Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Restauratie oude Buizenradio

Meer
19 jul 2021 14:02 #91488 door QUAD-fan
Beantwoord door QUAD-fan in topic Restauratie oude Buizenradio
Hallo Franc bedankt voor je bericht,
Je hebt gelijk dat er meer stuk is aan deze oude radio de voedingscondensator voor de afvlakking is ook gaan lekken en moet vervangen worden maar dat is geen probleem die zijn overal verkrijgbaar.
Voor de trafo heb ik inmiddels ook een oplossing gevonden, van het Canadese merk Hammond zijn er diverse trafo's voor een redelijke prijs te koop die ga ik bestellen en dan komt er hopelijk weer geluid uit de radio.
Voor wie belangstelling heeft het gaat hier om een LIKO 5M-W1 een model dat onder verschillende merknamen destijds op de markt is gebracht.

Frans Wouters

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 jul 2021 00:51 #91458 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Restauratie oude Buizenradio
Je kunt de andere helft van de primaire wikkeling nog proberen om geluid uit je radio te krijgen.
Maar meestal is er wel meer stuk aan de radio na zo’n 60 jaar.

Foto’s van zowel binnenkant, onderkant chassis en het hele toestel zeggen veel meer dan alle verhalen en gegok heen en weer.

Ik vermoed overigens een Japans toestelletje.

mvg Frank

Meer
16 jul 2021 16:16 #91454 door QUAD-fan
Hallo buizenliefhebbers,
Ik ben een buizenradio ui 1960 aan het repareren. De uitgangstrafo is primair onderbroken.
Het gaat om een ca 2 watt  trafo met een primaire impedantie van 2K5 en 7K ohm en een secondaire impedantie van 6 ohm.
Alleen de 2K5 ingang wordt hiervan gebruikt.Het ding is ongeveer 35 mm hoog en 43 mm breed.   
Heeft iemand toevallig nog een soortgelijke audio trafo voor mij ?
Frans Wouters
Tilburg

Gemaakt door Kunena