Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Revisie van Philips B6x23a

Meer
16 aug 2022 09:03 #95429 door GStern
Beantwoord door GStern in topic Revisie van Philips B6x23a
Beste Ben,

Bedankt voor je antwoord. Goed om te weten dat de radio in originele staat niet hoogglans was, Dan lijkt de schade meer dan mee te vallen. Goed schoonmaken, ga ik zeker doen. 

Groet,

George

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 aug 2022 09:01 #95428 door GStern
Beantwoord door GStern in topic Revisie van Philips B6x23a
Beste Cees,

Hartelijk dank voor de tip. Ik zal eens kijken naar een verloopsnoer, die zal zeker te vinden zijn. En goed om te weten van de knoppen. Gewoon schoonmaken gaat zeker lukken!

Groet,

George

Meer
15 aug 2022 23:49 #95426 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Revisie van Philips B6x23a
Als de radio op jou foto het toestel is, dan is een schoonmaakbeurtje van de knoppen en de kast i.d.d volgens mij meer dan genoeg. Ziet er nog hartstikke goed uit,alleen wat stoffig.
Deze radio's hadden geen glanslak o.i.d.

Handtekening

Meer
15 aug 2022 21:28 #95423 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Revisie van Philips B6x23a
@Geoge,Leuk toestel!
Knoppen kan je zo van het toestel aftrekken en reinigen in een badje met Dasty van de Wibra.
Schuren en lakken zou je zelf kunnen doen, het fineer is heel dun dus heel ligt opschuren,
dan met zijdeglans lak van de Action bespuiten.
Voor de electronica en veiligheid kan je bij één van ons terecht.
De juiste platenspeler aansluiting is nog wel te vinden hier.
een verloopsnoer kan dan uitkomst bieden.'
Succes.

Cees- pa1dba

Meer
15 aug 2022 19:52 - 15 aug 2022 23:57 #95420 door GStern
Beste Leden,Ik heb een Philips B6x23a geërfd en wil deze graag gaan gebruiken. De raidio doet het nog wel (prima) maar is erg vies en beschadigd. Graag zou ik de knoppen laten vervangen, de buitenkant lakken en de binnenkant goed laten nakijken. Mijn voorkeur is de revisie te laten doen. Als laatste - en misschien is dat gevoelig - zie ik dat de radio input heeft voor bijvoorbeeld een LP-speler, alleen met een aansluiting die ik niet heb, ik denk erover om tijdens de revisie dit mogelijk te laten vernieuwen tot een andere input. Ik vroeg me af of jullie een advies / ervaring hebben bij wie ik dat kan laten doen? Alvast super bedankt voor het meedenken.

Groet,George

Laatst bewerkt 15 aug 2022 23:57 door admin.

Gemaakt door Kunena