Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Schaub lorenz duett stereo

Meer
19 okt 2021 08:56 #92653 door La vie
Beantwoord door La vie in topic Schaub lorenz duett stereo
Dag Hans, ik woon in omgeving noord Limburg geijsteren, in Venlo zit een zaak maar die neemt geen reperaties meer aan.  Dus mocht je iemand in de buurt weten die dit kan hou ik me aanbevolen. 

Groetjes Twanny

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2021 06:08 #92652 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Schaub lorenz duett stereo
Beste Twanny,

Zou het daarom niet veel verstandiger zijn om de radio door een radio liefhebber op dit forum te laten repareren als je er zelf niet uitkomt ?     In dat geval is het handig om uw woonplaats te vermelden want dan zal er vast wel iemand op dit forum in uw omgeving  bereid zijn om u te helpen met de radio.  

Groeten,  Hans
De volgende gebruiker (s) zei dank u: La vie

Meer
18 okt 2021 20:55 #92651 door Ben
Beantwoord door Ben in topic Schaub lorenz duett stereo
Brom is vaak een condensator die het begeven heeft.
Maar weet je zeker dat je de buizen weer op de juiste plaats zijn teruggezet?.
Op je foto zie ik de eabc zonder afscherming en de linkerbuis heeft wel een afscherming.
Als je buizen van plaats verwisseld dan doet de radio helemaal niets of er gaat meer stuk.
Mogelijk staat op de achterwand een tekening waar de juiste buis geplaatst moet worden.
Succes en groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: La vie

Meer
18 okt 2021 20:20 #92650 door La vie
Dag, mijn schaub lorenz geeft geen geluid meer. Help! Sinds een half jaar heb ik een schaub lorenz audio meubel voor plaatjes te draaien en radio, hij deed het op zich goed maar gaf afentoe een brom. Bij de speakers toen zei iemand mss moet je de lampen /buizen vervangen schoonmaken dat helpt soms voor het geluid,  ik ben geen electricien maar heb het meubel opengemaakt en de 8 lampen eruit gehaald en schoongemaakt nadat ik ze erin terug had gezet had ik helemaal geen geluid meer help! En nu? De eerste lamp doet het wel maar als die in dat contact zit niet. En verder als dat kom ik eigenlijk niet, heb al gewikt aan de contactjes maar nu hou mijn kennis wel op, tips zijn welkom, groetjes Twanny 

Handtekening
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena