is helemaal onderaan het scherm en kan niet verder scrollen.
Staat maar een halve regel!
Je hebt ook nog een foto meegestuurd waaop er een groene zenderdraad is:op deze foto is de snaar loop anders.
Dus zijn de fotos op werkbank genomen, die snaarloop zijn juist?
Ook denk ik dat het niet helemaal duidelijk is wat het probleem bij mij is:zenderknop helemaal naar rechts/wijzer staat ook helemaal naar rechts.Dus dat is wel goed
.Maar dan het afregelen op de zenders:Radio 2 =88.9 wijzer hierop.Maar dan bv Classic.nl =92.9,staat de wijzer hier niet precies op maar een eind naar links/moet je weer  het aandrijf wiel iets verzetten maar klopt bv Radio 2 niet meer, heel raar!

Gemaakt door Kunena