Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Tropicalized B3X40U

Meer
20 jun 2021 10:38 #91003 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Tropicalized B3X40U
Er zitten wat minimale verschillen tussen de 40 en de 45. Of dat het predikaat "Tropicalized" rechtvaardigt betwijfel ik.

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 jun 2021 00:00 #91001 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Tropcalized B3X40U
Even een paar mogelijkheden die in mij  opkwamen tijdens het lezen van deze posting:
Zou het kunnen zijn dat tropicalized betekend dat er daadwerkelijk andere componenten gebruikt zijn die (beter) bestand zijn tegen het vochtiger tropenklimaat.
Zou het kunnen zijn dat een nieuwe opbouwmethode bijvb. met nieuw type printplaat (ook al was dat het gewone standaard nieuwe  materiaal )  toevallig ook nog eens tropen bestendig  bleek ?  Dat dus even later,  marketing technisch,  als speciaal tropicalized  werd uitgebracht ?

Handtekening

Meer
19 jun 2021 20:53 #91000 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Tropcalized B3X40U
De X uitvoering hoort blauw te zijn met zwarte knoppen. Door inwerking van UV verkleuren die kasten en lijken ze groen. (die van mij ook trouwens)
De witte OOC heb ik nog nooit gezien. Maar misschien dat iemand die heeft?

Handtekening

Meer
19 jun 2021 20:31 #90997 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Tropcalized B3X40U
Ik heb even foto’s gemaakt van de typeplaatjes met de kleuren.
De X-uitvoering (groene kast) zou een andere kleur knoppen moeten hebben. Bij de mijne zijn ze wit, net bij de andere twee. Echter de schroefgaten zijn niet meer afgedicht, dus het kan zijn dat ze weg waren en er witte op zijn gezet. Maar op Internet zie ik deze uitvoering met zowel witte als zwarte knoppen. Degene waarvan ik het toestel heb, kan me er niets over vertellen, die is er al bijna 13 jaar niet meer.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
19 jun 2021 19:47 #90995 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Tropcalized B3X40U
Ik dacht dat er nog een witte variant zou zijn, die ik echter nog nooit gezien heb. 00C zou de witte moeten zijn. 00G grijs, 00L rood, en 00X blauw

Handtekening

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
19 jun 2021 19:40 #90994 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Tropcalized B3X40U

Overigens: Volgens de Philips advertentie zouden er drie kleuren zijn: Rood, groen en grijs (die ik ook heb), maar volgens de servicedoc zou er nog een vierde kleur zijn. Wie weet welke kleur dat is en is die wel op de markt geweest?

Bruin denk ik. (Google plaatjes: B3X40U). o.a:  Istanbul

Gemaakt door Kunena